Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har problem. Med stort P. Vet var ju här idag. Kele ska ha penicillin TVÅ gånger per dag i TIO dagar. Ha ha *ironi* Jag fick magont...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 090
Foder & Strö Vilket kraftfoder skulle DU helst vilja fodra med, om man bortser helt från närinsmässigheten i samband med foderstaten. Alltså, vilket...
2
Svar
29
· Visningar
3 006
Senast: **BORTTAGEN**
·
V
Foder & Strö Nu blir Veronican orolig här. Det regnar här, inte duggregn men inte ösregn. Ni vet sånt där regn som kan hålla på hela dagar och det...
Svar
1
· Visningar
1 582
Senast: kopparberg
·
A
Hästvård Min pålla har varit "skendräktig" i ca fem veckor nu och det verkar inte vilja ge med sig :crazy: Idag när jag kollade så var den ena...
Svar
2
· Visningar
1 842
Senast: **BORTTAGEN**
·
S
Foder & Strö Jag har aldrig behövt köpa mitt hö själv förrut så nu undrar jag om detta hö verkligen är okey till mitt nätta halvblod som kräver...
Svar
6
· Visningar
1 523
Senast: **BORTTAGEN**
·
I
Foder & Strö Jag får väl erkänna på än gång att jag är väldig dålig på det här med foderstater... :o Men jag undrar lite över olja: Hur mycket på...
Svar
1
· Visningar
1 751
Senast: **BORTTAGEN**
·
B
Hästvård Berätta allt ni kan! Min kompis häst har råkat ut för detta efter att hon gjort illa sig i hagen. Det är en liten (ca 5 krona...
Svar
1
· Visningar
1 382
Senast: **BORTTAGEN**
·
Foder & Strö Hej alla! Är det så att det är bra/lämpligt/rekommenderat att ge flera olika fodersorter? Det verkar ju rimligt att man på så sätt...
Svar
3
· Visningar
1 407
Senast: TeamTanja
·
Hästvård Min "alternativare" berättade att min ena ponnytravare hade problem med äggstockarna, när hon undersöktes för några veckor sedan. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 906
Senast: ameo
·
B
Hästvård Hmm...min pålle har haft grova ätstörningar som nästan är helt borta nu men detta resulterarade i att han har ätit på allt och hela...
Svar
5
· Visningar
1 288
Senast: Butterfly
·
S
Foder & Strö Upptäckte idag att det har varit en del småhål på de balar med hösilage som bl a min häst ska utfodras med till vintern. Stallägaren har...
2
Svar
20
· Visningar
5 012
Senast: Sesselja
·
Foder & Strö Har ju tidigare frågat om blötlagt foder här till min häst som nyligen fått hosta. Har just pratat med veterinären som säger att det...
Svar
8
· Visningar
5 193
Senast: alpha
·
M
Foder & Strö Är det någon som har tips på hur man smidigast kan göra en analys på rudbalar när det redan är packat??? Vår bonde står inte för någomn...
Svar
4
· Visningar
2 184
Senast: Mumlan
·
B
Hästvård Hej! Jag har med ljus o lykta sökt min vet både idag o nu på morgonen för att jag vill att hon ska komma ut till min häst pga misstänkt...
Svar
5
· Visningar
1 533
Senast: **BORTTAGEN**
·
F
Foder & Strö Vilket foder (färdigfoder) använder ni, vad tycker ni om det och vad kostar det per kilo ungefär? Och - var köper ni det?!
Svar
1
· Visningar
1 310
Senast: **BORTTAGEN**
·
K
Hästvård Hur gör ni som har era hästar ute på natten fortfarande, har ni börjat att lägga på täcke på natten? När tänker ni ta in hästarna? (ni...
2
Svar
22
· Visningar
3 644
Senast: Korven
·
A
Hästvård Jag har hört talas om ett tyskt system som ska kunna avhjälpa eksem, men jag vet inte namnet på det...Hoppas att någon vet vilket jag...
Svar
15
· Visningar
2 673
Senast: Korven
·
W
Hästvård 1. Vad använder man en gasbinda till :D 2. Vad använder man en steril kompress till :) 3. Vad ska finnas med i en sjuklåda :confused:
Svar
1
· Visningar
1 818
Senast: Wobbler
·
T
Hästvård Mitt lilla lamm har börjat bete sig märkligt vid ridning och det som jag först trodde kanske var tonårsfasoner och test av matte verkar...
Svar
13
· Visningar
2 450
Senast: tretjak
·
F
Foder & Strö Hur börjar ni ge hö efter betet? Ökar lite per dag, eller allt direkt? Hur mycket näring kan man gissa att det finns i det gräs som...
Svar
6
· Visningar
2 222
Senast: strumpan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp