Bukefalos 28 år!

19 dagar och fler prover

Madick

Trådstartare
Jahapp, idag är det dag 19 av ständig huvudvärk. Var just och lämnade kreatninprov inför datortomografi. Det jag klurar på nu är hur lång tid det tar från att läkaren skriver remissen (i morgon antar jag) tills man får komma in och hur lång tid det tar att få svar från själva röntgen. Nån som har en aning?
 
Sv: 19 dagar och fler prover

Vad jobbigt att det går så långsamt ?

När jag hade min stroke så kom svaren samma dag både på Datortomografin och MR
 
Sv: 19 dagar och fler prover

Kreatinin gäller en vecka säger de på röntgen här, så om du inte får komma in inom en vecka måste du ta nytt prov.
 
Sv: 19 dagar och fler prover

Usch, vad jobbigt för dig!

Har du uteslutit spänningshuvudvärk?

Själv har jag oxå varit drabbad. Hade ständig huvudvärk i ca ett halvår och genomgick alla möjliga upptänkliga undersökningar, röntgar och behandlingar. Till slut var det min husläkare som föreslog att jag skulle testa muskelavslappnande (Paraflex) om nätterna och hux flux så försvann huvudvärken.
 
Sv: 19 dagar och fler prover

Usch, vad jobbigt för dig!

Har du uteslutit spänningshuvudvärk?

Själv har jag oxå varit drabbad. Hade ständig huvudvärk i ca ett halvår och genomgick alla möjliga upptänkliga undersökningar, röntgar och behandlingar. Till slut var det min husläkare som föreslog att jag skulle testa muskelavslappnande (Paraflex) om nätterna och hux flux så försvann huvudvärken.

Jag har varit hos naprapat och hon släppte på en massa spänningar runt nacke, ansikte och huvudet, superskönt men det hjälpte inte huvudvärken. Troligtivs mer då har jag spänt mig pga huvudvärken. Ska dit igen i morgon.

Huvudvärken ökar med aktivitet.
 
Sv: 19 dagar och fler prover

Vad jobbigt att det går så långsamt ?

När jag hade min stroke så kom svaren samma dag både på Datortomografin och MR

Hade det varit uppenbart att det var en stroke eller neurologiska tecken på tumör hade det säkert gått fortare. Min morbror fick problem med talet och blev intagen direkt (hjärntumör, gick ej att operera).
 
Sv: 19 dagar och fler prover

Jag tror oxå på att det blir en ond cirkel. Själv gick jag på hos sjukgymnast under hela denna tiden med diverse behandligar och det hjälpte bara för stunden. Släpa fodersäckar och vattenhinkar var en stor pina.

Hoppas det reder till sig!
 
Sv: 19 dagar och fler prover

Kreatinin gäller en vecka säger de på röntgen här, så om du inte får komma in inom en vecka måste du ta nytt prov.

Och här är det en månad.

Väntetiden till undersökningen beror lite på frågeställningen och mycket på texten i remissen.
Din remiss prioriteras i jämförelse med alla andra remisser som berör samma apparatur och samma personal.
Omöjligt att svara på din fråga, med andra ord.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 636
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
830
Övr. Hund Hejsan! Jag och min kille är otroligt sugna på en hund. Han vill ha nu-nu-nu medan det är jag som bromsar eftersom jag såklart vill att...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 889
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 235
Senast: iNTOHiMO
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp