Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Ungefär hur mycket väger en shetlandsponny på ca 107 cm ?? Hon är av den lite grövre typen och i normalhull. Jag har aldrig haft med...
Svar
8
· Visningar
4 098
4
Hästvård min häst har strålrötta och jag använder blåstens salva... de e supper bra!!! det e inte så dyrt heller 50 kr ca och räker väldigt...
Svar
3
· Visningar
705
Senast: Pelle_P
·
M
Hästvård tycker ponnyn har blivit lite udda.. kan det vara värmen? han har ingen feber, inte sur för att få jobba(han är som vanligt att rida)...
Svar
5
· Visningar
644
Senast: sleepy
·
Hästvård Historik: Mirage, 19 år, behandlad för knäledsinflammation för ca 5 v sedan. Igångsatt mer eller mindre på en gång på vets ordination...
Svar
16
· Visningar
1 603
Senast: mirage
·
Hästvård Hej jag har ett fullblod på 11 år. Han har fått hosta nu som kommer då och då,vad kan det bero på? han har inget näsflöde och ingen...
Svar
2
· Visningar
919
Senast: northang
·
S
Hästvård Det finns hästar som har spiss/"tunn" manke och rygg hvor ryggraden stikker upp, men likevel har dom KRAFTIGE muskler på...
Svar
6
· Visningar
817
Senast: Centaur
·
Hästvård är min häst. han blir alltid så hängig och konstig, spänner sig och blir stel, eller inte stel så utan det går inte att förklara. han...
Svar
12
· Visningar
1 712
Senast: lill_flesky
·
Hästvård Nu har gammelpållan (23år) fått en senskada igen... Förra gången var dec -01 och det tog då ca 1 ½ år innan hon blev helt ohalt... nu...
Svar
10
· Visningar
1 466
Senast: Tomaten
·
Hästvård Min häst har fått sadelstadsknutor, en stor och några mindre. Min fråga till er andra är: Kan dessa läka bort av sig själv (tvättar m...
Svar
4
· Visningar
1 500
Senast: Dean
·
J
Hästvård Min häst hade en 2 gradig hälta och har fått medicin i 1 vecka. Allt har verkat bra, inte varit varm de senaste dagarna, haltar inte det...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: pepperoni
·
Hästvård Jag fick hem en av mina hästar som har varit hos en tränare ett par månader. Under tiden där blev han kastrerad, i januari, allt gick...
Svar
6
· Visningar
1 965
Senast: equi
·
R
Hästvård Hej! Mitt sto beräknas föla i början av maj. När är dags att göra årets första avmaskning? Innan eller efter fölning? Någon som kan...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Francess
·
Hästvård Min lilla allergihäst har fått eksem på halsen, han har haft det en gång tidigare. Båda gångerna började det med hosta, men förra gången...
Svar
8
· Visningar
1 068
Senast: Katina
·
Hästvård En av hästarna i stallet har fått något som ser ut som hot-spots. Små prickformade sår, som en större knappnål, som sprack och varade...
Svar
1
· Visningar
3 312
Senast: skjootan
·
Hästvård Jag har spånbädd i boxarna, och normalt så skalar jag av dem (så de blir lägre) med jämna mellanrum varje år och kastar ut dem vid...
2
Svar
22
· Visningar
1 873
Senast: Pisan
·
B
Hästvård Min häst får liggsår. Vill därför prova att ha henne stående på bädd. Nu använder vi spån i det stallet jag är och vi är inte snåla med...
Svar
5
· Visningar
861
Senast: Fifflan
·
Hästvård Fick hem en omhändertagen arab kille i helgen.Han ser ut som skrutt och veterinären sa att vi skulle lusa av honom för säkerhets...
Svar
14
· Visningar
1 183
Senast: charmant
·
A
Hästvård Är det nån som vet hur lagen ser ut angående vindskydd på lösdrift? Kan man ha hästar ute dygnet runt från när om man inte har vindskydd?
Svar
12
· Visningar
1 409
Senast: Alexandra_W
·
O
Hästvård min pålle har på senare tid blivit lite konstig ( annorliunda mot vad han brukar vara), detta vet jag att det inte beror på...
Svar
7
· Visningar
888
Senast: _otursbarn_
·
Hästvård Vad får ni betala om ni åker till ATG för: *influensavacin *influensavccin + stelkramp?
Svar
3
· Visningar
716
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp