Bukefalos 28 år!

80km CR???

K

KESO

Såg att det fanns några 80km som var CR i år.
vad är det för åldersgräns på en sådan?
 
Sv: 80km CR???

Hej hej! :)

Ja det gick en clear round 80 km på Lilla Vasaritten i år. Jag tror att hästen fick vara fem år på den. Något för dig och din ståtlige springare nästa år? ;)

Camilla :)
 
Sv: 80km CR???

Ja kanske det, om allt fungerar och han är fin så kanske det vore något :)
 
Sv: 80km CR???

neywaz skrev:
Hej hej! :)

Ja det gick en clear round 80 km på Lilla Vasaritten i år. Jag tror att hästen fick vara fem år på den. Något för dig och din ståtlige springare nästa år? ;)

Camilla :)

Fick de några starter? Kunde inte se i proppen någon åldersgräns. Personligen tycker jag att fem år är för ungt.

Hälsning Maja
 
Sv: 80km CR???

Enligt TR står det att en 5 åring får starta CR - 50 km.
Frågan är om det är tillåtet för en 5 åring att starta 80 km CR?
// Linda
 
Sv: 80km CR???

Jag kan hålle med om att 5år kan kännas knasigt eftersom jag bara får rida CR och inte 50km tävlingar...
En 50km tävling borde ju vara lite lättare än en 80km Cr eller vad tycker ni?
 
Sv: 80km CR???

Det beror väl på vad de satt som minimitid på Clear rounden.
Det är ju farten som är skadlig, så jag skulle helt lugnt säga att en 80 km CR riden i ca 10-11 km/t är mycket mer skonsam för hästen än en 5-milstävling som ridits i 17-19 km/t (vilket inte är ovanligt ens med unga, eller för sporten nya hästar).
 
Sv: 80km CR???

Jag tänkte nog mer på en lite lugnare tävling än 17-19km :D

Min tiden på Lilla wasaritten är 6,5 timmar och det känns lite häftigt på en yngre häst, maxtiden var 10 timmar.
 

Liknande trådar

Hoppning ..det kändes ju helt ok när man var ridskoleknatte, och för unghästar är det ju ändå kval och meriterande. Men jag som nu dammat av mig...
Svar
3
· Visningar
2 363
Senast: MiniLi
·
  • Artikel
Hästnyheter I slutet av den uppsuttna delen av Carl Hedins clinic under Jönköping Horse Show vände sig Carl mot publiken och frågade om de trodde...
Svar
0
· Visningar
246
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter I slutet av den uppsuttna delen av Carl Hedins clinic under Jönköping Horse Show vände sig Carl mot publiken och frågade om de trodde...
Svar
0
· Visningar
322
Senast: Gunnar
·
Mat Någon som varit där i år? Vad tyckte ni? Vad fanns att äta, om det fanns något att äta? Jag ska ut och resa med tåg om drygt en månad...
Svar
3
· Visningar
625

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp