Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Avkommor 2012

Nu blir väl denna tråden aktuell igen med tanke på Wranglers föl:idea:
In med lite svammel nu:laugh:
 
Sv: Avkommor 2012

Okej då! :D

Igår ca 18.30 (tack Mackan för att jag slapp vara uppe hela natten!) kom "Stig" till världen (ja det är min pappa som har döpt honom efter sig själv :cool:)

Quarterhingst, buckskin (vad heter det på svenska, gulbrun?) med fantastisk teckning, höga strumpor bak, en strumpa fram och ett svart ben. Funkig bläs och blond (!) man, ev blir den silver!

Det är mamma Mackans första föl och hon gick 348 dygn.









(gud vad väggarna alltid ser skitigare ut än vad dom är på kort :devil:)
 
Sv: Avkommor 2012

Åh jättefin!:love:
Grattis!

-Retzina er är också bedårande söt, ponnyföl är verkligen ngt alldeles speciellt!
 
Sv: Avkommor 2012

Mitt sto fölar inte heller förän i april, men om man får vara önsketänkande i vad man får så hoppas jag på: Ett fuxfärgat stoföl med mycket vita tecken :d

Men bara för att jag hoppa på det kommer det väl bli en hingstunge som är brun utan tecken,bara för att :devil: :angel:

Stammen på blivande fölis är: Warsteiner- Le Mans xx - Rockad :laugh:

Mamma har gått lätt fälttävlan och utbildad/gått MSV hopp. B-prem.
Mormor till fölis är ELIT-prem.

Så hoppas att jag kommer få en liten gångartskanon, som gärna får hoppa någolunda bra också :banana:


Jag har oxå en blivande Warsteiner avkomma i magen på min! :)
Själv hoppas jag på samma som dig fast andra könet! :D Fast lär väll få ett brunt sto utan tecken... hihi
 
Sv: Avkommor 2012

kl
Hm, nu är det en månad sedam någon skrev här, tycker ni som har fått föl är lite snåla som inte vill dela med er av era guldklimpar:angel: Kan man inte få se lite bilder så man kan få sukta lite på håll till damen här behagar dela med sig av mag-innehållet? :rofl:
 
Sv: Avkommor 2012

hahaha! Han ser ut att ibland gå i dubbla hastigheten. Helt otroligt vad snabbt de små benen kan röra sig.
 
Sv: Avkommor 2012

Såååå sööta bebisar :heart

Jag har en bf om 2 veckor och en annan bf om 3veckor!
Det ena stoet är ljusfux utan tecken och är betäckt med en ljusfux hingst med stor bläs.
kommer bli ett fuxföl och hoppas då på mycket tecken och ett stoföl!!

Det andra stoet är fux med mörkare man och svans, hon är betäckt med en gulsvart hingst som är känd för att lämna väldigt udda färger.
Hoppas på en skäck (utan blå ögon) och ett stoföl där med! Kan tillägga att hon tog sig på bara ett språng (under tävlingssäsongen) så är störst chans för ett stoföl :)
 
Sv: 12-orna

Wrangler, nu är jag ju arabmänniska och vet inte mycket om din ras, men din lille Stig är väl en riktig fining?! Han ser så jättetrevlig ut, med fint uttryck, välbalanserad och fin i kroppen. Du måste vara mycket nöjd!
 
Sv: 12-orna

Tack! Jag är mycket nöjd, särskilt med tanke på att det är stoets första föl. Man vet ju aldrig om det blir som man har tänkt sig...

Jag är väldigt nöjd med båda årets föl!

ps, jag är arabmänniska från början också :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Hur ser er googlehistorik ut? Är det logiska sökningar på något som ni behöver i vardagen, som lokala caféets öppettider? Eller är det...
Svar
15
· Visningar
384
Senast: Glimra
·
Övr. Barn Sonen ska på kalas på lördag, en pojk som fyller 12. VAD hittar man på i present?! Leksaker börjar dom bli lite för stora för känns det...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: Lingon
·
Trädgård & Växter Ifjol täckte jag ett större område kirskål med markduk. Men efter att ha läst om hur ogräs ofta växer in i markduken så den sen fastnar...
Svar
5
· Visningar
208
Tjatter https://www.expressen.se/nyheter/varlden/drapliga-rymdmissen-tappade-verktygslada/ Det är väl 4 mil upp i rymden, hur kan det vara...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Pall till hög säng?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp