2 år och 158 cm, stor eller liten?? For Feeling, bra eller dålig?

Sv: 2 år och 158 cm, stor eller liten?? For Feeling, bra eller dålig?

Tack! Sånt är bra för mig att höra! Kanske ska tala om det för "ponnyn" också, att det inte är försent att börja växa...
 
Sv: 2 år och 158 cm, stor eller liten?? For Feeling, bra eller dålig?

Min FF-grabb är född 06 och var under 160 vid den här tiden förra året. Nu är han närmare 170...
Så det finns hopp... I dubbel bemärkelse.

;)
 
Sv: 2 år och 158 cm, stor eller liten?? For Feeling, bra eller dålig?

Jag skulle nog oxå tro minst 165 i alla fall.:)

Min ena grabb var relativt normalstor hela sin uppväxt. När han var 3 år var han 163 cm, lite mer än ett år senare var han helt plötsligt 180+ (växer fortfarande).
Så det kan hända mkt.;)
Men det är ju såklart jätteolika. men min grabbs föräldrar är inte allt för stora (170)
 
Sv: 2 år och 158 cm, stor eller liten?? For Feeling, bra eller dålig?

Min kompis köpte sig en 2 årig korsning (75%arab 25%halvblod) juni 2007, han var då 147 cm i mnkh och uppfödaren trodde han skulle bli max 150 cm då hans ett år äldre helsyster var 150 cm som 3-åring (hon är fortfarande 150 cm).

När jag skulle hjälpa till vid inridningen så fick jag mig lite av en chock. Trodde mig få träffa en liten häst men han var väl 162-165 cm i mankhöjd (räknade ut efter min längd när jag stod vid hans manke). Så, han växte drygt 15 cm på 8 månader. :D
 
Sv: 2 år och 158 cm, stor eller liten?? For Feeling, bra eller dålig?

*KL*

Hade en häst som på våren som treåring var 157 cm, han slutade på 167cm han växte altså 10cm efter treårsålder. Nu har jag en häst som var 167cm redan som 1 1/2 åring som nu som treåring "bara" är 170cm, han har alltså bara växt tre cm sedan 1 1/2års ålder.
 
Sv: 2 år och 158 cm, stor eller liten?? For Feeling, bra eller dålig?

Dessutom har jag hört om ganska många små FF avkommer som är knappt 160cm så jag hade inte hållit det för säkert att den verkligen växte så mkt mer .

Ja generna spelar ju roll, det är därför jag är lite orolig för mitt Stakkato sto... :grin: Stakkato är ju oxå känd för att kunna ge litet, så även om hennes mamma är 168 och hennes helbror var 168 som 2½ åring när han godkänndes så...:angel: ja bra att fortsätta hoppas...:D
 
Sv: 2 år och 158 cm, stor eller liten?? For Feeling, bra eller dålig?

Min For Feeling avkomma född i april 07 mättes till 155cm för ca en månad sen. Hans mamma är 161 och jag hoppas att han blir minst lika stor. Han får inte bli mindre än henne men behöver å andra sidan inte bli så mycket större än henne heller då jag tycker att hon är lagom i storlek. Känner mig inte så värst oroad än så länge heller. Om jag inte minns helt fel var hans mamma 156cm på tre års testet..
 
Sv: 2 år och 158 cm, stor eller liten?? For Feeling, bra eller dålig?

Jag skulle nog oxå tro minst 165 i alla fall.:)

Min ena grabb var relativt normalstor hela sin uppväxt. När han var 3 år var han 163 cm, lite mer än ett år senare var han helt plötsligt 180+ (växer fortfarande).
Så det kan hända mkt.;)
Men det är ju såklart jätteolika. men min grabbs föräldrar är inte allt för stora (170)

Hoppsan, de va värst! Vilken tillväxt:laugh:men det blir nog inte denna fast man vet ju aldrig.. hi hi;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp