Bukefalos 28 år!

5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Sonic76

Trådstartare
För fem år sedan tog jag steget och flyttade från en relation som aldrig borde hänt.
Mycket har hänt under de fem åren. Jag har vänner som finns för mig i vått och torrt.
Jag har testat att bli kär, ingen hit med fel man.
Jag har vuxit under åren.
Det har hänt en massa roligt och en massa tragik.
Dock står jag här idag och känner mig ändå rätt nöjd så sett.
Visst finns det en massa saker fortfarande som måste redas ut och bli klara.
Ändå känner jag att jag hittat rätt i livet med jobb och annat.

Nu vet jag att mitt inlägg är totalt vrickat grammatikmässigt, men orkar inte riktigt skriva som jag vill. Allt som hänt har ju slagit mig i huvudet och gett mig en dos utmattningssyndrom. Så äntligen har jag fått en läkare som tagit mig på allvar så jag ser ljuset i tunneln.
Om fem år så kommer livet vara bra mycket bättre hoppas jag!!! Kanske tom kan ha hittat den rätta kärleken i en bra man.
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Nu vet jag ju inget om dig eller det du genomlidit så jag skriver mest bara YOU GO SISTER och ger en liten pepp-dans: :banana:

Vad skönt när man kan känna att livet är på rätt bana igen!
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Haha ja, är ju ett tag kvar innan jag kan andas ut helt, men många dagar känns det ändå ok :)
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Tack :) Jag har mina dåliga dagar med, men det är inte så många. Men de behövs för att orka vidare. Är ju lite kvar att slåss för än :D
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

för de som inte vet, här kommer en kort sammanfattning!

2008 gjorde abort
2008 tog bort min älskade häst
2008 pappa dog
2008 jag flyttade från idioten
2009 utbränd plus mobbing på utbildningen
2010 utbränd, men fick jobb och jag fick en mer positiv livssyn
2011 syrran dör i en bilolycka
2011 mamma blir svårt sjuk i sin KOL efter syrrans död
2011 pendlar mellan Färgelanda och Uppsala för att hjälpa till att sköta mamma, minst en gång i månaden plus att jag jobbar heltid
2012 mamma dör
2012 jag träffar dejten och inleder ett KK-förhållande som jag mår asdåligt av
2012 jag inleder en tvist med mitt ex om ett avtal kring lov och helger för vår dotter
2012 dejten lovar stort att han ska satsa på mig, med tveksamhet blandar jag in dottern i det hela
2012/2103 dejtens löften är inte vatten värda, han ligger med allt som säger ja
2013 tvisten blir en rättslig sak
2013 rättegång
2013 försöker bryta med dejten
2013 har varit arbetslös och sjuskriven nästan hela året
2013 ja få dottern på heltid för obestämd tid
plus ekonomin då
har säkert glömt en hel massa, men jag är totalt slutkörd och vet inte hur jag ska orka, men ska försöka jobba som vik nu för att få ett längre vik sen.
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Det har ju varit en massa bra saker mellan allt detta. träffat en massa bra vänner, både via nätet och IRL. Jobbat med det jag älskar mest, tagit lärarexamen, faktiskt firat min födelsedag som jag vill osv.
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Älskar dig, min tappra, starka, kloka, modiga, fina och underbara vän! :love::love:
Hoppas du får lugn och ro omkring dig och dottern snart!
Säg till om det är något jag kan göra för dig! ♡ ♥
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Oj, sån tid du haft de senaste fem åren! Hoppas verkligen precis som du att följande fem år tar dig långt fram på vägen och att du kan se tillbaka och känna att allt varit värt det och gjort dig till den du är :)

KRAAAAM
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Tack :D kramar till er!
Ja bara att hoppas att allt lättar snart
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

För fem år sedan tog jag steget och flyttade från en relation som aldrig borde hänt.
Mycket har hänt under de fem åren. Jag har vänner som finns för mig i vått och torrt.
Jag har testat att bli kär, ingen hit med fel man.
Jag har vuxit under åren.
Det har hänt en massa roligt och en massa tragik.
Dock står jag här idag och känner mig ändå rätt nöjd så sett.
Visst finns det en massa saker fortfarande som måste redas ut och bli klara.
Ändå känner jag att jag hittat rätt i livet med jobb och annat.

Nu vet jag att mitt inlägg är totalt vrickat grammatikmässigt, men orkar inte riktigt skriva som jag vill. Allt som hänt har ju slagit mig i huvudet och gett mig en dos utmattningssyndrom. Så äntligen har jag fått en läkare som tagit mig på allvar så jag ser ljuset i tunneln.
Om fem år så kommer livet vara bra mycket bättre hoppas jag!!! Kanske tom kan ha hittat den rätta kärleken i en bra man.

:love: Fan va gôtt ....visste inte riktigt hur jag skulle uttrycka mig så det blev som jag tänkte :love:
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Jag är så imponerad att du orkat ta dej igenom allt detta, ibland undrar man hur mycket en människa måste orka med.
Men du verkjar vara en stark och klok person och du kommer ha mycket visdom att lära ut till andra.
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Fina älskade vännen!! Du vet att jag är så grymt imponerad av dig. Du förtjänar all lycka och välgång nu. Massa kramar!
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Kram till dig Martha och bumpo med :)

Och till er andra, man känner sig inte ett dugg stark under tiden kan man säga :)
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Idag firas det med lax och wokgrönsaker med mögelost ;)
Kanske en öl el ett glas vin med
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Jag tror att allt som händer och sker en person tillslut blir ett nollsummespel. Det jag menar är att om någon får mycket olycka så får man även mycket lycka. Så nu är det din tur att få lycka och kunna njuta av livet!
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Jag har den filosofin med.
Så nån gång måste det bli min tur :)
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Det är inte lite du gått igenom....Jag tror att du lärt dig väldigt mycket om dig själv och självklart kommer det att vända, du förtjänar det verkligen!
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Du är stark som klarat dig igenom allt. Och strålande att du finner att många dagar är ok numera. En sak i taget, andas, finns till, lev.
 
Sv: 5 år sen jag fattade ett av mitt livs bästa beslut

Ja, det är så jag får göra eftersom tvisten med exet finns kvar och är värre än nånsin.
Så man vet aldrig vad som ska ske dag för dag :)
Njuter av de lugna dagarna och tar varje lite positiv grej till mig :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 070
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: _Taggis_
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 239
Senast: LovingLife
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 550
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp