Bukefalos 28 år!

Ändringar i sidhuvudet

Som ni kanske sett har jag gjort en del ändringar i sidhuvudet.

Menyn har ett nytt utseende som underlättar handhavandet framförallt på mobiler, de tidigare länkarna var väldigt små och svåra att pricka rätt.

Menyn och reklambannern tar även upp mindre plats än tidigare. Jag tycker även att det ser bättre ut.
Några kommer säkert ogilla att alla länkar inte är direkt synliga, de är dock snabbt tillgängliga. Förhoppningsvis vänjer sig de flesta ganska fort.
 
Jag gjorde det med, men kan inte klicka på bara "om bukefalos" utan måste välja info eller hjälp, och då hamnar jag fel :cry:
Vad underligt. När jag klickat på "Blandat" får jag upp:
Hästnyheter
På gång
Bukefalos bloggar
Hästgalleri
Om Bukefalos

(Skrev av från telefonen nu.)
 
På min padda får jag problem med övrigt kategorin. När undermenyerna kommer upp hamnar de under googlesök rutan och går därför inte att klicka på.
 
Jag hatar den här varianten, trodde det var fel på hela sidan först. Hoppas innerligt varje gång jag klickar tillbaka till buke att det ska ha blivit återställt till den kära vanliga menyn men blir sur varje gång :eek::devil: Så jag håller tummarna för att denna ändring blir så kortlivad som möjligt.
 
Jag har en Samsung Galaxy 3 och jag får reklamen vågrätt från vänster sida till höger sida av skärmen.

Men själva Buke kommer som en smal tarm lodrätt utmed vänster sida av skärmen, kanske 1 cm bred.
Resten är det ingenting på.

Rätt irriterande att jag måste använda fingrarna och förstora texten hela tiden så den går att läsa

:( :cry:
 
Måste tyvärr instämma i den negativa kören. Även om den nya menyn inte kräver extra klick så blir det en bökigare process i och med att man behöver flytta runt musen så mycket (först upp till rätt huvudkategori och sen ner i dropmenyn).

Sen har jag helt ärligt aldrig orienterat mig efter huvudkategorierna förr. Har bara lärt mig vilka forum som ligger i vilken "låda" men aldrig tänkt på vad "lådorna heter". Men det är ju givetvis en ren vanesak.
 
Jag vill bara tala om att jag läser och tar åt mig av kritiken, jag har arbetat med en annan lösning, men jag är inte helt säker på om det är en god ide att försöka lägga in den innan jag sovit lite :)
Jag vill inte gå tillbaka till den gamla menyn, precis som den såg ut förut, men tror mig alltså ha hittat en lösning som ni troligen tycker är bättre än den som finns just nu.
En del av er kommer säkert inte gilla den heller, men jag tror det går snabbare att vänja sig vid den.
Återkommer.
 
Ush vad bökigt
Det här känner jag mig inte alls ok med :(
Det var ju hur smidigt som helst förr både från dator och mobil.
 
Det som många av oss vana användare har sett som bra att man ser alla länkar samtidigt, kan av andra anses rörigt, plottrigt och fult.
Det har även förekommit klagomål på att länkarna är för små att peta på, det är lätt att det blir fel och visst man kan zooma, men det finns säkert en hel del som ser det som ett jobbigt extra steg, om de ens tänker på att göra det.
Jag tror inte det finns någon annan sida som haft en så pass stor meny i antalet val som vi haft här. Nu skall man inte ändra bara för att alla andra gör på ett annat sätt, men det skulle kunna ligga något i att inte ha för mycket synligt.
 
Jag tycker, till skillnad från alla andra vad det verkar, att det är lättnavigerat från datorn. Att man måste röra musen mer ser jag som ett obefintligt problem. Jag gillade det andra bättre, mer överskådligt, men har inga större problem med detta.

Förutom från mobilen. Mer lättklickat, ja.
Däremot svårt att ta sig in på den här forumdelen. Att klicka "Om bukefalos" går inte utan man måste klicka vidare på "Hjälp" eller "Om oss". Ingetdera leder hit. Jag fick istället klicka på "Forum" på den mörkgröna delen och sedan klicka mig vidare.

Det blir mycket scrollande och klickande hit och dit från mobilen.
 
För mig fungerar det att klicka på Om Bukefalos från mobilen, men det verkar vara flera som har problem med det.
 
Varför inte göra en annan mobil sida, och hålla dom lite separerade, du förstår säkert hur jag menar.
De flesta stora sidor på har ju en mobil version där man kan ändra mobile eller desktop version.
Så kan man få ha de där bra länkarna utan dropboxar på datorn och simplare på mobilen
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 320
Senast: Tilly_85
·
Bukefalosnyheter Jag har flyttat snabbknappen för att byta till Mörk respektive Ljus layout från den övre gröna menyn till den vita/svarta undermenyn...
Svar
13
· Visningar
1 780
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 550
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 790
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp