Bukefalos 28 år!

Ändringar i sidhuvudet

Som ni kanske sett har jag gjort en del ändringar i sidhuvudet.

Menyn har ett nytt utseende som underlättar handhavandet framförallt på mobiler, de tidigare länkarna var väldigt små och svåra att pricka rätt.

Menyn och reklambannern tar även upp mindre plats än tidigare. Jag tycker även att det ser bättre ut.
Några kommer säkert ogilla att alla länkar inte är direkt synliga, de är dock snabbt tillgängliga. Förhoppningsvis vänjer sig de flesta ganska fort.
 
Men det här funkar ju inte ALLS via mobilen?????!!! Hittar varken "bevakade trådar" eller "nya inlägg" och det är sjukt krångligt att navigera mellan menyerna :(
 
Men det här funkar ju inte ALLS via mobilen?????!!! Hittar varken "bevakade trådar" eller "nya inlägg" och det är sjukt krångligt att navigera mellan menyerna :(
Samma problem här.

Innan jag hittade till "Nya inlägg" tog mig det säkert 5-6 minuter och jag kommer inte riktigt ihåg hur jag gjorde. Det är ju dock det jag i särklass använder mest. Skulle gissa på 90% av tiden är det "Nya inlägg" som gäller.

Den snabbknappen är ju i särklass mest använda för min del.
 
Håller med om att Nya inlägg är den mest använda knappen, som jag nu inte kunde hitta alls?! Jag gillar inte dropdownmenyer, men det kan jag leva med om jag får ha en lättåtkomlig Nya inlägg-knapp.
 
Alltså, nu är ju även dropboxarna borttagna, OCH snabblänken till notiserna. Hur är det meningen att detta ska vara enkelt och snabböverskådligt? Länkarna i rullisten till vänster är ju precis lika små som innan så den biten är ju inte effektivare alls :grin:
 
Notiser och inkorgen ligger för mig där de alltid funnits och forumlänksdelen är bättre nu än igår, helt klart.
 
Ganska långt åt höger. Vid notiser, Inkorg och Ditt nick. Jag hittade det inte heller först.
På mobilen har jag inget av dessa, bara mitt nick. Jag försökte lägga upp skärmdump på photobucket men den ligger nere. Återkommer. Kanske. Om jag hittar hit igen.
 
Det här känns inte logiskt alls. Det blir många fler klick för oss mobila användare. Nya inlägg fick jag leta upp via den här tråden och nej, detta var inte användarvänligt alls. Speciellt inte för nya användare....
 
För mig blev det här väldigt oöverskådligt och irriterande. Systemet förutsätter att jag redan vet att ex.vis just "hem och hobby"- ligger under "övrigt" medan "om bukefalos" ligger någon annanstans. Det finns ju ingen riktig självklarhet i det. Måste mobilsidan och "datorsidan" se exakt likadana ut? Skulle man inte kunna ha en mobilversion så att man kan välja om man vill mobilsurfa på gamla sidfoten och använda zoomaknappen eller om man vill ha en lösning liknande det här (som ingen riktigt verkar gilla).
 
Nä...jag skrev i andra tråden om denna förändring (hallå? TVÅ trådar om samma sak?) att det nog blev bra detta, att man kanske vänjer sig. Men nä. Sicket skit det blev, hur förvirrande som helst. Och då menar jag inte bara två trådar om samma sak.
Jag hittar inte, det är rörigt och det är flerstegsmanöver för att komma dit man ska. Solklar försämring av något som funkade bra.

Jag som van och vad man då skulle kunna säga avancerad användare av forumet känner redan spontan olust, att "nä jag ger upp" och går vidare till andra flikar. :cry:
 
Jobbigtoch omständigt via mobilen... Nä, det blev nog inget buke idag. Hoppas på att Gunnar löser detta annars finns nog risk att jag tröttnar. Jag som inte brukar vara speciellt känslig för förändringar...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 320
Senast: Tilly_85
·
Bukefalosnyheter Jag har flyttat snabbknappen för att byta till Mörk respektive Ljus layout från den övre gröna menyn till den vita/svarta undermenyn...
Svar
13
· Visningar
1 780
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 550
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 790
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp