Bukefalos 28 år!

2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Det var ju skönt men vad säger försäkringsbolaget - om gud förbjude- det skulle hända något?
Varför inte bygga om dockan då???

Jag tror ju säkerligen att alla stolar klarar mer än vad som sägs på lappen. Lite som bästföredatum men vågar man lita på att EN säger att det går när det handlar om så viktiga saker?
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Ja jo precis, efter en stunds funderande så ska jag väl luska vidare och sen få se om vi byter stol ändå. Det med dockan lät ju lite skumt, en del stolar är ju testade till 25 kg, vad har de använt då..?
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Det låter ju som sagt väldigt konstigt att han sa så =/

Anledningen till att besafe och duologic exempelvis bara är till 18kg är för att de är isofixstolar och bygeln i bilen som man fäster barnstolen till om man använder isofix tar bara upp till 18kg.
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Multi techen är underbar! Speciellt då barnen kan somna utan att huvudet åker åt sidan. Vår son har den och han är 18 månader även min drorsdotter (som är LÅNG) har den. Hon är 3 år. Hon växte ur brios zento:/ Så de fick köpa multitechen ist. där har hon mycket plats!
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Jag missade visst en sida sa det jag skrev hade andra redan skrivit
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Det låter ju som sagt väldigt konstigt att han sa så =/

Anledningen till att besafe och duologic exempelvis bara är till 18kg är för att de är isofixstolar och bygeln i bilen som man fäster barnstolen till om man använder isofix tar bara upp till 18kg.

Jag har en be safe och inte är väl den nån isofix? Infon som finns, men som ingen vill gå ut med längre i butikerna pga nya normer häromåret, är att be safe är godkänd för 25 kg om den är monterad i framsätet, vilandes mot panelen.
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Isofix-stolen, dvs BeSafe Izi Kid isofix är efterföljaren till vanliga BeSafe och släpptes 2009.
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Aha, tack för infon. :) Lillebror fick ärva storebrors stol, så det är samma - inköpt augusti 2006. Tyget börjar bli lite solblekt längst upp, men annars är den i perfekt skick. :D
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

För ungefär ett ar sen när vi köpte stol till Emilia fanns BeSafe bade med isofix och utan. Det jag tyckte var dumt med isofixstolen var att det enbart gick att fästa med isofixen och inte med bälte som alternativ, inte sa smidigt om man ska aka med ngn annan än egna bilen ngn gang (om den andra bilen inte har isofix fästen alltsa)
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

Ja det var ju verkligen en nackdel.

E´s stol ( acta )går att fästa med både bälte och isofix.
 
Sv: 2,5 år och nått maxvikten för vad bilstolen klarar

(kl)
Tackar för alla svar i tråden och meddelar att dottern nu åker riktigt bekvämt i sin nya britax hi-way :-)
 

Liknande trådar

Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
29 844
Senast: Elendil
·
Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
1 951
Senast: SkorpSmulan
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 289
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 326
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp