Bukefalos 28 år!

Är den här hästen halt?

Sv: Är den här hästen halt?

Hej , hoppas att detta är lösningen för din häst, håller tummarna,:) Berätta gärna hur det går...
 
Sv: Är den här hästen halt?

Tack, vad snäll du är. På Måndag ska han ställas på Strömsholm för 5 dagars behandling med antibiotika, så om ett par veckor får jag uppdatera om vad som hänt.
 
Sv: Är den här hästen halt?

Håller tummarna för förbättring och tillfriskande!
 
Sv: Är den här hästen halt?

Tack, det känns som att jag hade fått min beskärda del av sjuka hästar. Men jag gläder mig åt att jag åtminstone har ytterligare tre friska pållar i hagen *peppar peppar, ta i trä. :)
 
Sv: Är den här hästen halt?

Hej på er allihop, nu verkar det äntligen som att vi är på rätt väg. Efter en veckas intravenös behandling med tetracykliner mot Borrelia fick jag idag hämta hem Mirabeau, som var pigg som bara den. Han hade tydligen varit smått vild på Strömsholm också, men som tur var fått gå i hage på dagarna. När han kom hem till kompisarna igen tog han flera ärevarv i hagen, och vilket schwung han verkar fått i steget! :bump: Nu har jag ju bara sett honom en kort stund idag, men det var verkligen ett helt annat rörelsemönster än under sjukdomen. Även veterinären (som för övrigt varit helt magisk under vår vistelse på Strömsholm- vilken klippa!), hade kontrollerat honom imorse och upplevde honom helt ohalt på alla ben utom höger fram, där hon tyckte att han var lite stum. Det är en enorm förbättring av rörelserna på hela hästen, och vi får hoppas att stelheten på höger fram ger med sig också.

Det känns som en seger för mig att mitt tålamod och envishet resulterat i en förmodad diagnos. Om två veckor tas nya blodprover för kontroll av blodvärdena, vilka veterinären skulle titta på under sin semester. :love:
 
Sv: Är den här hästen halt?

Åh :love: Det måste vara en underbar känsla att ha sin älskling hemma igen, och att han mår bättre nu!!

Vilken bra matte din häst har :D
 
Sv: Är den här hästen halt?

Ja, det är verkligen fint. Jag hann faktiskt sakna honom lite grann under tiden han var på behandling, trots att det kändes lyxigt att bara ha två hästar hemma att rå om. Tack för komplimangen :D
 
Sv: Är den här hästen halt?

Men jösses så skönt! När ska du sätta igång honom?

Vill du ha skrittsällskap så skrittar jag mkt :p
 
Sv: Är den här hästen halt?

Han ska vila en månad, sedan blir det igångsättning och han ska vara riden i alla gångarter på återbesöket om tre månader. :) Även igår fick jag se honom i rörelse, och det är en himmelsvid skillnad. Dock är han över lag mycket trött nu, men det är väl förståeligt efter all medicinering och farande till djursjukhuset.
 

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
20 642
Hästvård Hej har ett litet problem som jag hoppas kunna få lite åsikter och tankar om.. För 6 veckor sen tog jag hem en ny häst, 2 veckor efter...
Svar
7
· Visningar
1 931
Senast: nullo-modo
·
Hästvård Hej, jag skriver på ett anonymt nick eftersom jag inte vill att hästägaren eller någon annan ska bli inblandade eller känna igen...
Svar
8
· Visningar
2 272
Senast: Nielaa
·
Hästmänniskan hej, jag har lånat ut min tävlingshäst till en fodervärd under en tid då jag inte har möjlighet. Fodervärden är en av mina bästa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 699
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp