Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Pålle trampade snett i hagen (det finns "vittnen" till hur det gick till) och markerade efteråt i traven på höger fram. Arnikaomslag...
Svar
2
· Visningar
814
Senast: fossig
·
R
Hästvård Någon här som har erfarenhet av den sjukdomen hos häst? Behandling? Vad kostade medicinen? Blev hästen bättre? etc etc?
Svar
10
· Visningar
1 468
Senast: roxy
·
Hästvård Foderhästen har fått konstiga svullnader på sina bak ben. Svullnaden sitter mellan hoven och kotan och vandrar mellan bakbenen. (fram...
Svar
9
· Visningar
831
Senast: Huntress
·
Hästvård Vet. var i vårt stall häromdagen och då sa han att man bör undvika att rykta när hästen fäller då det kan stressa huden (eller nåt). Man...
Svar
9
· Visningar
1 905
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag undrar om konvalescentvalacken lyckats med något tok under nåt av sina hopp :crazy: Skulle massera idag, vilket jag gör enligt...
2
Svar
25
· Visningar
2 467
Senast: anhe
·
C
Hästvård HAr ni nån erfarenhet av dessa? Vilket fungerar bäst mot balltramp? Min häst har trampat ett ca 8 cm långt sår på ena frambenet av...
Svar
7
· Visningar
2 368
Senast: pialotta
·
Hästvård Finns det någon sjukdom som kan ge både kramp och förlamning? Att djuret krampar i nacke/rygg, men är alldeles lealös i benen.
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: psychogrrl
·
Hästvård Jag har just nu spånbädd, men har tänkt ha spånbädd med halm över när mitt sto ska föla. Är det tillräckligt, eller ska man ha det på...
Svar
12
· Visningar
902
Senast: Solvira
·
N
Hästvård Jag har tänkt mkt på lösdrift, och undrar om det är någon som har sina hästar på lösdrift året om, och rider 'normalt'? Hur ser...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 815
J
Hästvård Hej, För några veckor sedan hade min häst abortvirus. Ganska allvaligt, hade svårt att gå och en svag vänster sida. Nu är hästen fr från...
Svar
7
· Visningar
1 875
Senast: Lena_B
·
L
Hästvård Min 17åriga shettisvalack har de fyra senaste månaderna förändrats. Det började med kolikliknande symtom, trötthet och kiss"problem"...
Svar
3
· Visningar
714
Senast: lindact
·
Hästvård Novan började hosta för ungefär 3 veckor sedan. Hon hostade både i stallet och vid riding. Jag försökte att minska mängden hostningar...
2
Svar
26
· Visningar
2 210
Senast: fejko
·
K
Hästvård Hej! Jag undrar vad det är för skillnad på Arnika liniment och Arnika Gel? Vilket används till vad och varför och vilket rekomenderar ni?
Svar
6
· Visningar
1 044
Senast: Dragonfruit_
·
M
Hästvård Idag fick min häst en otäck spark på ett framben, som svullnade upp, blödde och vätskade. Han är halt. Till en början ville han inte...
Svar
13
· Visningar
1 543
Senast: ako
·
M
Hästvård Hej! Vi har haft en mystisk "smitta" i vårt stall nu på vårkanten. Alla hästar i stallet har nämligen hostat till och från i olika...
Svar
1
· Visningar
795
Senast: Mumlan
·
S
Hästvård Ja, det är faktiskt sant...hörde av "någon" att räddningsdropparna som finns består till stor del av Konjak, och att många provat att ge...
Svar
2
· Visningar
977
Senast: Centaur
·
Hästvård Min medryttarhästs sadel ligger alltid aningens snett, med lutande åt vänster sida. Jag sadlar om säkert 5 gånger varje gång och sitter...
Svar
13
· Visningar
970
Senast: _Jeanette_
·
T
Hästvård vad har det kostat o precis vad gjorde ni o vart? SKa nämligen gör på min pålle :( men glömde fåga kliniken om ev pris, vill ju veta...
Svar
7
· Visningar
1 253
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård En kompis säger att hennes hovslagare rekommenderat äggskor eller åtminstone långa skänklar på skorna i bak åt en spatthäst, och samma...
Svar
6
· Visningar
2 278
Senast: zesel
·
B
Hästvård Hej Jag känner mig hemsk. Har nu varit orolig över varför min häst beter sig som hon gör. hon bockar och lever loppan när man ska korta...
Svar
5
· Visningar
1 433
Senast: biven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp