Bukefalos 28 år!

39,5 i temp. Dag 12,

Jag hade utan tvekan kontaktat vården igen! Hade också varit lite rädd för lunginflammation i din situation...
Sen när du hade blivit bättre hade jag nog ringt ett samtal till klinikchefen på VC så denne fått höra vad jag tyckt om bemötandet du fick.
 
Förutom vad som redan sagts:

Gör en ingefärashot:

Riv eller hacka mycket färsk ingefära(kan köra i matberedare)
Lägg den och ca 1 liter vatten och värm till ca 35 grader(jag mosar gärna sönder ingefäran med en träslev för att få än mer krut i guckan)
Sila bort bitarna
Pressa ner 3 citroner
Häll i ca 1/2 dl honung.

Ställ i kylen och drick shottar under dagen.

Den dricker jag dagligen vintertid. Inbillar mig att den hjälper iaf. 😂
 
Nu har jag tillbringat eftermiddagen liggandes på en av de fantastiskt (o)sköna britsarna vården erbjuder. Jag fick iallafall ligga ner. Yrseln attackerade såpass när jag skulle betala att jag snabbt blev inforslad i ett rum av en mycket gullig undersköterska.

Efter ett antal timmar får jag veta att jag har en virusinfektion, att jag inte har något blåsljud på hjärtat (halleluja, har blåsljudet jag har haft så länge läkt eller nåt?) att jag kanske har en hjärtmuskelinflammation men att jag som förstidspensionär ju har all tid i världen att bara vila så det var inte viktigt. Att jag kämpar hårt för att bli frisk och tränar runt tre timmar/dag för att bli så frisk jag möjligtvis kan i normala fall och att detta avbräck i träningen kastar mig ett par år bakåt smärtmässigt viftades bort som fullkomligt oviktigt. Det finns en anledning till att jag helst inte söker vård. Jag blir bara ledsen. Som förtidspensionär förväntas man kanske ligga och pilla navelludd hela dagarna? Inte att man kämpar för att bli så frisk man kan?

Tack @tuaphua det ska jag testa! Har du någon vikt/måttangivelse på ingefäran?
 
Nu har jag tillbringat eftermiddagen liggandes på en av de fantastiskt (o)sköna britsarna vården erbjuder. Jag fick iallafall ligga ner. Yrseln attackerade såpass när jag skulle betala att jag snabbt blev inforslad i ett rum av en mycket gullig undersköterska.

Efter ett antal timmar får jag veta att jag har en virusinfektion, att jag inte har något blåsljud på hjärtat (halleluja, har blåsljudet jag har haft så länge läkt eller nåt?) att jag kanske har en hjärtmuskelinflammation men att jag som förstidspensionär ju har all tid i världen att bara vila så det var inte viktigt. Att jag kämpar hårt för att bli frisk och tränar runt tre timmar/dag för att bli så frisk jag möjligtvis kan i normala fall och att detta avbräck i träningen kastar mig ett par år bakåt smärtmässigt viftades bort som fullkomligt oviktigt. Det finns en anledning till att jag helst inte söker vård. Jag blir bara ledsen. Som förtidspensionär förväntas man kanske ligga och pilla navelludd hela dagarna? Inte att man kämpar för att bli så frisk man kan?

Tack @tuaphua det ska jag testa! Har du någon vikt/måttangivelse på ingefäran?

Jag brukar bara ta en stor jävel. 😂
Ca 150-200 gr kanske. Ju mer desto bättre. Men det får väl inte bli för starkt för att dels lyckas få i sig och dels inte mörda magen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp