Bukefalos 28 år!

Är det här verkligen magsjuka?

Mirre

Trådstartare
Natten till igår spydde Isak konstant.
Riktiga kaskader. Lös i magen och sket mycket.
Han var hos mina föräldrar då (vi var på lassarettet)
och blev dålig där. Hade dock krypit runt i full fart men lagt sig ner en gång.
Det gör han dock ibland, han blir väl trött i armarna antar jag.
Hade spytt en gång på förmiddagen i onsdags också.

Igår på dagen kräktes han ingenting alls. Var hungrig på morgonen.
Sket två gånger (vilket inte är ovanligt för honom)
och det var normalt i konsistensen.
Pigg och glad men sov i tre timmar på dagen.
Men då hade han iof varit vaken riktigt länge på natten innan.
Vanligtvis sover han hela nätterna.

Inatt som var kräktes han mycket en gång, och väldigt lite en gång.
Sedan vaknade han och var hungrig en gång.
Idag har han inte kräkts något, skitit en gång, det var smetigt men det är heller inte så ovanligt för honom. Det är det ibland.

Han har lekt och varit pigg.
Hostar och snorar lite dock.
Bara sovit knappt en timme på dagen och sover nu.

Jag och sambon är friska och magsjuka smittar ju ganska friskt.
Jag brukar alltid åka på vinterkräksjuka vartenda år. Har tur i år kanske.
Blev iof inte sjuk när sambon hade det heller.
Annars brukar jag smittas lätt.

Vi har bytt välling nu bara för att det tog slut och det vi brukar ha inte fanns i affärerna vi var till. Kan det vara det?
Han känns liksom för pigg för att vara sjuk.
Men han är inte så sugen på att äta.
Välling och gröt går bra. Har iof inte gett honom mycket annat nu heller när han kräkts och så.

Vad tror ni?
Han har haft denna välling i ca en vecka nu
 
Senast ändrad:
Sv: Är det här verkligen magsjuka?

Jag tycker inte det låter som att det beror på vällingen, i och med att han inte har någon aptit och dessutom kräks är han nog sjuk. Hade han bara varit dålig i magen hade du kunna misstänkt vällingen.

Du skriver att han är för pigg för att vara sjuk, när mina pojkar varit magsjuka har de kaskadspytt under en minut, för att sedan leka/sova som vanligt någon/några timmar, kaskadspytt igen för att sedan leka/sova igen, och detta avtar ju hela tiden, så den sista tiden ser man ju inte ens att de är sjuka mellan kräkningarna. Magsjuka yttrar sig ju olika på olika personer. Då är det svårt att motivera både dom och en själv att vara inne två dygn EFTER man sett sista symptomet.

Hade någon av mina pojkar mått som din son hade jag inte skickat dom till dagis, utan antagit någon magbacill och sedan behandlat dom som om de vore magsjuka.
 
Sv: Är det här verkligen magsjuka?

Oki då är det nog magsjuka ändå då.

Hur har du gjort med maten?
Känns ju som att han bör äta mer än gröt och välling licksom.
Dock är ju aptiten liten men å andra sidan är det tråkigt med samma mat hela tiden
 
Sv: Är det här verkligen magsjuka?

Mina barn har fått det som de får ner, och det som är lättkräkt. Kräm, fruktsoppa, glass, mycket vatten. När det börjat ge med sig lite har de fått vitt bröd, t.ex. formbröd som är lättsmält. Ingen av mina barn har varit så väldigt sugna på välling eller gröt när de varit sjuka, annars är ju det bättre än t.ex. kräm.

Vi gjorde även i ordning en vätskeersättning på salt, socker och vatten till ett av barnen (minns inte vilket). Men jag läste i efterhand att man hellre skulle köpa färdig på Apoteket för att vara säker på att det inte blev för mycket salt. (Den boken reeptet stod i var från mitten av 70-talet, och vi fick både boken och rådet av min svärmor, haha) Så vätskeersättning kan man också köpa om de verkligen inte får i sig något mer än vatten. De behöver ju salt och mineraler också, sådant finns redan tillsatt i välling och gröt.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Någonting står inte rätt till i min kropp. Det började natten mot tisdag förra veckan med att jag ärligt talat trodde att jag skulle...
2 3
Svar
43
· Visningar
6 553
Senast: Bapelsin
·
Kropp & Själ Vi har haft något väldigt märkligt loopande runt hemma hos oss som vi tror är samma sjukdom fast vi familjemedlemmar har fått olika...
Svar
6
· Visningar
665
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 814
Senast: Badger
·
Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp