Bukefalos 28 år!

Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Lill hästen tycker att högergaloppen är överskattad och högst onödig, vi är inte helt överens. Jag vill mest få fler tips på övningar...
2
Svar
22
· Visningar
7 138
Senast: pannis
·
Hästhantering Jag har skaffat mig en unghäst på 2 år som är jätte snäll med ett super psyke.Problemet är att detta är min första unghäst och jag är...
Svar
12
· Visningar
1 863
Senast: Mia_R
·
Träning Har ju efter många år tagit upp ridningen igen och har nu ridit ett par månader som medryttare, vissa saker känns det som att jag har...
Svar
10
· Visningar
2 199
Senast: Luria
·
Träning Jag har en i år 6 årig unghäst. Köpte henne i maj för två år sedan. Då världens snällaste dock röhårig och sto. Hon var van att täckas...
Svar
16
· Visningar
2 999
Ridning Det här är en liten knepig grej som för mig är rätt störande! Så fort jag säger "braa" "Rätt" eller "Duktig" ect så slutar min häst...
2
Svar
27
· Visningar
2 562
Senast: Totola
·
Ridning Är det någon som har läst eller åtminstone bläddrat i boken Från tävlingstravare till ridhäst av Lillian Holmer och Bo Gyllander...
Svar
8
· Visningar
2 230
Senast: martinique
·
Träning Mina småtjejer, 7 och 9 år har nu ridit lite mer än ett halvår. De rider lektion en gång i veckan och är medryttare på två shettisar en...
2
Svar
20
· Visningar
2 448
Senast: Raqven
·
  • Låst
Ridning Vet att det finns minst en tråd om ryttare och övervikt men kände inte att den passar med min fråga. Hur stor ryttare skulle ni låta...
49 50 51
Svar
1 002
· Visningar
156 274
Senast: Miedo
·
Träning Jag har nu återupptagit min ridning efter många års uppehåll. När jag slutade rida så kunde jag väl hjälpligt rida en häst i form...
Svar
3
· Visningar
842
Senast: hier
·
Hästhantering Varför vallar min häst den andra i hagen? Kan man få honom att sluta med detta? Just nu går min häst själv i hagen, eftersom det...
2
Svar
29
· Visningar
11 190
Senast: Martina_m
·
Hästhantering läste nyss på en tjejs blogg att hon inte vågar släppa ut sina hästar från boxen till hagen, då det är halt i hagen. Jo det förstår jag...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
12 629
Senast: Zandie
·
Hästhantering Hej. Jag har ett sto som blir 4 i maj. Har haft henne i 3 år o hon har alltid varit tuff o envis, men nu sedan nyår har det eskalerat...
Svar
7
· Visningar
1 335
Senast: yasmineA
·
Hästhantering Jag ska till klinik med min 4-åring kommande vecka, han är inte resvan. Dock lasttränad i vanligt släp (mestadels utan mellanvägg, men...
Svar
6
· Visningar
1 284
Senast: Antiqua
·
Ridning Hej! Jag går första året på gymnasiet och fick igår frågan om jag ville ha specilaidrotten ridning. Jag har ridit 9 år på ridskola...
Svar
0
· Visningar
616
Senast: Beeeckiz
·
  • Låst
Ridning Hej! Jag har på senare tid börjat ifrågasätta hur nödvändigt det egentligen är att rida sin häst på korta tyglar, eller över...
56 57 58
Svar
1 141
· Visningar
86 560
Senast: IngelaH
·
  • Låst
Ridning Eftersom 08-tråden del 5 under avel stängdes kör vi nu en fortsättningstråd här istället! Välkomna att fortsätta uppdatera om era 08-or! :)
54 55 56
Svar
1 113
· Visningar
88 408
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej! Jag är 12 år och ska köpa häst. Jag har provridit några hästar utan att "klicka". Nu har jag fått chansen att köpa en 11åring till...
2
Svar
30
· Visningar
5 909
Ridning Hej! Jag har tänkt att gå på Realgymnasiet- Hästhållning i Göteborg. Och jag undrar om det är någon som går där eller har gått där som...
Svar
7
· Visningar
2 225
Senast: Miedo
·
Hästhantering Min unghäst går konstant över bommen vid transportering (har gjort det ca 5 ggr på kort tid) och jag har nu gett upp mina egna försök...
2
Svar
33
· Visningar
4 162
Senast: figaro
·
Ridning hej har precis fått äran att bli lagledare till ett div3 lag i hoppning. är det nån som har några tips på hur man kan lägga upp...
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Iiidizzz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp