Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Avkommor 2012

Skriv om föl födda 2012 i denna tråd. Skriv inte att ni vill lämna ett märke för att hitta tillbaka, att det var bra att någon gjorde en sån här tråd och liknande. Då kommer tråden att spåra ur redan innan den kommit igång.

/Görel - moderator
 
Sv: Avkommor 2012

Det kanske finns några föl som är födda redan? Såg nåt arabföl som nyss kommit till världen.
Här händer det inget förrän i april ...
 
Sv: Avkommor 2012

De som inte fått föl än kanske vill gissa vad de får? Färg och kön :) Så ser vi hur rätt/fel vi hade när de kommer sen ;)
 
Sv: Avkommor 2012

De som inte fått föl än kanske vill gissa vad de får? Färg och kön :) Så ser vi hur rätt/fel vi hade när de kommer sen ;)

Mitt sto fölar inte heller förän i april, men om man får vara önsketänkande i vad man får så hoppas jag på: Ett fuxfärgat stoföl med mycket vita tecken :d

Men bara för att jag hoppa på det kommer det väl bli en hingstunge som är brun utan tecken,bara för att :devil: :angel:

Stammen på blivande fölis är: Warsteiner- Le Mans xx - Rockad :laugh:

Mamma har gått lätt fälttävlan och utbildad/gått MSV hopp. B-prem.
Mormor till fölis är ELIT-prem.

Så hoppas att jag kommer få en liten gångartskanon, som gärna får hoppa någolunda bra också :banana:
 
Sv: Avkommor 2012

KL

Vi fick föl i förrgår. A lot of Norton e. Koh-I-Noor (welsh/halvblod) u. Eirian Blida (welsh). Resultatet av en tjuvbetäckning. Han är så gullig och rar:love::

1327696366_resized.jpg
 
Sv: Avkommor 2012

Ta det i tråden om de dräktiga stona så blir den här tråden om de föl som redan fötts/moderatorn
 
Sv: Avkommor 2012

Mariauto: Pappa heter Koh-I-Noor och är e. Bostorp Besk u. Colombine ue. Pajazzo - Ceylon och fyller tre år i år. Vet inte om han är tillverkad hos dig. Är han det?

Mettan: Det är ju inte jättekallt även om det varit minusgrader sedan han föddes. Vårt stall är byggt i ladan och det betyder samma temperatur som ute inne. Än så länge går han ute korta stunder och får gå in i torra, vindstilla boxen och sova. Det blir många gånger ut och in på en dag men så får det bli under några dagar till. Någon enstaka gång har man sett att han skakat lite (med betoning på lite) när han legat ner (under första dygnet) men numera ser man det inte alls. Så jag får väl säga att kylan inte är några problem. Vi har ett täcke som han kan få ta på sig om vädret skulle bli riktigt kallt eller ruskväder.

Igår byggde vi en hage som gränsar till en av boxarna och han kommer vid fint väder kunna gå ute och gå in och sova i boxen. Än så länge har det gått över förväntan med ett vinterföl.

Tack alla för snälla kommentarer! Nu ska jag gå ut och släppa ut underverket och se om jag kan ta några nya kort. Utvecklingen går ju så snabbt för de små :love:.
 
Sv: Avkommor 2012

Härligt att allt går så bra! Ser fram emot fler bilder. En annan kommer förrhoppningsvis att knacka på i denna tråden i mitten på maj. Längtar!:D
 
Sv: Avkommor 2012

KL
Allt går bra med lille Noorton som blir en vecka idag. Han verkar inte ha några som helst problem med kylan men har också ordentligt med halm att ligga i. Här kommer några bilder från häromdagen, fyra dagar gammal :love::

1328118108_resized.jpg


1328118113_resized.jpg


1328118155_resized.jpg


Vi har gjort en hage i anslutning till en box så att han kan gå in om han vill. På morgonen är han ute i den medans jag mockar stallet. Runt 12 släpps han ut i hagen igen och går där ungefär 2-3 timmar (och ligger i boxen). Sedan kommer han in i stallet igen för att släppas ut en stund när jag tar in de andra hästarna. Mycket ut och in men än så länge (peppar, peppar) har det fungerat bra!
 
Sv: Avkommor 2012

Vad söt han är! Man blir riktigt fölsjuk men jag väntar ingen i år.

Welsh här på Buke har tidigare ägt hans pappa som jag sett, farfar delade jag stall med i flera år.
 
Sv: Avkommor 2012

ja just det! så var det.. Vet dock att besk betäckte nån pajazzomärr här, men det känns som den avkomman skulle vara 2 år nu.. o då e det inte samma märr eftersom denna inte hade nåt föl vid sidan
 
Sv: Avkommor 2012

Åh, det var det sötaste! :love:

Gör ju inte att jag ser mindre fram emot det ponnyföl som föds här i sommar! Det är inte mitt föl, men det är en så spännande stam på den. :d
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
344
Senast: Glimra
·
Övr. Barn Sonen ska på kalas på lördag, en pojk som fyller 12. VAD hittar man på i present?! Leksaker börjar dom bli lite för stora för känns det...
Svar
15
· Visningar
1 071
Senast: Lingon
·
Tjatter https://www.expressen.se/nyheter/varlden/drapliga-rymdmissen-tappade-verktygslada/ Det är väl 4 mil upp i rymden, hur kan det vara...
Svar
0
· Visningar
247
Senast: Rosett
·
Träning Hej! Jag ska ta över en häst som är 12 år. Hon gick som travhäst från att hon var 4-8 år sedan tog en familj över henne som tänkte ha...
Svar
1
· Visningar
668
Senast: Anna-KarinO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp