Bukefalos 28 år!

2017 års Vikttråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har kört 3 h i stallet, bara saker runt omkring hästarna. Känner mig rätt mör i hela kroppen.
(Sedan blev det såklart lite pyssel med hästarna också.)

Försöker tänka på mina portioner med mat.. inte för stor och inte ta om.
 
Har slängt ut allt skräp och handlat utan att köpa nytt skräp.

Mitt HB har sjunkit ännu mer så bör väl basera min kost på typ leverpastej, rött kött och torkade aprikoser fram till bebis kan försörja sig själv.
 
Jag har börjat idag! Förvisso ätit gårdagens pizzarester - men tackade nej till godis. Samt tränat jobbigt pass på Friskis.
Inte alls tillfreds med den rackarns kroppen nu :p

Imorn - vägning.
 
Har slängt ut allt skräp och handlat utan att köpa nytt skräp.

Mitt HB har sjunkit ännu mer så bör väl basera min kost på typ leverpastej, rött kött och torkade aprikoser fram till bebis kan försörja sig själv.
Det är rätt strongt gjort. Men tänker mig att BBn' i magen gör att motivationen är större?

Tips är ju att äta c- vitamin i samband med intag av järn, det ska ju hjälpa!
 
Jag har börjat idag! Förvisso ätit gårdagens pizzarester - men tackade nej till godis. Samt tränat jobbigt pass på Friskis.
Inte alls tillfreds med den rackarns kroppen nu :p

Imorn - vägning.

Fyfan ska också väga mig imorgon :nailbiting: Bör nog vara jäääävligt nöjd om jag är under 58. För två år sen vägde jag 48... :cautious:
 
Det är rätt strongt gjort. Men tänker mig att BBn' i magen gör att motivationen är större?

Tips är ju att äta c- vitamin i samband med intag av järn, det ska ju hjälpa!

Både ja och nej. Oroar mig mest för sambon. Högt blodtryck och bilring är ingen bra kombo.

Äter mkt småcitrus och duroferonet sväljs med apelsinjuice :)
 
Har väntat på den här tråden, så yey! :banana:

I höstas gick jag in i väggen som det så fint heter. Efter att ha sovit, gråtit och stirrat i taket ett tag funderade jag på vad jag behöver förändra i mitt liv utifrån "om du gör som du alltid har gjort kommer du alltid få samma resultat". Jag insåg att om jag ska kunna bli frisk måste jag förändra hur mitt liv ser ut. Jag åt väldigt mycket socker tidigare, eller kanske inte så mycket i mängd men väldigt ofta. Många gånger om dagen. En liten chokladbit här, en liten kaka där, några godisbitar hit och en liten skål chips dit. Jag rörde mig heller inte mer än det jag gick på jobbet och i stallet.

Nu har jag slutat med allt småätande av onyttigheter och försöker att äta så rent som möjligt. Jag äter mer vegetariskt och försöker äta så lite mjöl, typ pasta och bröd, som möjligt. Har IBS och en bonus av min omlagda kost är att min mage mår bättre än någonsin. Jag dricker mycket te och äter mycket frukt och grönsaker. Jag räknar kalorier med hjälp av Lifesum och tycker det är skitbra!
Jag har också börjat träna med kroppen som redskap, typ någon slags blandning mellan yoga och styrketräning. Försöker köra 20 minuter varje morgon och varje kväll, och har fått fantastiskt resultat på kroppsformen. Jag har också börjat springa lite smått några gånger i veckan. Och vet ni? Nu när jag har ångest pga min utmattningsdepression längtar jag inte längre efter godis, jag längtar efter att springa! Känns helt sjukt, vad hände där liksom? :confused::D

Jag vägde in mig på 76 kilo när jag var på VC för min senaste sjukskrivning. Nu har min våg här hemma fått spader och imorse visade den strax under 73 i några rum och över 74 i några rum, så jag antar att jag ligger där emellan. Ny våg måste införskaffas (har testat att byta batterier men det hjälper inte).
Mitt primära mål är att må bra (hej klyscha!), och mitt viktmål är att komma ner till 69kg. Har inte vägt så lite sedan jag var 16 år gammal...

Ooooops, det blev visst en uppsats :rofl:
 
Jag ska snart festa loss på dagens sista kalorier: en apelsin, 57 kcal.

Har inte ens varit hungrig idag, trots så lågt intag. Är fortfarande i chock efter vägningen i morse. :meh:

Jag ska göra samma sak, men för min del blir det en klick honung i teet. Brukar inte ha honung i, men nu har jag så satans ont i halsen så allt som lindrar är tacksamt :meh:
 
Både ja och nej. Oroar mig mest för sambon. Högt blodtryck och bilring är ingen bra kombo.

Nej det är det ju inte. Sambon fick infarkt nu före jul, trots att han varken är överviktig eller otränad. :( Dock klarade han sig, fick göra ballongsprängning. Men man blev ju påmind om hur snabbt saker kan ändras. På hjärtskolan vi gått nu sa de att minst 30 min promenad om dagen. Plus minst två pass i veckan som är pulshöjda. Och undvika mättat fett.

Själv har jag idag sprungit 3 km, gått 5 km och ridit islandshäst en timme. Apelsin + kaffe till frukost, mosat kokt ägg på knäckebröd + äpple till lunch. Middag pasta där hälften var fuskpasta av morot + en köttfärssås med minimalt med nötfärs och resten krossad tomat, rivna morötter, lök, vitlök och en massa kryddor. Blev himla mätt på 400 kcal.

Vill gå ner tio kilo. från 67 till 57.
 
Bra idé, jag ska också göra te! :up:

Grym livsstilsförändring du har gjort. :bow:

Te är min räddning! När jag blir sötsugen (vilket jag fortfarande blir rätt ofta) eller när jag av många långa års vana vill stoppa något i munnen när jag är stressad, rastlös, uttråkad eller liknande, då dricker jag te. Det hjälper nästan alltid.

Tack! Jag kämpar. Hoppas innerligt att 2017 är året då mina nya livstilsvanor blir just vanor :up:
 
Har väntat på den här tråden, så yey! :banana:

I höstas gick jag in i väggen som det så fint heter. Efter att ha sovit, gråtit och stirrat i taket ett tag funderade jag på vad jag behöver förändra i mitt liv utifrån "om du gör som du alltid har gjort kommer du alltid få samma resultat". Jag insåg att om jag ska kunna bli frisk måste jag förändra hur mitt liv ser ut. Jag åt väldigt mycket socker tidigare, eller kanske inte så mycket i mängd men väldigt ofta. Många gånger om dagen. En liten chokladbit här, en liten kaka där, några godisbitar hit och en liten skål chips dit. Jag rörde mig heller inte mer än det jag gick på jobbet och i stallet.

Nu har jag slutat med allt småätande av onyttigheter och försöker att äta så rent som möjligt. Jag äter mer vegetariskt och försöker äta så lite mjöl, typ pasta och bröd, som möjligt. Har IBS och en bonus av min omlagda kost är att min mage mår bättre än någonsin. Jag dricker mycket te och äter mycket frukt och grönsaker. Jag räknar kalorier med hjälp av Lifesum och tycker det är skitbra!
Jag har också börjat träna med kroppen som redskap, typ någon slags blandning mellan yoga och styrketräning. Försöker köra 20 minuter varje morgon och varje kväll, och har fått fantastiskt resultat på kroppsformen. Jag har också börjat springa lite smått några gånger i veckan. Och vet ni? Nu när jag har ångest pga min utmattningsdepression längtar jag inte längre efter godis, jag längtar efter att springa! Känns helt sjukt, vad hände där liksom? :confused::D

Jag vägde in mig på 76 kilo när jag var på VC för min senaste sjukskrivning. Nu har min våg här hemma fått spader och imorse visade den strax under 73 i några rum och över 74 i några rum, så jag antar att jag ligger där emellan. Ny våg måste införskaffas (har testat att byta batterier men det hjälper inte).
Mitt primära mål är att må bra (hej klyscha!), och mitt viktmål är att komma ner till 69kg. Har inte vägt så lite sedan jag var 16 år gammal...

Ooooops, det blev visst en uppsats :rofl:
Gjorde som dig, gick in i väggen i höstas, dock lång väg kvar för mig, orkar jobba 25% och rida en häst, träning finns inte på världskartan! Gått upp 4kg lite snabbt på slutet, för jag inte orkar laga mat/handla och har levt på chips typ. Så mitt mål är att återgå till en LCHF inspirerad kost som jag mår så bra av, och gå ner dom 4kg som jag gått upp. Men om det blir nu eller till sommaren återstår att se :)
 
Jag hoppar in i den här tråden. Dags att ta tag i livet efter förra årets upplevelser som körde in mig i väggen och jag hanterade genom att äta, och äta lite till.
Nu får det dock vara nog.

Jag väger mig inte och sysslar inte med kalorier eller något sånt. Det ligger massa gammalt bakom som gör att det enda jag satsar på är en bra matdag, jättebra om jag orkat motionera något och superbra om jag håller nere Pepsi Maxen så gott det går.
Jag var dock tvungen att väga mig inför en medicin jag skulle få för ett tag sen så jag vet vad jag väger och hur mycket jag har att gå ner. Det blir ingen enkel match, speciellt när jag inte tänker anstränga mig utan bara ta dagen som den kommer, men jag har iaf 35 kg att gå ner till min normalvikt.
Tanken med att hoppa in här är att jag kan behöva pepp och det vet jag att ni är bra på. Så jag hoppas jag får vara med här.

Jag har börjat lite smått med att ta tag i mitt Pepsi Max drickande. Jag dricker Pepsi Max för nästan 7500 kr om året. 4 burkar om dagen. Både igår och idag har jag lyckats hålla mig till två burkar :)

Mitt mål är att ändra vanor långsiktigt och ändra lite i taget. Inte köra all in direkt utan här blir det baby steps.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 040
Senast: pepp
·
Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 570
Senast: settis
·
Mat Jag ska göra köttbullar till jul. De brukar bli bra när jag kör mitt gamla vanliga "tager vad jag haver" och geggar ihop. Men nu tänkte...
Svar
3
· Visningar
336
Senast: sthu
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
657
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kastrera ja eller nej
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp