2-åringar i träning

Kingsland89

Trådstartare
Vi diskuterade några stycken huruvida det funkar med 2 åringar i träning och lite frågetecken dök upp.

Om man som amatörtränare äger en 2 åring men inte är behörig att träna den åldersgruppen utan enbart 3 åringar och äldre för löp. Måste man skicka iväg 2 åringen hela tiden den tränas eller får man som amatörtränare rida hästen hemma och skicka iväg den några veckor innan löp för proffsträning för att sedan komma hem igen, vila lite och ridas igen av amatörtränaren innan det återigen blir en sväng till proffset?
 
Har du inte den behörigheten är det bättre att överlåta träningen till någon som har den. Alternativt lära dig att träna tvååringar först. Besitter du redan kunskapen är det inte alls svårt att ta nästa licensen som ger dig behörighet att träna tvååringar själv.
 

Liknande trådar

Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 841
Senast: Mia_R
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 351
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 140
Senast: AbCdE
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 005
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp