Äntligen katt igen!

LadySara

Trådstartare
Har vare utan katt ett tag pga separation och mycket annat. Men nu så är det dags igen. Varit å kikat å blivit utvald. Eller attackerad beror på hur man ser på det 😆 Såå va ska jag tänka på är ju över 15 år sedan jag hade kattunge sist 🙈
 
Har vare utan katt ett tag pga separation och mycket annat. Men nu så är det dags igen. Varit å kikat å blivit utvald. Eller attackerad beror på hur man ser på det 😆 Såå va ska jag tänka på är ju över 15 år sedan jag hade kattunge sist 🙈
Åh så roligt! Vad blir det för liten krabat?!
Bilder obligatoriska förstås! :love:
 
Åh så roligt! Vad blir det för liten krabat?!
Bilder obligatoriska förstås! :love:
Det blir en liten hane. En blandning av main å norsk. En kavat liten herre som uppfödaren helst hade sett flytta igår 🙈
 

Bifogade filer

  • TMP_20220106_210825_8593867258115387734.jpg
    TMP_20220106_210825_8593867258115387734.jpg
    202,1 KB · Visningar: 150
Häftmassa under ömtåliga saker på hyllor och i fönster, se över vad du har för krukväxter och kattsäkra hemmet överlag, skaffa försäkring och framförallt njut av den odrägliga kattungetiden är väl mina rent spontana tips🙂 finns säkert hundra till.
Lycka till med sötingen🥰
 
Så jäkla söt! :heart När flyttar han in?

Haha, var beredd på ALLT! :D Jag tycker det är skitballt med kattunge, hade helt glömt hur det var!
Han flyttar in i månadsskiftet jan/feb. 🤪
Har ju haft katt jämt annars men då har dom ju fötts hemma å lärt sig av de äldre katterna. Haft maincoonuppfödning.

Hur gör man för att dom ska veta vart lådan är tex? 🤔
 
Han flyttar in i månadsskiftet jan/feb. 🤪
Har ju haft katt jämt annars men då har dom ju fötts hemma å lärt sig av de äldre katterna. Haft maincoonuppfödning.

Hur gör man för att dom ska veta vart lådan är tex? 🤔
Så roligt! Han är ju fantatiskt söt! :heart

Man visar dem? 😅 Alla katter som bott här eller varit på besök hos mig har hittat lådan utan porblem bara den varit lättillgänglig.
Med den här senaste talangen hade jag i förväg "kattifierat" en hörna med mysiga bon och grejer i närheten av soffan, jag hade en aning om att han skulle smyga in under den i början ändå, så jag ställde kattlådan i det hörnet. Särskilt i fall han skulle vara rädd för hunden och inte våga ut och utforska. :)
 
Tips är att teckna så försäkringen börjar gälla ett par dagar innan ni hämtar kattungen, då täcker försäkringen för akuta skador ifall något skulle hända :)
Om inte uppfödaren redan försäkrat förstås. Min kom klar med första fem veckorna gratis. :)
 
Kattsäkra, och åter kattsäkra. Se sedan hur katten kommer på nya sätt att undgå kattsäkringen. Bli van vid att bli biten i fötterna på natten eller en katt som skriker i örat, MAAAT. Eller får ett lekutbrott mitt i natten. @Mia_R har väl en unge som slänger bollar i huvudet på henne när han vill leka.

Beroende på hur stort du bor så kanske mer än en låda, när de är små måste de ibland springa på toa snabbt. Bra kvalitetsfoder, helst blötmat. Och som sagt en rejäl försäkring. Gärna ett bra klätterträd. Och vara beredd på att när dyra leksaker inköps kommer katten att leka med kartongen. Sand som är snäll under tassarna.
 
Kattsäkra, och åter kattsäkra. Se sedan hur katten kommer på nya sätt att undgå kattsäkringen. Bli van vid att bli biten i fötterna på natten eller en katt som skriker i örat, MAAAT. Eller får ett lekutbrott mitt i natten. @Mia_R har väl en unge som slänger bollar i huvudet på henne när han vill leka.

Beroende på hur stort du bor så kanske mer än en låda, när de är små måste de ibland springa på toa snabbt. Bra kvalitetsfoder, helst blötmat. Och som sagt en rejäl försäkring. Gärna ett bra klätterträd. Och vara beredd på att när dyra leksaker inköps kommer katten att leka med kartongen. Sand som är snäll under tassarna.
Som nu, nu har han hämtat en boll igen efter att ha glott på mig flera gånger då de andra bollarna "försvunnit". Kan nog inte kalla honom för unge längre då han är över året, men han är min lilla bebis. :love: I synnerhet när jag kommer hem och han ställer sig på bakbenen och sträcker upp framtassarna för att jag ska plocka upp honom så fort jag kommer innanför dörren. 🥰
 
Han flyttar in i månadsskiftet jan/feb. 🤪
Har ju haft katt jämt annars men då har dom ju fötts hemma å lärt sig av de äldre katterna. Haft maincoonuppfödning.

Hur gör man för att dom ska veta vart lådan är tex? 🤔

Jag har inte gjort något direkt.
Ställt buren i badrummet där kattlådorna och släppt ut dem där.
Prada var lite försiktig och höll sig i badrummet första dagen, Paisley ägde lägenheten från det hon klev ur buren.
Bägge har gått på lådan från dag ett och inte gjort några "misstag"
 

Liknande trådar

Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 071
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 647
Senast: cirkus
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: Sassy
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp