Bukefalos 28 år!

Adoptera..

Status
Stängd för vidare inlägg.
W

wingil

bort.. (snälla börja inte diskutera varför och varför inte..)

Vill veta att OM man vill adoptera bort sitt barn.. hur går man tillväga? Hur tidigt i graviditeten måste man bestämma sig mm..

Vill veta..
 
Sv: Adoptera..

vad säger föresten blivande pappan? Går han med på adoption? Är han kanske villig att ta egen vårdnad?
 
Sv: Adoptera..

han ville först inte ha ungen. sen kunde han tvinga sig se den nån gång då och då men inte som pappa utan som mammas vän och sen hit och sen dit..

orkar inte bry mig om honom.. han har inte precis varit nått stöd!
 
Sv: Adoptera..

filiduttan skrev:
vad säger föresten blivande pappan? Går han med på adoption? Är han kanske villig att ta egen vårdnad?

Wingil ville bara veta hur det gick till. Sen om det är hennes baby eller nån annans det hör inte hit.
 
Sv: Adoptera..

Mitt liv tycks bara bestå av sådana.. och de avlöser varandra :(
 
Sv: Adoptera..

:devil: snacka om surmonster.... för att få adoptera bort borde hon ju ha koll på det, måste man inte skriva på sånna papper båda två var min tanke... absolut ingen kritik. Gå och va sur nån annan stanns!
 
Sv: Adoptera..

men som sagt socialkontoret borde ju kunna hjälpa dig, dom handhar ju fosterhem och annat.... adoption borde dom också handha. Om du kontaktar dom får du säkert hjälp att konsultera kring det hela.... familjerådgivningen kanske du kan gå till med eller utan pappan.... :idea:
 
Sv: Adoptera..

Nu blir jag faktiskt riktigt förbannad!! Förklara dig, vad menar du egentligen?? Ha koll på vad för något. Förresten så visste jag inte när jag skrev inlägget att det var hennes baby det handlade om. Frågan kunde lika väl ha gällt en kompis barn eller varit en skoluppgift.
 
Senast ändrad:
Sv: Adoptera..

Det är du som kallar mig surmonster (eller vad det nu var) så vem är det som attackerar vem?

Men ok, jag orkar inte tjafsa.

Eftersom Wingil skrev det första hon gjorde att hon inte ville ha nån disskussion om varför denna adoption så reagerade jag på ditt inlägg där du börjar fråga om var pappan var. Tyckte att det inte hade med hennes fråga att göra. Jag visste då inte att det var hennes baby det handlade om.

Ber om ursäkt :bow:
 
Senast ändrad:
Sv: Adoptera..

Smulu skrev:
...så reagerade jag på ditt inlägg där du börjar fråga om var pappan var. Tyckte att det inte hade med hennes fråga att göra.
Men jag undrar om inte pappan måste vara med på det hela?
Men jag vet inte.
 
Sv: Adoptera..

Tänkte säga, såg ju att nån annan också skrivit det :) , att prata med din bm på mvc. De kan garanterat ge dig råd och information om det är just adoption som är det rätta för dig!
 
Sv: Adoptera..

verkar sjukt att båda måste skriva på med tanke på att ena personen inte ens varit delaktig sen den sekund han fick veta om det utan flydde hals före huvud.
 
Sv: Adoptera..

...men då borde han ju heller inte ha några problem med att skriva på några papper där han frånsäger sig något ansvar, eller hur?
 
Sv: Adoptera..

Kraaam till dig!

Om du har en barnmoska du har förtroende för, hör med henne!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag tog mig tid att upptäcka vår skog igår och blev helt förälskad. Så nu vill jag ta med barnen ut, men vi har ingen bärstol ännu och...
Svar
16
· Visningar
1 013
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 213
Senast: Amha
·
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 086
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 454
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp