Bukefalos 28 år!

30 mars börjar måndagsträningen

Seabaz

Trådstartare
Läste på unggalopp att måndagsträningen för ponnys och ridhästar börjar 30 mars.

Min fråga är då att visst är det samma som tidigare hette just ridhästträning? Man behöver inte vara medlem någonstans för att få rida ett par varv på banan?

Är det nån som ska dit?
 
Sv: 30 mars börjar måndagsträningen

som jag har fattat det behöver man inte vara medlem, man måste bara ringa och säga att man kommer =)
 
Sv: 30 mars börjar måndagsträningen

Nu såg jag dom hade lagt ut på täbys hemsida också (innan var det på unggalopps hemsida så därför undrade jag om det var för allmänheten eller enbart deras medlemmar).

Men nu vet jag!

Någon som har tips på hur man ska lägga upp det första gången man åker dit?
Hästen har aldrig varit på galoppbana innan.

Orkar hästen ett varv? Två varv? hehe....
 
Sv: 30 mars börjar måndagsträningen

beror ju helt på hur grundtränad den är och vilket tempo du ska ta det i.

Regler och vad man ska tänka på står oxå på hemsidan
 
Sv: 30 mars börjar måndagsträningen

Jo självklart har jag läst reglerna :)

Jag kan ju fråga när jag ringer och anmäler mig men generellt, vad orkar en ridhäst som rids normalt 6 dagar i veckan?
Eller första gången man åker in kanske man ska vara extra försiktig eller what ever?

Tips gärna :)
 
Sv: 30 mars börjar måndagsträningen

Jag var där igår och förhörde mig lite om vad som gäller osv. Tänkte själv ta mig dit med lilla ponnyn och tillhörande medryttare nästa måndag!

Stalltipset för en normaltränad häst var som jag förstod det att rida ETT varv. Nu är ju jag lite ny på detta med galopp men jag kände att banan var ganska tung eller djup eller vad det nu kallas på galoppspråk.;)

Jag fick iaf ett mycket trevligt bemötande och svar på alla mina dumma frågor när jag var där!
 
Sv: 30 mars börjar måndagsträningen

Åh vad roligt att du var där!!

Och tack för infon! Jo, jag lär ju också ställa massa dumma frågor inför när jag ska dit ;)

Kanske att jag ska åka dit nästa måndag då så kanske vi ses :idea:
 
Sv: 30 mars börjar måndagsträningen

OMG det låter ju hur kul som helst!!!
Synd att det inte finns nån galopp häromkring (Östergötland) så vitt jag vet.
Jag har ju en dam som tror att hon är galoppör ;), fast vem vet det kanske hhon kan få bli på skoj i framtiden men det där arrangemanget lär ju superbra, väldigt coolt att man kan få komma som 'vanlig' ryttare (som ajg fattade) och prova på!
 
Sv: 30 mars börjar måndagsträningen

Åh vad roligt att du var där!!

Och tack för infon! Jo, jag lär ju också ställa massa dumma frågor inför när jag ska dit ;)

Kanske att jag ska åka dit nästa måndag då så kanske vi ses :idea:

Absolut! Skicka ett PM så kan vi ses, det kan vara bra med lite draghjälp ;)
 
Sv: 30 mars börjar måndagsträningen

Dom anordnar även "ridhästtävlingar" på skoj... (och för "vanliga ponnys" också)

:)

Aska: Ja, jag PM:ar om jag bestämmer mig för att åka :laugh:
 

Liknande trådar

Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 973
Senast: hhere
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 071
Senast: Linda_A
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 456
Senast: Bison
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 198
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp