Äggplockning

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mummlan

Ja så då har man varit nåldyna ett tag, vilket syns på blåmärken på magen! Men snart är det dax för äggplockning.

Jag förstod inte att man skulle svälla upp så pass mycket som jag gjort - ser kraftigt gravid ut fast jag inte är det :cry: än i allafall,
men jag drömmer och håller tummarna :love: på att det lyckas.

Kan inte ha mina vanliga kläder utan gömmer mig i i skjortor och kavajer - vill ju inte att ngn ska ställa "frågan" - är ju lite känsligt!

Ni som vet - var själva äggplockningen jobbig? och när själva insättningen var färdig var ni som vanligt eller låg ni med benen i kors i tre veckor :smirk:
Tänkte ni på vad ni åt osv?
Själv känns det som om de kommer få tvinga mig med våld ur gynstolen efter insättningen - vill stanna där i 21 dagar så att inget händer :rofl: Kanske inte den vanligaste beteendet när det gäller gyn, oftast vill man ju ur stolen så fort som möjligt :angel:

Gissar att väntan som återstår kommer att kännas som år!

/M
 
Sv: Äggplockning

Kan tyvär inte ge något svar, men vad spännande det ska bli! :banana:
Håller tummarna så det knakar..
 
Sv: Äggplockning

Åh vad spännande att det snart är dags :banana:

Jag har ju inte börjat ännu men har hört av de som gjort det att äggplockningen är rättså smärtsam. Men också en upplevelse, som de inte velat vara utan. Man får följa allt på en liten tv-skärm och det är nog rätt speciellt. Efteråt har de fått ta det lugnt men inte överdrivet så, även om en del faktiskt varit tvungna att stanna hemma från jobbet upp till en vecka pga smärtor. Men det är säkert jätteindividuellt och beror ju också på vilket sorts jobb man har.

Lycka till :bump:
 
Sv: Äggplockning

jag var livrädd inför min äggplockning, spruträdd som jag är - men det gick hur bra som helst!!!

först fick jag 2 alvedon och en lugnande tablett (jag blev superfnittrig) och efter det gick det jättebra att sätta en nål i armen och sen fick jag morfin precis innan dom satteigång och jag kände INGENTING... var så rädd att det inte skulle finnas några ägg därinne men dom fick ut 14 st mogna

efteråt mådde jag lite illa och var lite hängig men jag fick ngt ... hmmm ... voltaren kanske? och sov en halvtimme och åt en macka och lite te och sen var vi faktiskt och handlade mat på vägen hem...

tog det lugnt och vilade sen när jag kom hem...

och insättningen kändes inget alls - bara som vanligt gynbesök


tycker t.ex. att äggledarundersökningen (spolade med koksaltlösning och kollade med ultraljud) var mycket värre än äggplocket (om det var ngn hjälp i jämförandet :) )

LYCKA TILL!!!

(Resultatet av vårt IVF kasar runt på magen framför TVn och kollar in Lilo och Stich just nu :love: :love: :love: )
 
Sv: Äggplockning

Du ska inte bli jättesvullen, då kan du ha varit överstimulerad! Det blev jag och fick tappa sammanlagt över 40 liter vätska från buken :crazy: Har du fler sprutor kvar att ta hemma så tycker jag du omedelbart ska ta kontakt med din klinik och berätta hur "gravid" du ser ut, kanske behöver man kolla att du inte behöver minska dosen !

Jag plockade ut 23 ägg. Man får ett rejält morfinrus så det brukar inte vara problem. Jag min smartskalle plockade ut dem utan smärtlindring för jag skulle vara nykter och köra bil och jobba direkt efter..

Se till att du har skjuts så du kan få adekvat smärtstillning så är det inget att vara rädd för :idea:
 
Sv: Äggplockning

På slutet av ÄP så gjorde det rätt ont, men det var så lite kvar så jag fick inget mer smärtstillande.

Efteråt hade jag jätteont. Var supersvullen, såg gravid ut. Kunde inte göra annat än ligga i soffan. Varenda rörelse smärtade.

Man måste hålla koll på vikten. Går man upp över två kilo ska man kontakta kliniken. Man kan bli överstimulerad i efterhand också.

Efter ET hade jag fortfarande ont. Så jag var inte speciellt pigg då heller, men det berodde intepå ET utan j hade fortfarande ont pga svullnaden och ÄP.

Jag levde som om jag var i ett tidigt skede av grav. Ingen alkohol osv.

Red kunde jag inte göra på ett par veckor pga smärtan från ÄP.

Lycka till!
 
Sv: Äggplockning

Tusen tack för era svar :bump: :bow:

den troliga anledningen till att jag blivit så stor är att jag fick
öka på hormonmängden efter ca en vecka då det fanns för få äggsäckar, med den högre dosen svällde jag upp på en och en halv dag! Har varit på ultraljud ofta och allt ser bra ut. Har bara ca 7 blåsor men de är STORA!!

Imorgon är det dax för plockning - jag vill ha all smärtlindring som finns + lite till :D , maken följer med och står för transporten!

/M
 
Sv: Äggplockning

Mysgrisen skrev:
Red kunde jag inte göra på ett par veckor pga smärtan från ÄP.


:o

Jag red Hubertusjakt dagen efter återinsättningen :cool: Med åtta liter vätska i buken och blodtryck på 80/55, förstod inte varför jag nästan svimmade hela tiden :crazy: :angel:

Men bebin satt kvar :idea: :love:
 
Sv: Äggplockning

Det gjorde inte min :cry: .

Jag hade så ont att jag inte kunde sitta, rida kunde jag bara drömma om.

Skönt att det gick bra för dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 762
Senast: Snurrfian
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 663
Senast: Habina
·
Övr. Hund Jag vet att valpar bits, men hur vanligt är det att de hugger och framförallt, vad kan man göra åt det? Valpen ifråga är ca 7 månader...
2
Svar
20
· Visningar
4 552
Senast: Sasse
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 524
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp