Bukefalos 28 år!

Träning och hälsa del 12

Rev av det tråkiga mag/armpasset tidigt imorse, skönt att det var lite mindre folk på gymmet.
Pb i biceps curl vilket inte kanske är så svårt att uppnå när man för en gångs skull kör biceps regelbundet 😁.

På måndag har jag uppföljning med PT, är väldigt nöjd med att knäna tom förbättrats sen jag började köra tungt igen. Sen är det lite trist att köra begränsat rom när man är van att det ska vara full rom.. Väldigt tacksam över att vara fullt mobil i övrigt, det har varit en lång resa hit 😇.

Lite av dagens pass:
Screenshot_20240525_083022.jpg
 
Har exakt samma problem 😅, men har överkroppspass med fokus på armar idag så kommer se lite bättre ut efter det.
Den verkar inte räkna när jag kör biceps i kabelmaskinen så jag kommer nog inte lyckas heller, har iofs inte fyllt i alla pass jag kört heller. Så jag har nog med all säkerhet klarat utmaningen men det kommer inte synas 🤭
 
Den verkar inte räkna när jag kör biceps i kabelmaskinen så jag kommer nog inte lyckas heller, har iofs inte fyllt i alla pass jag kört heller. Så jag har nog med all säkerhet klarat utmaningen men det kommer inte synas 🤭
🤔 Vad loggar du det som? Den ska räkna med kabelcurl med rep och med stång. Jag har (tyvärr) loggat varenda set biceps. Typ marklyft kan jag köra nåt bonus set ibland men biceps kör jag inte en jävla sekund mer än planerat 😅😐
 
🤔 Vad loggar du det som? Den ska räkna med kabelcurl med rep och med stång. Jag har (tyvärr) loggat varenda set biceps. Typ marklyft kan jag köra nåt bonus set ibland men biceps kör jag inte en jävla sekund mer än planerat 😅😐
Jag har loggat det som kanelcurl med bar, men nu när jag gick in verkar den ha räknat med dom? 😅 Det måste ha blivit något fel tidigare, eller så såg jag bara fel 🤭
 
Gårdagens pass. Fredagen loggade klockan 1,15h Mountain bike, varav 1h ansträngande (klippte gräs :D)

image (1).png


Rätt bra med träningsvärk i axlar och baksida lår idag, och vad passar inte bättre då än att köra Toughest Explore med äldsta dottern 🤩 superroligt, rätt så snälla hinder i år tycker jag. Explore är 4 km långt till skillnad från ordinarie lopp som är 8, och Family som är 2.
 
Överkropp här hemma idag efter barnen somnat. Härligt med värmen och ljuset som gör att man kan träna ute på altanen kl 20.30 👌
Bra pass som täcker typ hela överkroppen utan att ta alltför lång tid! Inte besvärad av höften.
Söndag kväll: axlar, mage, triceps etc..png
 
Var till gymmet igår. Det var bara två personer till där så jag slapp vänta och passet tog knappt 30 minuter.
Provade höja bröstpressen från 18 till 20,5 kg men fick minska efter 10 ggr för att orka 10 till. Höjde lårcurl och benspark från 14 till 16,5 kg och det kändes knappt. Lyfte iofs bara 5 ggr x 3.
När jag kommit hem och skrev i träningsdagboken var armen darrig så det blev konstiga bokstäver. :D
 
Försöker planera veckan som kommer. Har något hopp om att hinna till gymet imorgon tisdag och sen på min enda ledig dag denna veckan på fredag..
Pausar jogg/pw denna veckan med pga höften men hoppas få till 1-2 hemmapass för mage/överkropp 😊
 
Muskelbristning och ev litet diskbråck är domen från fysio. Mest troligt ”bara” bristning.

Så vila från belastning (typ gym) tills det är helt bra. Stretcha, promenader går bra. Ridning går bra så länge det inte blir värre.

Så det blir väl till att ”börja om” med gymmet igen sen. Men hoppas ridning och kanske lite löpning kan funka. Eller promenader och ridning och… cykla. Nånting iaf :D
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 849
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
65 793
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 271
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
71 986
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp