Status
Stängd för vidare inlägg.

Görel

Trådstartare
Moderator
Gör en babbeltråd där ni kan skriva om årets föl istället för i den om dräktiga stona.
 
Sv: 11-orna

Skyldig. Känner mig dock lite ensam men hoppas Pisan får haka på snart.

Min "älva/elva" föddes alltså 00.50 igår morse vilket jag tror blev på 350 dygn. Jag tappade bort mig lite där pga sömnbrist. Tidigare ägare hade alltså rapporterat att hon alltid fölar tidigt. Nja, så blev det inte...

Så nu kämpar vi mot kylan och hoppas på en tidig vår. Jag är dock glad att hon knep så länge som hon gjorde. För en vecka sen var det minus 15 i stallet, nu är det plus 2 grader.

Här är lillan som ska heta Fair Seminole e Fairbanks (Flemmingh) - Landadel - Andalusier xx

ostergarden


Hoppas kunna ta ute bilder senare idag. Som tur är har jag lång bred stallgång där hon kan få springa av sig lite om det inte är "gå-ut-en-stund-väder".
 
Senast ändrad:
Sv: 11-orna

Tror nog sömnbristen slagit hårt mot dig, för i söndagsmorse, är inte det nu?
Och igår, lördags, fanns hon ju redan???? Ja, det är inte lätt att vaka över fölande märrar!:love:
 
Sv: 11-orna

Haha! Inte många rätt där. Ändrade...

Jag har bara några veckor innan nästa ska föla, hoppas jag hinner återgå till någonslags normalstatus innan dess. ;)
 
Sv: 11-orna

:banana: Wiiiihoooo...
Jag fick se mina första fölsparkar idag.. på dygn 250!!! Inte så stora eller många men de var där iaf, känns superskönt och veta att den lilla därinne fortfarande är vid liv...
Så nu kommer det fortsätta spanas vill jag lova :angel:
 
Sv: 11-orna

kl

Jag är supernervös förstagångs-uppfödare, har tidigare jobbat på stuteri men då har det ju inte varit min häst:p

Kommer förmodligen komma en liten fölis med storken i början på juni. Första fölet för mitt sto oxå, vilket gör mig ännu mer nervös!

Försöker tänka att jag har varit med om lite drygt 100 fölningar under min livstid, majoriteten har gått hur bra som helst, och oddsen att det kommer gå dåligt eller något hemskt händer är små. Jag menar, hur många gånger i livet ser men föl födas utan ögon, eller utan framben, eller med alla organ huller om buller? Dessutom, senaste dräktiga stoet som stod i mitt stall dog tyvärr under dräktigheten (:() Men oddsen att något sånt händer två gånger är inte stor... Visst kan det hända, men tänker jag på det blir jag bara mer nervös:p
 
Sv: 11-orna

Jag måste bara fråga dig Cyllene, är ditt föl avlad medtanke på dressyr eller hoppning??? har för mig att Flemmingh är hoppstammad men används mest i dressyravel och Landadel är väl hoppstammad hingst med Landgraf i sig??? men jag kanske är ute och cyklar som vanligt ;) :) fint föl i alla fall *nyfiken*
 
Sv: 11-orna

ostergarden


Lilla tjejen igen. :)

theJohanna - du har delvis rätt. Landadel har dock lämnat mkt dressyrhästar, morfar till bla Stedinger osv.

Mamman e Landadel har gått 1,60-hoppning men själv högt bedömd på gångarter och har lämnat avkommor som tävlar högt i både hopp, dressyr och fälttävlan med rena hopphingstar som fäder.

Pappa Fairbanks är ju e Flemmingh, men han är ju eg en L-hingst med Landgraf bakom sig också. I tredjeled ligger Argentinus, också dubbeltalang. Fairbanks möderne har lämnat svårklasshästar i hoppning. Fairbanks själv fick 8,75 på sin hoppning på sitt 30-dagars.

Så jag linjeavlar på Landgraf och vet inte vad jag ska göra med henne i framtiden. :D Hon rör sig riktigt bra och jag räknar med att hon kan hoppa också. ;)
 
Sv: 11-orna

grattis till er! härliga,söta fölisar!
själv får jag vänta nästan 4 månader ännu, o det blir inte ens mitt föl:mad:men jag ska passa på att njuta av det jag oxo.
 
Sv: 11-orna

Vi kan ju alltid hoppas på ett sto-år eftersom det rent praktiskt skulle passa bättre för mig :) men om hästarna får bestämma så tror jag att en ny busig liten pojke som mer än gärna brottas och drar repor i hagen står på deras önskelista!!!
Så egentligen är det nog ett ganska angeläget bekymmer.. som ingen ändå kan bestämma över :D
 
Sv: 11-orna

Halvt kl

Ett sto år hoppas jag med på!
Jag vill VERKLIGEN ha ett sto denna gången=)

Grattis till er båda som har fått sådana otroligt fina små fölisar!
Får mig inte alls att längta ännu mera tills våran ploppar ut=)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Jag har ponnyston som går på fribetäckning med hingsten. De har gått ihop sen i maj och går fortfarande kvar med hingsten. (det är okej...
2
Svar
25
· Visningar
2 071
Senast: Karro-Lina
·
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
3
· Visningar
663
Senast: ameo
·
  • Artikel
Hästnyheter Anki Karlsson på Lindstud har fött upp hästar för dressyr, hoppning och fälttävlan sedan 90-talet och i år väntar hon inte mindre än 15...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·
Avel Går i valet och kvalet om avelsstoet ska betäckas efter att årets föl har fötts, eller om hon ska få gå tom ett år. Rent ekonomiskt är...
Svar
5
· Visningar
792
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp