Bukefalos 28 år!

Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Kan någon visa mig en bild på en hov med korrekt hovvinkel? Jag vill gärna se hur det "ska" se ut. Jag skulle också vilja se bilder på...
Svar
2
· Visningar
3 180
Senast: ameo
·
Foder & Strö Jag har hört att man ska akta sig för grönt i halmen. Vad är det som är farligt egentligen? Jag har något som ser ut som hö i halmen.
Svar
4
· Visningar
1 624
Senast: Gammeln
·
B
Hästvård Min kuse har opererats för han hade broskskada i knäet bak. Brosk i leden samt skadat ledbrosk som de skrapat bort. Inflammation samt...
Svar
5
· Visningar
7 741
Senast: space_cowgirl
·
Foder & Strö Har läst att det inte är bra att fodra med enbart korn som kraftfoder. Och då undrar jag om man ger fibergi också om man kan ge korn tex...
Svar
4
· Visningar
1 547
Senast: KungTulle
·
Q
Foder & Strö jaha..all denna eviga debatt om foder och vad som är bra och inte! har ju för ett tag sen kommit fram att havre tydligen är JÄTTE dåligt...
Svar
14
· Visningar
2 225
Senast: Lydia
·
Foder & Strö Jag har den i mina foderböcker men skulle behöva dem nu. Någon som vet?
Svar
2
· Visningar
3 758
Senast: Bucus
·
Y
Foder & Strö Efter att ha blivit rekommenderad att ge min häst linfrö tänkte jag nu testa. Tyvärr har jag inte lyckats få tag i linfrökaka, så jag...
Svar
13
· Visningar
3 457
Senast: Krokodilen
·
J
Foder & Strö Jag behöver hjälp med och tyda näringsinnehållet i Baileys Horse Feeds. Det står i procent. Hur räknar man om till per kilo? EX: 16 %...
Svar
6
· Visningar
1 328
Senast: Bubbla
·
Hästvård Araben har ju känts ofräsch, inte halt, men ovillig och galoppen har trasslat. Min känsla som aldrig sviker har sagt att det är något...
2
Svar
26
· Visningar
3 797
R
Foder & Strö Vi har några hästar som får det. Fick häromdagen höra, att det skulle innehålla något som var farligt att ge :confused:. Visserligen...
Svar
2
· Visningar
1 324
Senast: Nina83
·
Hästvård Har ju klurat lite kring vad Battis kotledsinflammationer kan bero på, så jag tänkte lägga upp lite bilder på Battis hovar, ben osv...
2
Svar
33
· Visningar
5 032
Senast: SaraMara
·
Hästvård ... varför det är fel/fusk att klippa en hästs man och inte rycka den?!? :confused: Sax och trimkniv tycker jag fungerar kanon...
Svar
10
· Visningar
1 478
Senast: Centaur
·
M
Hästvård Hej! Nu blir det ytterligare en klippfråga... Läste för ett tag sedan här i forumet om någon som klippte hästarna medhårs. Då blir det...
Svar
8
· Visningar
3 704
Senast: Centaur
·
B
Foder & Strö Vilket är bästa stället för att göra höanalys? Var inne på AnalyCen men fanns inga prisuppgifter där?
Svar
12
· Visningar
1 329
Senast: Nina83
·
Hästvård Min häst har haft, vad jag trodde, en ledgångsgalla, på ena framknäet, och en påbörjad på det andra framknäet. Det visar sig att hon...
Svar
2
· Visningar
1 312
Hästvård Min häst fick naproxentabletter nu i förra veckan, och där stod det att hon har livslång slaktkarens, men jag har inte fått ngt papper...
Svar
11
· Visningar
3 167
E
Foder & Strö Ska börja med lusern nu för att komplettera vårt dåliga hö :( Helst så vill jag ha lusern strå, tror jag det hette, det som är som hö...
Svar
4
· Visningar
1 883
Senast: Eem
·
H
Hästvård Min shetlandsponny är röd i sina ögon och lite svullen sedan 2 dgr tillbaka. Dock ingen feber, nedsatt humör eller dålig aptit. Det hade...
Svar
5
· Visningar
3 220
Senast: strumpan
·
B
Foder & Strö I morgon ska hästarna börja få mat igen :bow: men då är frågan vad de ska ha? Höt är inte analyserat ännu men ska snart skickas iväg...
Svar
3
· Visningar
1 204
Senast: Nina83
·
I
Foder & Strö ingen trevlig syn det kan jag lova. Hade vet ute i helgen då min häst åt för glupskt o det blev stopp i foderstrupen. Fodret som min...
Svar
9
· Visningar
5 695
Senast: Magdalena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp