Bukefalos 28 år!

04-ornas tråd edition 5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 04-ornas tråd edition 5

*KL*

Tänkte börja med att berätta om vår skräckridtur i förrgår....red i godan ro till ridhuset tidigt på morgonen, och var superpeppad på att köra ett lite hårdare pass. Det är lektioner i stora ridhuset så vi förpassades till den mindre varianten. Reagerade på att de spelade hög musik i högtalarna, som annars bara används på tävling. Så där red jag runt till 60-tals rockmusik på högsta volym, tur att gumman är snäll.

När jag sedan börjar trava fram så får gumman helt plötsligt världens damp, far runt som en galning, slår med huvudet och bockar och far. Mamma ropar och frågar vad det är som händer, och då hör jag; De är uppe på taket och skottar!! Fy fasiken, det small och dånade varje steg de tog och Mity blev bara räddare och räddare. Som tur var så får jag stopp och slänger mig av med världens fart:eek: Då bli Mity livrädd igen och slänger sig iväg, jag får så lov och släppa henne för jag typ halvt släpas efter i tyglarna.

Sen står jag där, mitt i manegen och Mity kutar runt helt livrädd, med musiken på högsta volym och folk stampades omkring uppe på taket. På ngt mirakulöst sätt får jag tag på henne och som tur var så hade jag longer-linan med mig. Får över henne i andra manegen där det som tur är stampet inte hörs lika väl. Hon lugnar ner sig och stod där och grinade som ett barn för jag var så jäkla förbannad, och rädd. Det har ju verkligen kunnat hänt världens olycka:cry: J*vla PUCKON! De minsta man kan begära är väl åtminstonde att de säger till de som befinner sig i manegen att "nu går vi upp på taket och skottar så att ni vet". Om ni frågar mig så skulle de fanimej ha stängt av ridhusen i några timmar så länge de var uppe där och klampade:devil:

Fick för övrigt sadeln igår, så jag red iväg till ridhuset igen, men vände redan innan vi kom in pga att de fortfarande inte var klar med skottningen:cool: Det är väl detta man får leva med när man bosatt sig i norrland med en MASSA snö.

Idag blir det tredje gången gillt till ridhuset den här veckan, och förhoppningsvis en ordentlig provridning i sadeln!:love:

Sorry för långt inlägg:angel:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Åfy fan ahhh va arg jag skulle bli!! Som du skrev hade ju kunnat hända en riktig olycka!!!

Tur att allt gick bra!!
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Snart upphör man väl att förvånas över vilka idioter det finns :eek:. Tur att allt gick bra med både dig och hästen! Usch, blir arg bara jag läser om det.
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

De hade nu behagat attt lägga ut detta meddelande på hemsidan:

"Taket på anläggningen skottas dagtid måndag 2/2

Iakkta försiktighet vid ridning"::mad:

Så dags att komma med det nu:cool:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

*kl*

Jag var bara tvungen att scanna in den här bilden som jag hittade från när Saga nyss hade kommit till mig. Här var min lilla princessa alltså två år :love:

skanna0001.jpg
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Jösses. Mina hästar hade med fått spel om någon klampat runt på ridhustaket! Tur att du kom av i tid och att ni inte skadade er.

Vill se bilder på din nya sadel, så man kan få sukta lite :love:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Vilken liten plutt hon var Saga :D Så söt så söt!
Och underbar sommarbild, man längtar till varmare väder när man ser din outfit med flip flop :laugh:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Jaha.... då var det dags för premiär....
Jag och Carisma på film. Dessutom Carismas första hoppträning. Håll tillgodo:

Del 1:


Del 2:


Och enbart för er i denna tråd, lite hopklipp med mindre smickrande situationer :o :
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Tillägg:
Har inget ljud på min dator, så jag hoppas min kära mor (som filmar) inte säger nått olämpligt! Och jag hoppas verkligen att jag inte gör några konstiga ljud när jag rider, det kan nämligen hända :o I så fall får ni hålla för öronen :rofl:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Vad fin hon är, bara älskar hennes modell, superfin.
Svansen är lovely oxå :love: kan få ge lite till calle om hon vill:D

Om de var hennes första uppsuttna hoppträning kan jag tycka att de var lite tufft med 3 komb ?
Hon verkar ha bra inställning till hindren men blir lite försiktig, fast de är mkt o hålla reda på 4 ben :p

Imorgon ska mina två hoppträna.
Calles ben blev bättre igår när jag hade alsolspritsbandage o idag har jag ridit honom utan att de blev förvärrat så de pyttelilla såret ska nog inte vara nån fara nu.
Han var väldigt pigg idag och har blivit så fin i markarbetet.
Hoppas kunna få lite på film imorgon.
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

förresten.. i brist på bilder på mina två filurer så tänkte jag visa en bild på Q´s vilda mor som hade race i hagen idag.
Ber om ursäkt för att hon är så skitig Blush
Snhg003.jpg
Den lilla mörka skimmeln är Q´s lillebror
Snhg014.jpg
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Duktiga!:love:
Man blir ju galen av längtan tills jag ska börja hoppa min grabb, när jag ser dina videor!:bump:
 
Senast ändrad:
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Hihi, va söt hon är!:laugh: Svansen rätt upp i vädret!:D
Mkt härlig snö ni har!:love: Själv har vi max 5 mm fallen snö här i Linköping:cool:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Nä nä nä! Den svansen är mig väldigt kär!!! ;) Har alltid bara haft hästar med "råttsvansar" innan, så jag är så löjligt fixerad vid Carismas fina tjocka svans :love:

Jag tyckte med att det var lite magstarkt med trekombination, men jag tog det lugnt och när hon förstod att det kom flera hinder i rad så hoppade hon den fint två gånger.
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Ja hon fnös o for runt som en skållad råtta..därav svansen ;)

Sass: skönt att hon fixade 3 komb sen. Förstår att du är kär i den svansen, calles är ju inte så mkt att skryta med däremot Q´s är ju finfin, men så är han av ponnyursprung oxå ;)
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Btw, så har VR fått skav av sina benskydd som han haft i hagen några enstaka dagar - pga att han är broddad runt om. Så i morse när jag kom till stallet, så var han svullen & pyttevarm i benet! Vaddå jag har skaffat mig en hyperkänslig häst?!:eek:
Men inget förvånar mig längre med den hästen, han är kapabel till allt:angel::D
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

angående bilden som Verona (tror jag de var) visade på sitt sto från första dagen hon hade henne så tänkte jag visa lite bäbisbilder på mina två.
Calle o Q tillsammans första dagen calle kom till oss.
CCI20090131_00002.jpg

Q några timmar gammal
CCI20090131_00000.jpg

Lite äldre
CCI20090131_0001.jpg
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Naw, så söta!:love: Finns ju inget gulligare än sånna småttingar!
Önskar jag med fått sett mina grabbar som fölisar! *avis*
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Sitter här vaken o våndas inför morgondagens hoppträning så jag tittade in här för att läsa lite vad ni andra haft för er. Kan ju erkänna att ångesten steg ett par grader när jag såg din sista film:crazy: ja, inte för att Carisma inte rikrigt var med på trekombinationen utan för möjligheten att min tränare oxå sätter upp en sån:eek: Tycker hur som helst att ni gjorde det jättebra:banana: :bump::banana:
 
Sv: 04-ornas tråd edition 5

Välkommen!

I torsdags fick Apricot för sig att hon inte ville tränsas... tidigare har hon varit lite jobbig ibland, men det har alltid funkat på andra försöket.
Hon var helt omöjlig, vägrade gapa, backade och slog med huvudet.
Fan vad förbannad jag blev. Vet att det bara är rent trots :devil: (Inga problem med tänderna eller så)
Fick ta in henne i boxen och fortsätta kampen där för att vi inte skulle riva stallet. Hon var så jävlig så jag hittar inte ens ord...
Det enda positiva är att om hon inte försökte hugga eller sparka mig i en kamp som denna så kommer hon aldrig göra det!
En halvtimme senare kom tränset på och vi var båda helt genom svettiga.
Red bara i tio min i ridhuset för jag var fortfarande arg och kände att jag var en olämplig ryttare. Tillbaka i stallet tränsade jag på och av tills hon uppförde sig (4 gånger)
Ikväll var det mycket bättre, tog på och av några gånger och gav massa beröm när det gick problemfritt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Osäker på var den här tråden egentligen ska vara.. Provar här eftersom det gäller sedering och i grunden igångsättning efter...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 324
Senast: Liten
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 383
Senast: Karminnie
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 002
Senast: skuggi
·
Hästvård I mars månad hittade jag min häst ståendes på tre ben i boxen. Vi hade ett rent helvete med veterinären då jag, som vanligt, fick en...
2
Svar
32
· Visningar
10 222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp