12-årig flicka blev påkörd av bil när hon var ute på ridtur – föraren smet: ”Kunde dött”

En tolvårig flicka som var ute och red häst blev påkörd av en bilförare som sedan smet från platsen. Hästen har flera inre blödningar, och enligt mamman mår dottern väldigt dåligt efter händelsen.
– Jag är så tacksam för att min dotter lever. Mitt barn kunde ha dött i söndags, säger flickans mamma till Dalarnas Tidningar.
 
Antagligen någon som inte ville bli påkommen bakom ratten och därför brydde sig mera om sitt eget skinn än de hen körde på. Kanske rattfull eller med indraget körkort. Lär nog vara mer än bara chock iallafall, för annars borde hen ha hört av sig till polisen vid det här laget.
 
Mamman skrev på Facebook att det var en vit pickup som hade någon sorts logga med björnar på sidorna. Någon borde känna igen den beskrivningen kan man tycka, hoppas bara att det kommer fram till Polisen isf (även om ägaren rycker bort björnarna).
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En 15-årig flicka ramlade av hästen när en mindre lastbil passerade för nära. Strax innan klockan 20 inträffade olyckan i Stöcksjö. En...
Svar
2
· Visningar
934
Senast: lisa412
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Vildkattungar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp