äntligen......

Status
Stängd för vidare inlägg.
S

semlis777

.....har min pojkvän kommit me förslaget om att skaffa barn....jag vet at det kanske är lite dumt när jag är arbetslös.men jag har tänkt att vi ev lägger undan 2000kr i månaden.vad tycker ni??
 
Sv: äntligen......

Det är väl inte dumt,det enda är väl att du får väldigt låg föräldrapenning men prioriterar man så går det.
Men man får det tuffare än om man haft en bra inkomst innan.

Skall allt vara sådär jätteperfekt innan man skaffar barn så får man nog vänta tills dödagar...
Var föresten uppe en liknande tråd för inte så längesen där det står mer...

Mvh Zaria (arbetslös & mammaledig)
 
Sv: äntligen......

Hur gammal är du, vad har du för utbildning, hur ser er ekonomi ut, hur länge har ni tänkt spara? ;)
 
Sv: äntligen......

spionerade lite i semlis inlägg

"blir snart av med mitt jobb och undrar vad jag har rätt att få för ersättning,jag är 19år och chefen var ju inte direkt snäll han sa upp mej 2veckor innan jag hade jobbat 6månader så då kan jag inte få a kassa"
 
Sv: äntligen......

jo det är mitt inlägg jag blev arbetslös för ca 2veckor sedan och får ej akssa.men jag har ev ett deltidjobb ni i 2månader.
 
Sv: äntligen......

och jag vill bli en ung mamma iallafall
 
Sv: äntligen......

Jag fyller 20 i december, vet inte hur länge jag får ha kvar mitt heltidsjobb, dom sa att 170 ska varlsas innan årsskiftet och alla inhyrda ska bort, de har hyrt in fler och vissa har t.om gått över till fast anställning, en kompis till mig fick förlängt till sista november, han och jag + en till skulle slutat 7/1 i år ;)
Nu har jag jobbat heltid i 14 månader så jag får if a-kassa!
Dessutom håller vi på och letar nytt boende nu men alla hus vi tittat på har vart över 100 kvm :D


Jag vill också bli en ung mamma, läser överallt att allting går mkt lättare när man är ung. Men sambon säger "inte före 25" något som är djup intryckt i hans ryggmärg! De e ju inte han som ska bära runt på magen och krysta ut den ;)
Men jag tror han vill lite, eftersom även han kollar på större hus (3 el. 4 rum)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 759
Senast: orkide
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 820
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
1 950
Hundhälsa Min 10-åriga dvärgpinscher hanterar inte sitt nya liv i småbarnsfamilj så väl, utan visar tecken på stress. Han är skrälligare än...
2
Svar
23
· Visningar
2 778
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp