Bukefalos 28 år!

(ännu en) Gardintråd!

eyz

Trådstartare
Vi håller på att göra om i vardagsrummet, i just denna stund åker sista våden på fondväggen upp. :banana:

Fondväggen är mörkblå med silverväxter, resten av väggarna är vita. Tidigare har vi haft en låååång gardinstång som gått längs hela fönsterväggen med en längd i vardera ände och en kort kappa längs alla fönster. Jag tycker dock inte att det har varit speciellt snyggt utan mest bara en tillfällig lösning tills nu när jag får rummet som jag vill ha det. :)

Jag har funderat på hissgardiner, det känns mest praktiskt med sonen på 15 månader som älskar att gömma sig bakom längder och sen dra ner dem... Plus att jag tycker hissgardiner är fina!

Först tänkte jag ett par lilafärgare hissgardiner, inredningen kommer gå i blåa och lila toner men nu känner jag att det lila kanske blir en skum kontrast så direkt mot väggen? Sen såg jag i den lokala billighetsaffären en ljuvlig tunn vit hissgardin med vita broderier, typ blommönster som jag föll pladask för.

Fönsterkarmarna är ju dock träfärgare och kommer så förbli. I alla fall till nästa sommar. Jag är rädd för att det ska bli fult när det träfärgade lyser igenom den skira vita? Och blir det verkligen snyggt med 5 hissgardiner på rad? :confused: Förslag på andra gardiner som passar på denna vägg?


Ignorera möblerna, det mesta ska ut när det nybeställda kommit hem!
1000824-001_104266987.jpg

1000824-003_104267602.jpg

1000824-002_104267795.jpg

(2 fönster+verandadörr som normalt ej använs+2 fönster)
 
Senast ändrad:
Sv: (ännu en) Gardintråd!

Jag tror på vitt! Och hissgardiner behöver absolut inte vara fel trots att de hänger på rad! Själv hade jag nog med flit haft dem lite oregelbundet;)

Fin tapet, ska bli kul att se allt med nya möbler om du lägger in bild:)
 
Sv: (ännu en) Gardintråd!

Det visade sig att de vita var slut, det fanns bara svarta kvar förrutom visningsexet som jag sett så då får det vara. :(
 

Liknande trådar

Äldre Jag har precis flyttat till större boende, efter att ha bott i diverse små lägenheter med enbart ett till två fönster. Nu har jag en...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp