5 annorlunda/roliga/speciella fakta om dig och din häst?

1. När han rullat sig, legat ned eller varit ute och vill skaka på sig så skakar han väldigt sällan kroppen, blir istället så att han bara skakar lojt på huvudet. Detta medför att han kan gå en hel dag med spån på ryggen efter en natt i boxen.

2. Han är nästan alltid renast i hagen. Detta för att han inte alls tycker om att gå där det är lerigt och geggigt som de andra hästarna gör, dessutom så är det sällan han springer i hagen, rullar sig sällan heller.

3. Han vet alltid vem som håller i tömmarna i vagnen. När någon annan håller i dom minskar farten drastiskt oavsett om det är jag som ger röstkommandon, så fort jag får tillbaka tömmarna ökar han farten igen..

4. Kan apportera pinnar. Även plocka upp pinnar från marken och ge mig när jag sitter på hans rygg.

5. Han smågnäggar alltid dovt när han kommer fram till mig i hagen. Det ger mig en kort stund med lyckopirr oavsett hur mitt humör är i övrigt.

Själv har jag svårt att prata med andra om min häst utan att få tårar i ögonen, han betyder så mycket för mig att jag blir så berörd av att tänka på det. Jag älskar verkligen min häst. :heart
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Magsår eller kolik?
  • Vi som letar häst II
  • Hovelände

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp