Bukefalos 28 år!

Äpplen i handbagaget?

Sv: Äpplen i handbagaget?

Bra fråga.
Aldrig hört talas om att man inte får det. Men jag förstår vad du menar med ev medföljande kryp som kanske inte passar in i ekosystemet i det land du ska till.
Men om äpplena är till för att ätas på flyget så är det nog inga problem. Å andra sidan kan ju inte personalen veta det.. Du kan ju visa upp äpplena och påsen de ligger i, att de är ordentligt sköljda och att inga småkryp finns.
 
Sv: Äpplen i handbagaget?

Jag frågade när jag skulle till Island och det var okej med banan. Men om alla säger lika vet jag inte givetvis.
 
Sv: Äpplen i handbagaget?

Ja,tanken var att äta dem under resan.Har för mig att någon sagt att man inte får ta med smörgås.
 
Sv: Äpplen i handbagaget?

Jag har alltid med mig mat på flyget, smörgåsar är helt ok. Fast då har det iofs varit köpta smörgåsar på typ Pressbyrån och kanske lite godis också. Förstås inga vätskor som t ex yoghurt.
 
Sv: Äpplen i handbagaget?

Tar med äpplen,det värsta som kan hända är att jag får kasta dem i säkerhetskontrollen.
 
Sv: Äpplen i handbagaget?

Ja till de flesta länder, och ja om du äter upp dem innan du landar i USA (och Australien tror jag). De är lite petiga med färska livsmedel. Dock fick jag i vintras med mig två äpplen in i USA, det var ingen som stoppade mig och jag såg inga skyltar om förbud heller.
 
Sv: Äpplen i handbagaget?

Ja du får ta med äpplen. Om du åker charter får du inte ha med egen mat ombord men äpplen räknas knappast som mat. Och om du flyger till en annan kontinent/världsdel får du inte ta med äpplet in i landet du kommer till, men det problemet har du ju inte om du äter upp äpplet på planet. Du kommer INTE bli fråntagen dina äpplen i säkerhetskontrollen, det är jag 110 % säker på.
 
Sv: Äpplen i handbagaget?

Ja,tanken var att äta dem under resan.Har för mig att någon sagt att man inte får ta med smörgås.

Fick du någon motivering till varför du inte får ta med smörgåsar? Mig veterligt är de helt okej om nu inte flygbolaget förbjuder för att få sälja.
 
Sv: Äpplen i handbagaget?

Som andra säger så är det bara charter där de kan vara petiga. Annars får du ta med dig äpplen och smörgåsar genom säkerhetskontrollen. Hela ägg tror jag dock räknas dock som vätska och man får inte med maträtter som innehåller flytande ingredienser, t.ex. pasta med pastasås. Annars är det rätt fritt.
 
Sv: Äpplen i handbagaget?

Pa tulldeclarationen star det att det ar absolut forbjudet att ta med frukt och gronsaker ... kott och lite annat ocksa.

Ja till de flesta länder, och ja om du äter upp dem innan du landar i USA (och Australien tror jag). De är lite petiga med färska livsmedel. Dock fick jag i vintras med mig två äpplen in i USA, det var ingen som stoppade mig och jag såg inga skyltar om förbud heller.

Jag har sett en hel del frukt och gronsaker ligga overgivet pa borden i tullen. Allt ifran nagra applen eller bananer till hela sackar vitlok:crazy:
 
Sv: Äpplen i handbagaget?

Likadant med Nya Zeeland. Får väl inte vara något organiskt, man får fylla i en deklaration innan man kliver av planet och böter ifall man ljugit.
 
Sv: Äpplen i handbagaget?

Ja,tanken var att äta dem under resan.Har för mig att någon sagt att man inte får ta med smörgås.

Savitt jag vet far man ta med det mesta bara det ar kopt pa flygplatsen innanfor sakerhetskontrollen. Jag koper alltid mat till mina barn och tar med ombord och det har varit allt fran smorgasar till yoghurt, juice, pasta, fikabrod.... Och kaffe till mig eftersom jag inte gillar flygplanskaffet.

Jag tar ocksa med mig mat fran Sverige till England regelbundet och det ar bara flytande som inte far tas igenom tullen t.ex. julmust, lingonsylt osv. Jag har manga ganger slapat brod, leverpastej, kaviar, pepparkakor osv i handbagaget utan problem :)
 
Sv: Äpplen i handbagaget?

Jag fick slänga en för stor tandkrämstub ör deträknades som vätska, antar det kan bli samma med kaviar.
 
Sv: Äpplen i handbagaget?

Savitt jag vet far man ta med det mesta bara det ar kopt pa flygplatsen innanfor sakerhetskontrollen. Jag koper alltid mat till mina barn och tar med ombord och det har varit allt fran smorgasar till yoghurt, juice, pasta, fikabrod.... Och kaffe till mig eftersom jag inte gillar flygplanskaffet.

Jag tar ocksa med mig mat fran Sverige till England regelbundet och det ar bara flytande som inte far tas igenom tullen t.ex. julmust, lingonsylt osv. Jag har manga ganger slapat brod, leverpastej, kaviar, pepparkakor osv i handbagaget utan problem :)

Du kan ta kaviar genom tullen men inte genom säkerhetskontrollen eftersom det räknas som vätska, dvs tuben får innehålla högst 100ml och måste vara i en genomskinlig plastpåse. Har blivit av med en tub när jag flög till England med bara handbagage :-(.
 

Liknande trådar

Tjatter Är ett tag sedan jag flög så har inte riktigt koll på vad som är ok och inte i handbagaget. Man får inte ha med sig sin vattenflaska för...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 344
Mat Jag håller på och torkar min äppelskörd för att ha till vintern. Bortsett från att torkade äpplen är gott att äta som det är, att man...
Svar
10
· Visningar
769
Senast: VLMF
·
Mat Det ser som vanligt ut som jag kommer få en hel del äpplen även om de är små. Jag har sedan länge funderat på om jag skulle testa att...
Svar
5
· Visningar
349
Senast: Kratus
·
Skola & Jobb Jag lovade mig själv att inte flyga över Atlanten eller Stilla havet fler gånger, men det höll förstås inte när den trevliga gruppen som...
Svar
5
· Visningar
508
Senast: LadySara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp