Bukefalos 28 år!

30 dagars utmaningar

TheRedLightning

Trådstartare
Är det någon som har provat dessa tidigare?
Själv håller jag på med en "30 days ab challenge" och går in i dag 13 nu. Gör det mest för att se hur resultatet blir, då jag försöker komma i form.

ab-challenge.jpg


Om jag lyckas ta mig igenom månaden och känner att resultatet blir bra ska jag köra en månad till och kombinera med två andra 30 dagars utmaningar som även tar ryggen och rumpan. Tanken är att försöka minimera fettet på magen och bygga upp lite muskler istället.

Någon annan som provat? :)
 
Jag började med den i juni men kom till dag 17. Sen gav jag upp.
Hade för dålig motivation helt enkelt och gav upp när det blev för jobbigt. Skittråkigt var det att träna rent ut sagt.
Önskar dig lycka till :)
Skulle man köra flera utmaningar samtidigt så behöver man ju inte träna annat iofs. Nu behövdes det ju kompletteras med vanliga träningen.
 
@terwa Jag fruktar lite att jag kommer ge upp också, men även om det är jobbigt så gör jag det för min egen skull samt jag har märkt att det blir lättare och lättare att göra t ex "riktiga" sit-ups. Kunde bara göra "crunches" innan, så otränad var jag.

Personligen har jag aldrig tränat, för dom få gånger jag gjort det så har jag lagt av, mest för att jag inte hade motivation eller att jag inte ville att någon skulle se mig. Nu bor jag själv och kan inte skylla på bortförklaringar. Dessutom behöver jag stärka upp min bål-muskulatur om jag ska klara av att rida för balansens skull.

I och för sig blir det väl lite annan träning i och med mitt jobb, jobbar som lastbilschaufför och flyttar väldigt ofta tunga pallar m.m.

Tråkigt att din motivation gav upp, du får väl börja om och köra till dag 17 igen då och fortsätta så tills du kommer igenom. ;)
 
Inte provat men vi ska, jag och sambon. Vi har båda extra häng på magen. Jag avskyr dock all träning utom yoga, så förutom att minska och stärka magen blir det en rejäl utmaning i sig att hålla ut och fullfölja för min del.
 
Tanken är att försöka minimera fettet på magen och bygga upp lite muskler istället.

Vi har båda extra häng på magen. Jag avskyr dock all träning utom yoga, så förutom att minska och stärka magen blir det en rejäl utmaning i sig att hålla ut och fullfölja för min del.

Det går inte att fettförbränna lokalt. Däremot kan man träna muskler lokalt.
 
Min tanke är inte att fettbränna just specifik, snarare få lite muskler och förhoppningsvis så försvinner lite av magen på samma gång. Förväntar mig inget "WOW" resultat.
Fast det är verkligen en utmaning att ta sig igenom varje dag utan att fuska. :P
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 322
Kropp & Själ Vi har ju haft två stycken trådar fokuserade på Yoga with Adrienes “30 Days of Yoga”-utmaningar på senaste, men jag tänkte att en lite...
10 11 12
Svar
231
· Visningar
8 440
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
13 242
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp