Bukefalos 28 år!

Sv: 11-orna

*kl*

Vi har haft problem med diverse sjukdomar hos de 2 benta runt Hälge, så träningen har lämnat en hel del övrigt att önska och det har bara blivit ca 2 ggr vecka...
Men han sköter sig bra, är fortsatt liten men han är väldigt söt ;)

Joggar för dagen milen, med tempoväxlingar...

Lite lustigt är att han börjar bli prickig, han har fått massa vita prickar lite överallt och det kommer nya varje dag?
Ska bli intressant att se hur man ser ut när han släppt vinterpälsen.. :D
 
Sv: 11-orna

Här har vi inlett 2 veckors vila för återhämtning, och vad händer då... jo efter en vecka skjuter hon iväg i växten, och för dagen något överväxt bak. Vi blev ju tvungna till ett grovfoderbyte, som gjorde att vi blev i behov av att ge kraftfoder och även ett mineralbyte, så det kan också ha viss inverkan tror jag.

marilyn_20130302_5131edf9e087c36d7a4a676d.jpg
 
Sv: 11-orna

Tråden för 11orna.

Vilka är de, vad gör de, hur långt har de kommit?

Låt oss följas åt :)

Våran lilla dam som är utleasad ska gå Premie 26:e mars om allt går som planerat :) Hon sköter sig otroligt bra:) En dam med humör efter Andover Andover :) en liten racermodell, kommer nog inte bli så stor :)
 
Sv: 11-orna

*kl*

Ni kör premie, vi jobbar på i 2,40 tempo :o

Men Hälge är snäll och glad, han är orädd och går förbi både traktorer, grävskopor och mopeder :D

Det har varit en lite strulig vinter med mycket sjukdomar i familjen och andra dumheter, så Hälges träning har varit något sporadisk, nu är vi iallafall igång på allvar och jobbar just nu med att få honom att ta bettet, lära honom pisken och bara jobbar på. Han börjar gå intervaller nu 2 ggr vecka.

Han är hingstig och har problem att få till fokus när han har sällskap, han lixom tappar ett ben om han har sällskap, men det bli bättre för varje tur.
Är han ensam har han inga problem att trava, då är problemen att han tycker det är trevligare att springa och spänsta i lagom söndagsprommenad takt... ;)
 
Sv: 11-orna

Balls off! :p

Min började efter 2v vilan springa snett med huvudet helt plötsligt vid intervallerna när man får hålla lite i honom. Nu är vargtänderna tagna (var för små i höstas) så får vi se om det blir skillnad eller om det bara är en fixidé. Haft mkt viloperioder pga dåligt underlag, munnen och tillväxt. (är nu ca 155 cm).
 
Sv: 11-orna

Balls off! :p

Min började efter 2v vilan springa snett med huvudet helt plötsligt vid intervallerna när man får hålla lite i honom. Nu är vargtänderna tagna (var för små i höstas) så får vi se om det blir skillnad eller om det bara är en fixidé. Haft mkt viloperioder pga dåligt underlag, munnen och tillväxt. (är nu ca 155 cm).

Jodå, det kommer klippas så småningom, men han är så himla liten och så väldigt lång att jag vill låta han grovna i innan jag kastrerar.
Han är typen som bara skulle bli ett snöre om jag tog dem nu :meh:

Men har är inte dum, han är en smart kille som lindat sin mamma runt sin söta mule, nästa vecka kommer Herr Tränare att köra och då misstänker jag att den söta lilla bortskämda pojken kommer få lära sig ett och annat :p

Nu menar jag inte att någon kommer slå honom, mer att jag nog är lite för snäll och saknar pondus, erfarenheten och tycker han är lite för söt medans Tränaren är mer bestämd och betydligt duktigare än mig på att köra, hålla kontakt, driva, hålla honom rak, mitt på vägen... detta alltihopa samtidigt :o
Själv brukar jag kunna göra typ 2 saker, jag driver, släpper kontakt med munnen, fastnar med pisken i svansen samtidigt som jag ropar HEJJA HÄLGE, TA IIIIII.... :banghead:
 
Sv: 11-orna

KL

Dagsfärska bild på min lilla gumma när vi testade longering. Hon sköter sig riktig snyggt i träningen även om hon är lite tjurig bitvis å helst skulle vilja bestämma farten helt på egen hand istället för att lyssna på kusken när vi är ute och kör.
183143_10151577856628960_1270192642_n.jpg


390740_10151577856748960_715913160_n.jpg

Väntar bara på att framdelen ska växa ikapp bakdelen höjdmässigt...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För att vara säker på att djurskyddsreglerna följs gör länsstyrelserna i Sverige varje år ett stort antal kontroller och andra...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: Gunnar
·
Träning Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite...
Svar
2
· Visningar
231
Senast: skiesabove
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
711
Senast: Ketrawzc
·
Anläggning Hej! Jag har funderat på att köpa en automatisk thermobar dvs en sådan som fyller på vatten automatiskt. Men hur gör man när avståndet...
Svar
0
· Visningar
413

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp