Bukefalos 28 år!

Äldre katt

Jag tänkte bara uppdatera tråden lite eftersom ni var så fina och stöttande och kom med så mycket bra tankar.

Gammelmissen blev lite sur först när lillan flyttade in, men verkar inte bry sig rent humörmässigt. Han är liksom mest slumrande på dagarna och ute på nätterna och verkar inte bry sig om den lilla. Däremot har han magrat av och tappat en hel del muskler, så bra mår han inte. Dessutom har han problem med tarmarna och det som hjälper mot detta går inte att kombinera med smärtlindring vilket gör att vi måste välja. Det är med andra ord ohållbart och vi har tagit beslutet att han ska få vandra vidare innan helgen är slut (beroende på vet). Jag förstår ju att det är det bästa för att han ska slippa ha mer ont eller problem med tarmarna vilket även det skapar smärta. Jag vet att han är gammal och att han inte kommer bli frisk (kanske bättre ett tag, men vet vet?) så rent logiskt verkar det vara rätt beslut. Men det gör så ont! Han har varit min katt i 20 år och jag vet inte hur många gånger jag har gråtit i hans päls eller hur många gånger han har sovit hos mig när jag varit sjuk. Jag kan liksom bara inte förstå det och det känns hemskt.

Så det blev ju tyvärr inte så mycket positivt att uppdatera med, men jag är väldigt tacksam för era tips och råd när jag startade tråden. Det gav mig en månad extra med min skruttgubbe och mer klarhet i vad dom är rätt att göra gentemot honom.

Så sorgligt :( den sista gåvan vi ger våra djur är den svåraste. Stor kram från två- och fyrbeningar på Kvarnvägen.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 997
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 292
Senast: MissFideli
·
Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 785
Senast: Murphy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 620

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp