toughcookie

Trådstartare
Nu är jag ingen äkta distansryttare men jag tycker ändå att vi ska ha en tråd för varje ritt så därför startar jag en för A9.

Är det någon här som tänkt rida den eller håller alla till längre söderut?

Jag ska försöka ta mig runt kavli clear round med min stora koloss iallafall.
 
Jepp, jag ska rida CR40 också :) Debuterar och nojar över allt möjligt och räknar med att vi inte ens kommer iväg, klarar förbesiktningen, klarar grind, klarar nånting haha.
 
Det kommer att gå toppen!
Det verkar ligga i generna hos distansfolket att vara snälla, hjälpsamma och att ta hand om nykomlingar på bästa sätt.
 
Ja jag hoppas verkligen det. Distansfolk är underbara, har groomat några gånger och har en tävlingsryttare med mig som groom så rent praktiskt ska vi nog simma oss runt men jag nojar ändå och tror att vi ska åka ut redan i förbesiktningen. Because why not liksom :D
 
Ska antagligen inte rida A9, men vad kul att ni båda ska rida!

Det kommer nog gå bra. Jag brukar också vara väldigt nervös inför ritterna men det brukar lugna sig när man väl är på plats och vet att man fått med sig alla grejer och att hästen gått igenom förbesiktningen.
 
Nu är jag ingen äkta distansryttare men jag tycker ändå att vi ska ha en tråd för varje ritt så därför startar jag en för A9.

Är det någon här som tänkt rida den eller håller alla till längre söderut?

Jag ska försöka ta mig runt kavli clear round med min stora koloss iallafall.


Nu är transporten packad, bara hästen som ska få ett bad och sedan styr vi kosan mot Värmland!
 
Hur gick det för er? Vi blev godkända både jag och vår medryttare på vår ponny som också debuterade. En helt fantastiskt kul dag och blodad tand! :)
 
Det gick jättebra, men mitt sällskap åkte ut i grinden pga missljud på en hjärtklaff (pulsen ok alltså) så han fick gå andra slingan ensam, försökte ligga bakom några, bland annat er tror jag. Men han täcker så mycket mark i galoppen att det bara blev slagsmål av att försöka hålla in honom.
Sen tappade vi en sko mitt i skogen så jag fick gå någon kilometer tills jag hittade en bra sten att kliva upp ifrån(han har sadeltvång och är svår att sitta upp på), kunde slå på skon hjälpligt vid sista groomstället och blev godkända i mål med en häst som nog gärna gått ett par mil till!
Kul dag som känns i kroppen idag!
 
Grattis till godkänd ritt, var det du som hade boots på alla fyra för då tror jag nog jag vet vilka ni var. Skönt att det löste sig med skon men såå synd med ditt sällskaps häst, är min klubbkamrats häst som tydligen aldrig fått den anmärkningen förut så det var himla otur :( Jag red på skimmeldam med stor mage som var väldigt mycket mindre efter fyra mil. Slurp sa det haha. Vår B-ponny var fantastisk, 20 år och debuterade med ära. Har ont i hela kroppen idag :D
 
Min stora fux ser också väldigt slimmad ut idag. Han är lite stel men väldigt pigg och glad iallafall!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 237
Senast: Araminta
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
745
Senast: Nova123
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
2 943
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 353
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp