Bukefalos 28 år!

2 x ridning

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag blev det ridning på både G och A. Jag åkte till G efter lunch för då skulle jag hinna rida ut en sväng medan det var ljust. Idag var han jättenervös i stallet av någon märklig anledning och jag undrade hur i hela friden det skulle gå att rida. Det gick alldeles utmärkt visade det sig.

När jag skulle sitta upp noterade jag att stiglädren var i min längd. Det var alltså ingen som ridit honom sen jag red sist och det är 3 veckor sedan. Förr-förra veckan var det snöstorm och förra veckan var han öm i ryggen. Vi tror att han hade spänt sig för att han varit skadad i svansen men nu är svansen mycket bättre och han har fått liniment och värme på ryggen så han känns bra nu.

Det blev mest skritt och snöpulsande en bit i skogen. Det var ett flertal träd som fallit eller knäckts i toppen så vi fick rida runt dem för att komma fram. 50 minuter var vi ute i alla fall.

Sedan var det stallet som skulle fixas. Skottkärrans hjul hade frusit fast vid navet och gick inte att rulla så den fick tina en stund i sadelkammaren medan jag fixade hö m.m. Sedan var skottkärran med i matchen igen.

När jag var klar var det bara att åka hem, få i sig lite mat och sedan gå till grannen för att rida A. Där behöver jag inte mocka eller fixa med annat utan det är bara att rida :D A hade fått stå sedan i söndags då han avmaskades och T bad mig ödmjukt om jag kunde rasta honom idag för hon skulle inte hinna p.g.a. jobbet.

Det känns lite lustigt. Jag har aldrig tidigare blivit ombedd att rida någon annans häst.

A behövde verkligen gå. Han hade energi och kändes fin. T.o.m. avsaktningarna från trav kändes bättre men det finns ju mycket att jobba på där än. Det blev en hel del serpentiner också och lite skänkelvikningar. Han kändes lättsam och positiv. Sista biten hem började jag dock få skavsårsvarning så jag satt av och ledde honom sista biten hem.

Hoppas att jag klarar av att sitta i en sadel i morgon för då är det terminens sista ordinarie ridlektion som ska ridas.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag har jag hunnit med mycket ;) Ponnyn har ridits. åkte till ridhuset då ridbanan är stelfrusen och hoppade lite, hon var lite spänd...
Svar
0
· Visningar
386
Senast: Coras star
·
  • Artikel
Dagbok Förra helgen drog ner mig i en rejäl grop som jag inte trodde var möjlig. Jag hade ingen aning om att en marknad kunde dränera en på så...
Svar
1
· Visningar
820
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 695
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 149
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp med fundering
  • Vilken ras passar mig?
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Lätt E
  • Skadade hästar och konvalescenter

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp