11-orna version 2.0

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 11-orna version 2.0

Du kan få lite extrabilder på min fölis om suget blir för stort :D

Jag ska ju tydligen betäcka med gångartshingst nästa gång... Jag vet inte om jag vågar... Tänk om ingen vill ha fölet? Då kan jag ju inte ha den själv, vad ska jag med en dressyrhäst till? Jag som knappt kan sitta ner i mellantrav:D
 
Sv: 11-orna version 2.0

Nu står han i Hbg, ska höra av mig på söndag och se om det går framåt. Tycker ändå att det såg bättre ut än i onsdags idag, han har fått behandling på hemmaplan som verkar ha hjälpt lite:)
 
Sv: 11-orna version 2.0

helst inte då jag anser mig själv ha för många hästar, men kan absolut inte välja bort nån.. ;) Än så länge är det ett angenämt problem, conny skall ju egentligen säljas.. Men om jag får ett sto nästa år så kan man säga att det är då problemen börjar... 3-4 uppstallade hästar känns lite mkt.. iofs så kommer troligtvis bamora komma iväg på träning då. I bästa fall har jag bara en häst på box då Conny är såld och fölet är på lösdrift :P *my wish*
 
Sv: 11-orna version 2.0

Lånar knapp

I förrgår fick jag för första gången njuta av Nessis gångarter. Slängde in en pilatesboll. Tanterna tyckte den var lustig men Nessi flydde haha.
Nu har vi bestämt behålla henne och inte sälja så nu har man tagit in henne i hjärtat.. blir min dressyrhäst.

dsc_0091_170497756.jpg
 
Sv: 11-orna version 2.0

Ooow snygging! :love:

lady_vip: Hoppas han får ha synen i behåll! Känner också en häst som har bara ett öga, och han är hoppeponny på msv nivå utan bekymmer! :laugh:


KL
Idag var hovis här och verkade lilleman! Gick suuuuper! Han stod så himla snällt! :laugh: Fick mycket beröm för hans fina ben också, denna hovis hjälpte mig natten då liten föddes och då kunde han ju som ni kanske minns inte stå upp för egen maskin pga senkontraktur. Nu sliter han hovarna väldigt jämnt och har bra benställning! Ingenting syns! :banana:

Har dessutom haft en gammal jobbarkompis ute, hon vill gärna köpa honom om han är till salu, men jag är såååå velig! :crazy: Jag vet verkligen inte hur jag vill göra! Kommer han till henne är det ju super iom att det bara är en halvtimme bort och att han kommer till nån man vet är bra med hästarna... Men samtidigt vet jag inte om jag vill eller kan (känslomässigt) släppa honom... Det kommer bli så grymt tomt efter hans mamma! Svåååårt! :cry:
 
Sv: 11-orna version 2.0

Så är Balthazar 4-månader, och börjar ha vinterpäls som en liten björn;) Hans pass kom förra veckan, så nu "finns" han! Har ett underbart temperament, lätt att hantera och helt enkelt vänlig...e:Baltimore
317572_10150330738608267_715288266_8156478_657025828_n.jpg
 
Sv: 11-orna version 2.0

Han växer dock ojämt, rumpan är bra mycket högre än manken...men vilken rund och go rumpa han har:)
298748_10150330741238267_715288266_8156483_2053771574_n.jpg
 
Sv: 11-orna version 2.0

Vi har nog samma angenäma problem. Mitt största är att jag har min valack utlånad på foder, och jag vill att fodervärden ska köpa honom, men det gör trögt då hennes päron är lite bromsklossar i det hela. Sen har jag världens härligaste lilla sto som jag utbildat, som verkligen är en riktig drömhäst! En sån man kan göra precis allt med! Igår återupplevde jag ponnyåren och hoppade barbacka tex. jag behåller gärna henne och har som "nöjeshäst" men krisar det kommer jag sälja henne då hon inte har speciellt bra gångarter, och inte har kapaciotet för några höga klasser i hoppning. Hon är således inget avelsmaterial heller och då får hon tyvärr bli nöjeshäst åt någon annan som vill tävla låga klasser och ha en bästa-kompis. Är synd att hon inte har bättre förutsättnignar i avelsboxen, för hennes temperament är det absolut bästa! Snäll och pålitlig, men med extra glöd och elektricitet när det behövs, och så är hon enormt ambitiös!

Ja halleda vilka bekymmer jag har! :D

Nu vill jag bara att CC ska bli 6 år på en gång så man kan se vad det blir av honom :D
 
Sv: 11-orna version 2.0

Så där ser min ut nu med så är glad.. hon växer haha.. hon är sååå liten än så bara glad se nån växtendens ;)

Maja: Hon gjorde sin fin på bild där ;) Ser annars ut som en lurvig björn nu för pälsat på sig massor.. :D
 
Sv: 11-orna version 2.0

jaha då va fölen över 5 månader gamla... BLÄÄÄÄ va tiden går fort asså =/
Lill Calle e lika go som vanligt å super cool i allt....
Lilla marah har därimot en del humör men e en riktig godbit hon med..

Marah kommer att flytta hemmifrån i mitten av november medans Calle kommer stanna kvar här =)
 
Sv: 11-orna version 2.0

Min Welsh Cob fölis. Terrwyn Kate född 19 maj så 5 månader gammal :)
e: Armanis Shooting Star u: Idhults Cadi Ddu

Två månader gammal

284147_135419383210699_100002279136445_237688_5073692_n.jpg


285465_135419533210684_100002279136445_237690_3951454_n.jpg


3-4 månader gammal

Tisdag_Vacktes_idag_av_att_telefonen_ringde_det_var_pappa_Grannen_till_stallet_hade_ringt_honom_och.jpg


Torsdag_Idag_har_jag_forst_stadat_och_sen_varit_i_stallet_Myste_en_del_med_ninisarna_och_ena_ungen.jpg



303777_165054506913853_100002279136445_325268_2054565892_n.jpg
 
Sv: 11-orna version 2.0

*Kl*

Min fyller 4 månader i morgon. Firade med idag smälla ögat :( Helt svullet och igenklistrat. Ser ut som en hammarhaj. Verkar inte skadat hornhinnan men såret sitter precis vid ögat.. suck. Så nu är det tredje! hästen på två veckor som fått träffa samma disktriktsveterinär. Hämtat ut smärtstillande och ögonsalva. Bara hålla tummarna att det inte blir värre :(
 
Sv: 11-orna version 2.0

Nej! Vilken otur du har! Hoppas det löser sig!! :(

Hon som tingat CC hörde av sig igår och undrade hur hennes lille häst mådde. Hon hade köpt en jämngammal kompis till honom, det gör mig väldigt glad för jag tror han vill ha någon att busa med. Nu är det inte långt kvar innan han ska åka :( Men det känns jättebra. Jag är otroligt glad att en så duktig ryttare vill köpa honom. Det är helt fantastiskt och nu hoppas jag bara att hon blir nöjd med honom och att han kommer kunna prestera. Så frågade hon den där ödesdigra frågan om vad han skulle kosta... jag har ju ingen aning om vad som är rimligt... Sa helt enkelt att hon får lägga ett bud och att jag har fullt förtroende för henne i den frågan... Vad ska man göra lixom? Är sjukt svårt det där...
 
Sv: 11-orna version 2.0

Jag skulle säga mellan 30-60. Beroende på hur bra han är och hur gärna du vill sälja
till henne kontra att försöka sälja till nån annan för att få mer betalt.

men att ha en köpare är kalas i dessa tider så hade hellre prutat ned priset
för ett så pass bra hem!
 
Sv: 11-orna version 2.0

Det är så jag känner oxå, jag vill ju verkligen hon ska ha honom! Hon har precis samma hästfilosofi som jag och det värderar jag högt. Mycket utevistelse, varierad träning osv. Säljer hellre honom billigt till henne, dessutom är det ju en fantastisk möjlighet att en så duktig ryttare vill rida honom och visa honom i breeders osv, jättebra marknadsföring!
 
Sv: 11-orna version 2.0

Precis :) Så se vad hon säger och känn efter om det är rimligt.
och tänk på kostnaderna under vintern du slipper.
 
Sv: 11-orna version 2.0

Zolero e.Zuidenwind 6 månader
304186_10150332188596344_563156343_8196634_1183852701_n.jpg

Vad fort tiden går!!:eek: Den lilla ulliga gulliga fölisen har blivit stor men ack så fin i mattes ögon:love:

Nu har även hans pass kommit! Yey!!:bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu vet jag inte om tråden hamnat helt fel, då den till störst del involverar en skada. Jag är 15 år, och har min första sommarhäst, kan...
2
Svar
26
· Visningar
3 342
Senast: Krillan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp