Bukefalos 28 år!

2 faser för unghäst?

Farao

Trådstartare
Satt och kollade igenom startlistor osv inför lördagen tävling på K1/sfk, gröna banan.
Ska starta unghästklass med min, och blev förvånad där det står att unghäst oxå ska hoppa två faser??
Så här står det i proppen:
klass 4 1.10 hoppning i 2 faser bed A:0/A;O/A

och i startlistan:
Klass 4 - Hoppning 1.10 bed Två fas. A:0/A:0

Jag kan inte tolka det som annat än att det kommer vara omhoppning för unghäst oxå, får det vara så?? Saken är den att jag startar först, så jag kan ju inte heller kolla på någon innan...:p

Hjälp!!
 
Sv: 2 faser för unghäst?

Nej, du hoppar alltid bara en fas på unghäst/ponny. Felskrivning i proppen.
 
Sv: 2 faser för unghäst?

Nej unghästar får inte gå omhoppning så vida de inte har kvalificerat sig till det vilket de bara kan göra från 6 års ålder... är du säker på att det står avd.B? Annars är det nog felskrivet...?
 
Sv: 2 faser för unghäst?

troligen är det felskrivet/ingen som orkat ändra i starlistan. Unghästarna går enligt bed A.
 
Sv: 2 faser för unghäst?

japp det var felskrivet i startlistorna, hoppade bed A.!
 
Sv: 2 faser för unghäst?

I proppen står det väl inget fel? A0/A0/A betyder ju att A0/A0 är bedömingen i avd. a och A är bed i avd. b om jag inte är helt ute o cyklar.
 
Sv: 2 faser för unghäst?

jo precis, i proppen ser allt rätt ut, men inte riktigt i startlistan va ;)
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 246
Senast: Twirro
·
Dressyr Undrar lite hur det är ang att tävla med unghäst. Tävlat för ut, men 0 koll på hur det är med unghäst. Det gäller en 4åring. Vet att de...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: Reville
·
Tävling Jag har lite olika frågor angående att kvala unghäst då det finns väldigt lite information om detta. Jag har en 6årig D ponny som jag...
Svar
1
· Visningar
991
Senast: miniola
·
Övr. Hund Kloka buke, jag behöver era tips och råd. Jag har en granne som går med sin franska bulldog lös trots att den inte lyssnar på husse...
2
Svar
31
· Visningar
3 710
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp