Är det nu man får bryta ihop lite?

Det har jag redan gjort, minus bullarna då. Mäklaren och säljarna vet att vi är mest intresserade köparna i och med budet, men jag undrar också, räcker det för henne att bara få ett jobb, eller vill hon vänta sex månader så att hon får tillsvidare mm. Sådant går ju inte att spekulera i.

Alla arbetsgivare har inte provanställning, så hon kanske får tillsvidare direkt. :)
 
De hade nyligen valt att tegla hela huset, det var i trä från början, så teglet kunde vi nog leva med, men sadeltak i framtiden hade varit snyggt, om ingen stilpolis har förbjudit det i området.
 
I Upplands Väsby så finns ett bostadsområde där många av de likadana husen fått sadeltak och därmed blivit olika.
Så det får man nog.
Sadeltak är ju mycket hållbarare.
 
Mm, just nu får det bli ett senare problem. I nuläget har vi inget hus att bygga något sadeltak på. :-(
 
@Gabbi, vilken skit! skit också!

Tips om nytt område är Åkersberga, går betydligt fortare att pendla än förväntat (30 min till solna, inte farliga köer ens på morgonen). Finns riktigt fina träkåkar. kolla runt Stava.
 
I see. Det finns så många vackra röda hus med vita knutar, uthus och gott om svängrum som väntar på dig ute i landet. Till bra pris också.
 
@Gabbi glöm inte att tunneln kommer snart, det kanske förkortar pendlingstiden avsevärt i framtiden så ni kan bo lite längre ut? kanske värt att hålla ut en stund med mycket pendling? Jag hade 1,5 h enkel resa, eller har egentligen men jag är föräldraledig nu. Det funkade men det var inte optimalt.. men helt klart något som är värt att offra för att få det man vill.
 
Jag tänker tvärtom. När tunneln är klar ska jag redan äga ett hus på Ekerö som då ökar markant i pris. :-)
 
@Gabbi
Jag menade inte att ni skulle vänta, jag menade att ni skulle köpa nu och även titta lite längre ut och stå ut med pendlingsavståndet tills tunneln är klar, för då lär det gå fortare.
 
@Gabbi, vilken skit! skit också!

Tips om nytt område är Åkersberga, går betydligt fortare att pendla än förväntat (30 min till solna, inte farliga köer ens på morgonen). Finns riktigt fina träkåkar. kolla runt Stava.

Stora tomter är dock svåra att hitta härute numera, möjligtvis i Svinninge eller Stava då men iaf Stava är det ju mest sommarstugor fortfarande.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp