Bukefalos 28 år!

04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

*kl*

Saga, saga min lilla älskling!!:love: Hon är helt underbar nu :D

Tog en kvällstur i mörkret och hon skötte sig kanon, gjorde flera galoppfattningar som gick hur bra som helst och inge bus! Det har verkligen hänt nått nu... det är så underbart :love::love::love:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Vad roligt att det går framåt:love: Känns alltid lika bra när "polletten trillar ner":D

Själv hade jag en underbar ridtur igår, med galopp i uppförsbacke på en bilvägs-bred väg. Man kan rida hur långt som helst, och det var 20 cm pudersnö:love: Jäklar vad vi rejsade, skönt att gumman fick ta ut sig lite med tanke på hur hon var i förrgår:angel:

Är dock riktigt förbannad över att sadeln inte kommit än:devil: fick prata med fraktbolaget två ggr igår och de lovade dyrt och heligt att den skulle varit här igår. Men icke:mad: En kille skulle ringa upp mig halv 9 idag på morgonen och berätta vart den tagit vägen....j:devil:vla....

Nu ska jag iväg och ta en tur i ridhuset!:)
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Vad roligt för er! :bump:

Blir så himla sugen på att få börja trava lite men nu blev det ju kallt igen så stenhårt på ridbanan :cry:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Kul o se nya bilder från er.
Värst vad ni matchar, snygg i gul :D

+ VR och elli: Tack :love:



Datanördar se hit!
Det där ang bilder, ja har ju massa timmar film från detta året men kameran kopplas in till datorn via en fire wire, ngt jag inte hittade på min förra dator och som inte heller verkar finnas på den jag ska köpa imorgon. någon som har en aning om man kan köpa ngn adapter eller liknande? Hittar inget på netonnet där jag ska köpa datorn men jag ska fråga dem imon om inte annat.

Det finns ingen chans i denna värld att vi köper en inspelningsbar DVD i vår otekniska familj :p (som är ett annat alternativ att redigera o fråa över dem till dator sen)
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Vad jag förstått så behöver du bara en USB ingång i datorn och sen en fire wire sladd från kameran till datorn.
Gå på en teknikaffär och visa kameran, säg att du vill ha en sladd för att koppla den till datorn, så gjorde jag o så såg jag lite extra dum ut o vips så hade dom förklarat för mig o fått fram en fungerande sladd :D

för övrigt är jag fruktansvärt less på mina hästar just nu.
Q har på 2 veckor sparkat calle 3 ggr, på båda bakknäna, och sen förmodligen sparkat honom mellan bakbenen så han har en kal fläck på insidan låret.. grrr vad arg jag blir. :devil:
Dessutom hade Calle en reva på insida skena bak och en rispa vid hasen... dom kan han dock ha fixat själv.
Han har inte varit halt o de har gått o ridit som vanligt.
I morse då jag skulle släppa ut honom så tyckte jag han såg lite tjock ut i ena bakbenet så jag lära dit o klämma lite på honom, jodå svullen o varm på den lilla revan han hade på insidan skenan. De minsta såret av dom alla. SUCK SUCK SUCK.

Smörjde på lite streptocillinsalva o dumpade honom utei hagen i -8 grader. Tänkte att kylan kunde göra sitt till.
Ska ta in honom mitt på dagen o lägga ett alsolspritsbandage.
Vi ska ju träna på söndagkväll..vill inte behöva ställa in :(

Q den lilla besten..han fick stå inne idag, ligger inte bra till hos mig just nu :devil:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

*Lånar knapp*

Nu har jag varit smygläsare tillräckligt länge så jag tänkte ta och presentera mig och min häst ( mest hästen:) )

Har en C-ponny född -04 på tillridning. En söt liten skimmel med mycket nerv och temperament. Det gjordes ett försök att rida in honom när han var tre men den tjejen som gjorde det blev rädd för honom pga att han har så mycket nerv. Så innan hon gav upp såg ridturerna ut ungefär så att han sprang som en dåre med henne slitandes allt hon hade i tyglarna :crazy:.

Så jag fick honom våren när han fyllde fyra och fick spendera ett halvår med att bota hans rädsla för bett i munnen. När han väl kom över det stadiet gick allt fort. Debuterade en LD hoppning (Endast klubbhoppning då jag är snart 20 och egentligen lite lång för honom:o) utan problem och planerar starta LC/LB under våren. Dressyrdebuten får vänta då han måste bygga upp mer styrka och bygga på sig mer innan han orkar bära sig under längre perioder.

Blev lite långt det här men jag hoppas jag är välkommen in i tråden?

// Erica
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Självklart är du välkommen och precis som Van Remo skrev.. vi är besatta av bilder i denna tråd :D
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Nervvrak är att ta i lite ;) Det är mest att han är så känslig för både omgivning och ryttaren och snabb i reaktionerna. Oväntade ljud är livsfarligt. Som idag när jag var ute och skrittade slog ena framskon i en sten så att det klingade till och helt plötsligt befinner vi oss i motsatt riktning i en icke planerad galopp. Men när han har kommit till arbete och får något och fokusera på blir han jätte avslappnad och lugn :love: Min lilla pärla.

Jag ska försöka ta och skrapa fram några bilder och eventuellt en film så ni får se den lilla :)
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Japp, besatthet av bilder var det.
Så här kommer yttligare några från mig, från idag:angel:

Var ute & gick en liten bit med VR idag. Han var för j*vlig rent ut sagt:devil: Han var överpigg & full med bus, bockade, hoppade, tackade hela tiden. Börjar bli ganska van med det här beteendet nu känner jag:angel: Men imorrn ska jag till ridhuset med honom, för hoppningsvis blir han liiite trött av det i alla fall!

Provade nya dressyrtränset idag:
(Dock var den 5 cm breda nosgrimman inte så bred som jag hade hoppats på. Iaf inte på VR:s gigantiska huvud:angel:)
25915776.jpg


VR i ett nötskal:
25915782.jpg
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Ja, jag skojade bara med dig;) Ja, ser fram emot bilderna & film!:laugh:
Har själv en som är känslig & hoppar högt för ingenting.:angel::p
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Min dator är på väldigt dåligt humör så jag har bara lyckats få upp en bild och film var inte ens och tänka på. Men här kommer en bild på honom iallafall. Den gör honom inte direkt rättvisa men det får duga:crazy: En liten Karuso i full vinterskrud och fruktansvärt tjurig :p


klickbar


Vad tuffsig han ser ut lilla pojken. Men i mina ögon är han söt :)
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

+ FT-ryttare.

Han är korsningsponny u: russ e: arab.
Arabhingsten var inte godkänd vid tillfället utan russet betäcktes för att han skulle få träna :angel: Men resultatet blev så bra så dom betäckte en gång till när hingsten var godkänd. Så han har en två år yngre syster som jag håller på och rider in. Han visades på arabutställning som tvååring och fick mycket bra poäng. Domarna sa att det var den bästa arabkorsningen dom sett :love:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Vad jag förstått så behöver du bara en USB ingång i datorn och sen en fire wire sladd från kameran till datorn.
Gå på en teknikaffär och visa kameran, säg att du vill ha en sladd för att koppla den till datorn, så gjorde jag o så såg jag lite extra dum ut o vips så hade dom förklarat för mig o fått fram en fungerande sladd :D

för övrigt är jag fruktansvärt less på mina hästar just nu.
Q har på 2 veckor sparkat calle 3 ggr, på båda bakknäna, och sen förmodligen sparkat honom mellan bakbenen så han har en kal fläck på insidan låret.. grrr vad arg jag blir. :devil:
Dessutom hade Calle en reva på insida skena bak och en rispa vid hasen... dom kan han dock ha fixat själv.
Han har inte varit halt o de har gått o ridit som vanligt.
I morse då jag skulle släppa ut honom så tyckte jag han såg lite tjock ut i ena bakbenet så jag lära dit o klämma lite på honom, jodå svullen o varm på den lilla revan han hade på insidan skenan. De minsta såret av dom alla. SUCK SUCK SUCK.

Smörjde på lite streptocillinsalva o dumpade honom utei hagen i -8 grader. Tänkte att kylan kunde göra sitt till.
Ska ta in honom mitt på dagen o lägga ett alsolspritsbandage.
Vi ska ju träna på söndagkväll..vill inte behöva ställa in :(

Q den lilla besten..han fick stå inne idag, ligger inte bra till hos mig just nu :devil:

Smart! Jag tar med kameran imon när jag köper dator (kameran är från samma ställe)!


Mitt monster ligger på +- just nu, jag kan inte bestämma mig för om han är underbart heltokig eller bara heltokig. Han hoppade en stock i skogen idag och sen herrejävlar alltså. Tur han är lärd att lyssna på rösten säger jag bara :crazy: Det blev en snabblektion i öppna för att ens kunna behålla traven efter det. Jaja, sitter jag kvar imon när vi ska hoppa med den livsfarliga hingsten så ligger han nog på massa plus iaf :D




Och jag provar dressyrgjordar. Tiger kunde ha en på 80 cm utan padd tom :D Men iaf, hur mycket spelar resår in eg? Fick bla hem en Passier från sadelutprovaren som sitter om en smäck, helt jämnt, mjuk men stadig, typ 13 cm bred och inget gnäll när man drar. Men, när han har sina tokigheter för sig får jag känslan av att det är bra att ha en gjord som flexar lite för att inte gjorden ska spä på hans skutt pga obehag om han plötsligt spänner ut sig i ett språng. Vad tror ni?

Den andra var en Hansbo (modell äldre, i bra kvalite alltså) bredare och helt rak med resår men även den begagnad (så jag ska kunna rida i dem) och den har helt tydligt legat på en häst med lite mage för jag har sett den ny och den är spikrak då. Så nu släppte den lite i bakkant eftersom hela gjorden avr lite vriden pga användning sas. Men jag vet ju ändå inte om gjorden ligger slätt och drar jämnt på Tiger när den är ny. Åh! I-landsproblem som jag skrev i connemaratråden ;)

Men hur tänker ni med resår på gjordarna?

Tiger var ju som att vända på en hand från vanlig gjord med resår i en sida till tryckfördelargjord (och nu ännu bätter magplattegjord) med resår i båda sidor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 296
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 334
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
6 987
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 187

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp