Bukefalos 28 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ??

*låna knapp*

Ge er nu... Istället för att spamma ner tråden, testa att klicka på Snabblänkar i menyn ovan, därefter Min profil. Där ser ni hur många inlägg ni har och hur många inlägg ni snittar per dag. Om ni därefter vill titta på era egna inlägg är en utmärkt funktion att från profilen klicka på Hitta alla inlägg av *nick*. Voila!

Det handlar väl ändå inte om hur många inlägg man har? Folk borde satsa på att skriva meningsfulla inlägg istället och inte bara sträva efter att uppnå en viss "status"...

Mina 10 ören...
 
Sv: ??

Jo, det är ju klart... men om man nu ändå ska ha dessa titlar så får man väl räkna med att det blir lite "status-fajt", och skulle du kunna påstå att alla dina 2225 inlägg är meningsfulla?

Att man sen kan kolla i profilen vet nog dom flesta, men det skulle ju bli rätt tråkigt om ingen skrev något... personligen tycker jag inte att det gör något i detta fall...
 
Sv: ??

Nej, jag påstår inte att mina inlägg är mer meningsfulla än någon annans. Jag har nog producerat en hel del blaj under min tid här.

Visst ska man kunna skriva saker "bara för att". Däremot tycker jag gränsen ska dras någonstans. Inlägg av typen där man enbart ska se hur många inlägg man har eller huruvida ens bild syns är totalt meningslösa och tillför verkligen ingenting. Det går dessutom att kolla upp på annat sätt och eftersom så många skrev i den här tråden tänkte jag tipsa om alternativa sätt att göra det på.
 
Sv: ??

Har kanske något att göra med att man måste skriva tio tecken i varje inlägg?
 
Sv: ??

Haha, jag fattade inte först eftersom hon svarade mig, trodde det var en rent allmän fråga :p

Betyder väl att det är hennes åsikt kanske...
 
Sv: ??

Fnurra skrev:
Nu blir jag nyfiken , vad betyder "mina 10 ören"?
Eftersom det var jag som skrev det så tar jag mig friheten att svara. Jag ska erkänna att det är betydligt vanligare att säga "mina fem ören" men nu valde jag att säga 10. Det är en översättning från engelskans put in one's two cents' worth och en förklaring kan vara denna:

This expression meaning "to contribute one's opinion" dates from
the late nineteenth century. Bo Bradham suggested that it came from
"the days of $.02 postage. To 'put one's two cents' worth in'
referred to the cost of a letter to the editor, the president, or
whomever was deserving". According to the Encyclopaedia
Britannica, the first-class postal rate was 2 cents an ounce between
1883 and 1932 (with the exception of a brief period during World War
I). This OED citation confirms that two-cent stamps were once
common: "1902 ELIZ. L. BANKS Newspaper Girl xiv, Dinah got a letter
through the American mail. She had fivepence to pay on it, because
only a common two-cent stamp had been stuck on it." On the other
hand, "two-cent" was an American expression for "of little value"
(similar to British "twopenny-halfpenny"), so the phrase may simply
have indicated the writer's modesty about the value of his
contribution.
Källa: http://alt-usage-english.org/excerpts/fxputino.html

Edit: Jag använder det alltså i betydelsen att det är mitt lilla inlägg i debatten, kanske inte värt så mycket, men oavsett är det vad jag tycker...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: ??

Alltså om jag har fattat detta rätt så blir jag gångare efter 100 inlägg. Är jag rätt ute då???????
 
Sv: ??

Och så har vi även en nivå som inte så många har klarat och det är "banned" :angel:
 
Sv: ??

Rufsan. skrev:
Och så har vi även en nivå som inte så många har klarat och det är "banned" :angel:
Banned kan väl vem som helst uppnå och lär knappast vara särskilt svårt om man anstränger sig. Men att få välja status själv, det är svårare. ;)

/Erica
 
Sv: ??

Kan vi inte nåla denna tråden, om hur många inlägg man ska skriva för att uppnå de olika sakerna??????
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som ridit på olika utformningar av korta hackare som upplevt någon skillnad på dom? Rider ut på ponnyhack och häst blir...
Svar
3
· Visningar
666
Senast: yamyam
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
664
Senast: Fiorano
·
Tävling https://www.malgretout.dk/edition-77-dyrlaege-og-overdommer-staevneformatet-skal-simplethen-laves-om/ Fick upp detta artikel i mitt...
2
Svar
34
· Visningar
2 441
Senast: skiesabove
·
Hundträning Hej! Har nån haft en hund med resursförsvar (mot andra hundar) som blivit bättre med träning? Och isf vad för träning? Jag har en tik...
Svar
8
· Visningar
751
Senast: Emmi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp