½ mm för stora senskydd..

B

BeastieBabe

vad kan man göra åt det? köpa shetlandstorlek lär inte vara bra för ponnybenen.. kan man klippa ut en fleecepad och lägga emellan så att dom inte skaver? eller bör man använda typ "teddytyg" eller vad ska man ha för att det ska fylla ut och inte skava något?
 
Sv: ½ mm för stora senskydd..

Kan du inte prova med fårskinnsinlägg? Det borde väl fylla ut en del, å skaver inte! :)
 
Sv: ½ mm för stora senskydd..

nackdelen är juh priset dårå.. svindyrt.. det går inte för sig.. :(
 
Sv: ½ mm för stora senskydd..

Men kanske värt att lägga pengarna på de?? Dom håller också ...

Annars leta efter andra skydd, någon måste ju vara i "rätt" storlek, skiljer ju sig så mkt från märke till märke.
 
Sv: ½ mm för stora senskydd..

okai.. så man kan alltså inte använde fleece eller teddytyg överhuvudtaget? ger det brännmärken och skav eller?

och som sagt.. fårskinnet är dyrt, precis som nya skydd.. lägger hellre pengarna på annat om detta går att fixa billigt med tyg som inte bränns (om det finns dvs)
 
Sv: ½ mm för stora senskydd..

Det borde väl funka med teddy/fleece. Gå till en tygaffär och köp en liten stuvbit, lär inte gå på många kronor, och testa.
Kan man ha vojlockar i teddy/fleece/annat tyg, utan att det ger brännskador/skav, så borde det funka bra under senskydd också.
 
Sv: ½ mm för stora senskydd..

inte ska de bränna inte, funkar säker de också.. en tjej i mitt stall ha fleece som paddar till under lindorna...

nya grejer kostar.. men men..

hoppas du hittar en lösning ...
 
Sv: ½ mm för stora senskydd..

okai, tack så mycket för svaret :bow:
 
Sv: ½ mm för stora senskydd..

ja nya grejeor kostar och när dom väl är använda får man knappt hälften för dom om man säljer dom.. dvs pengar kastade i sjön och man måste köpa nya..

men går det att fixa med fleecetyg för 3 kr så, ja tack..
 

Liknande trådar

Utrustning Har ju lånat en sadel som Legat bra på min häst men ska lämna igen den imorgon då ägaren plötsligt kommit på att hon behöver den på...
Svar
5
· Visningar
652
Senast: Sorgsen
·
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
1 876
Senast: Mois
·
Fritid Jag stickade lite som barn och har stickat en och annan halsduk med bara räta maskor och det är ju inte så avancerat (vad jag minns)...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
3 516
Senast: vilde
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
831
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp