_Bred_ (engelsk) nosgrimma

Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

Min häst ser om möjligt ännu mer tokgrov ut i skallen med en bred nosgrimma, tycker jag.
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

Oh, vad bra! Och då sista frågan - längre eller kortare? En remont har ju den trevliga egenskapen att hästen ser ut som en myrslok i huvudet...
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

*hehe* Min ser ut som en beskedlig ridskoleponny med sin remont...:rofl: :D

Borde det inte göra huvudet kortare?
Jag har alltid avskytt breda nosgrimmor, men nu har jag börjat tänka om faktiskt!! Däremot har min häst ett väldigt nätt litet arabhuvud, så risken är att hon försvinner totalt i en bred nosgrimma... Tyvärr...
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

Jo, jag hoppas på det! Kortare och grövre hade blivit skitbra :angel: :D

Jag har varit helförälskad i jättesmala rundsydda nosgrimmor länge nu, men jag såg en bild för ett tag sen, och nu vill jag verkligen ha en jättebred engelsk med vit fodring. gah, så snyggt! :love:
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

Jag med!!:love: Vill ha ett riktigt arabigt smalt träns och så ett lite stabilare dressyrträns med fodring!!

Problemet är bara att alla sidostycken är för långa för min prinsessa!! Nu har jag ett ponnyträns från Jacson (helt ok, riktigt fint!!) bara det att sidostyckena sitter i sista hålet och det blir liksom bara massa lager av remmar på sidorna.... Inte alls fint!!:cry: Får väl börja komplettera tränsen med shettissidostycken...;)
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

Jag är inte säker på att alla hästar får grövre huvud, min får iaf inte det tror jag... Hon har ett ganska nätt huvud och det förstärks när hon har sitt dressyrträns med bred nosgrimma. Nosgrimman är så bred så att huvudet nästan ser mindre ut än vad det eg är. Det är jättefint på henne!:) Men ja, jag håller med om att det gör att de får kortare huvud.

Däremot tycker jag det är finare utan vit fodring. Speciellt om hästen redan har vit bläs. Det blir så brokigt med vitfodrad nosgrimma då. Snyggare med riktigt bred i helt svart/mörkbrunt.

Remontgrimma är så fult, synd att det eg är en väldigt bra nosgrimma...:crazy:
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

Det gäller att hitta en fin remontnosgrimma. Dom som är tunna är hemskt fula men är dom lite bredare mitt på ser det iaf helt okej ut.
Jag ser knappt att dom är fula längre för att jag är så van vid min remont och hästen älskar den.
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

Kung Bob skrev:
Remontgrimma är så fult, synd att det eg är en väldigt bra nosgrimma...:crazy:

På ponnyer är det sött men på stora halvblod ser det lite....hmm....konstigt ut...:D
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

När jag frågade vad som passar till ett kallblod så gav det mig den infon att grovt huvud passar i bred och ett sirligt nätt huvud passar i smäckrare nogrimmor.. en bred nogrimma måste se ''klumpigt'' ut på en arab tex. Det är väl bara att prova sig fram och dokumentera och jämföra olika tjockleker på nosgrimman.
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

Kung Bob skrev:
Remontgrimma är så fult, synd att det eg är en väldigt bra nosgrimma...:crazy:
Håller med! Det är den nosgrimman pålle trivs bäst på, men han får ett jättelångt huvud i den :crazy:

 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

Tänk vad ful han måste känna sig:rofl: skämt o sido:p
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

Julle skrev:
På ponnyer är det sött men på stora halvblod ser det lite....hmm....konstigt ut...:D




men lite o lite, har remont på mitt Halvblod, men det är för att hon bara är 3 år,och eftersom nosgrimman är så bra, så har hon den, min tränare rider också med remont på sitt 6åriga halvblod, och jag rider ponnyerna på remont också.

Gillar den nosgrimman skarpt.
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

haha, nejdå, men eftersom han trivs bra i aachen också så kan jag ju likabra ha något som jag tycker är estetiskt tilltalande, ellerhur? ;)
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

Jag har remont på min arab för jag tycker hon behöver det och det funkar utmärkt!!:)
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

Tycker sånna är jättefina...men passar bäst på lite större o grövre hästar:)
 
Sv: _Bred_ (engelsk) nosgrimma

hehe, jaa:D du har så rätt så rätt;)
 

Liknande trådar

Utrustning Alltså inte för att försvara en för hårt åtdragen pullback-nosgrimma på något sätt, men det gjordes en studie för några år sen där...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 074
Senast: SiZo
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: Fibusen
·
Utrustning Pga bilderna från Falsterbo och andra högljudda protester så har det (äntligen?) börjat pratats om mer objektiva mätmetoder för mätning...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 179
Senast: ginnies
·
Utrustning Vi ska testa en Ordo Victoria på vår ponny. Jag har bara sett den på bild, så vet inte ens om den passar än.. men.. jag känner inte till...
Svar
7
· Visningar
683
Senast: Robina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp