Bukefalos 28 år!

Är det okej med porr?

Dolce

Trådstartare
Hejsan!
Tycker ni att det är okej att eran partner tittar på porr och hellre gör det än har sex med er? Kan man ställa ett sådan krav att man ej tycker det är okej med porrtittande?
 
Hejsan!
Tycker ni att det är okej att eran partner tittar på porr
hellre gör det än har sex med er?
Kan man ställa ett sådan krav att man ej tycker det är okej med porrtittande?
1) Ja
2) Nej
3) Kan, kan man såklart men om det är hållbart är ju en annan sak
 
Känner mig bortvald, som att det är något fel på mig....tack för svar Gnist!
 
Det är upp till var och en anser jag och hör till privatlivet. Nu har jag en porrointressarad partner men om han vill kolla skulle jag ha problem med att han stöttade den porrindustri som jag inte gillar.
Sen fattar jag inte riktigt vad du menar med att hellre kolla på porr än ha sex. Säger personen då typ att jag vill inte ligga för jag ska kolla på porr istället.? Då skulle jag nog tänka att sexandet måste uppgraderas så det står sig i konkurrensen av vad en kan göra istället mer än att se just porren som konkurrent.
 
Hejsan!
Tycker ni att det är okej att eran partner tittar på porr och hellre gör det än har sex med er? Kan man ställa ett sådan krav att man ej tycker det är okej med porrtittande?
Jag tycker porr är en mycket större fråga. För min del handlar det inte om porrtittande eller ej, det handlar om hur porren påverkar en person. Jag kan inte tänka mig ett förhållande med en porrskadad person som tror att sexlivet är en porrfilm.
 
FannyN! Han tar inga initiativ till sex med mig utan börjar tillfredsställa sig själv när han tror jag har somnat..typ och jag får svårt att ta initiativ då jag känner mig bortvald..
 
Jag tycker man ska få titta på det man vill.
Sen om någon väljer porrtittande än sex med fysisk person tror jag man bör prata om det först. Hjälper inte det kanske man bör känna efter om det är en sådan relation man vill ha, vill man inte det ja då kanske det är bättre att lämna och hitta någon annan.
Själv tillhör jag dom som inte är så förtjust i fysiskt sex, men alla är inte det, så du får helt enkelt känna efter vad är det du vill ha ut av relationen. Lycka till. :up:
 
FannyN! Han tar inga initiativ till sex med mig utan börjar tillfredsställa sig själv när han tror jag har somnat..typ och jag får svårt att ta initiativ då jag känner mig bortvald..

Fast om vi vänder på det, han kanske känner att du aldrig tar intiativ och därför känner sig bortvald och väljer en annan väg för tillfredställelse?

Känns som ni behöver prata om det här, utan att kasta beskyllningar.
 
Jag tror att det avgörande ordet här är "hellre".

Jag har inget mot porr. Jag har inget mot att en partner tittar på porr (med brasklappen att det inte gäller exakt alla sorters porr. Barnporr .ex. känns vedervärdigt). Jag tittar på porr och tror inte jag träffat någon man som absolut inte tittar på porr. Ser det som två sidor av samma mynt. Ett sätt att bli kåt. Ett sätt att tillfredsställa libidon. Samtidigt som man har ett aktivt gemensamt sexliv.

Men om partnern väljer bort sex med mig och hellre har ensamt sex med en skärm eller foton så är det inte OK. Sex är för mig något man gör gemensamt - två eller flera ;)

Så ensamt porrtittande vs sex med mig. Näpp.
 
Då skulle jag nog tänka att sexandet måste uppgraderas så det står sig i konkurrensen av vad en kan göra istället mer än att se just porren som konkurrent.
Men det är ju en jättemärklig sak att tänka kring sexlivet? Att en ska anpassa sig för att inte konkurrera med något som ändå får anses vara rätt verklighetsfrånvänt i många fall?

Ponera att ens partner går igång på trekanter medans en själv inte alls känner sig bekväm med det? Ska en då försöka tycka om trekanter för att kunna stå sig gentemot porren? För att bli "vald"?

Du ser inte att det tex skulle kunna skapa oerhörda problem hos någon som är osäker och som kanske vara svårt att hålla på sina egna gränser? Eller innebar att den dom konsumerar porr får en skev bild av hur ett sexliv kan vara om den förväntar sig att partnern ska himla samma nivå? :crazy:

Jag menar, ser min partner på porr - ja då gör han väl det (vilket jag kan ha åsikter om men det är fortfarande hans val) Är det viktigare för honom en vårt sexliv? Ja, då har vi andra problem som troligtvis inte kommer lösas av att jag försöker anpassa mig och bli en roligare sexpartner i partnerns ögon om det innebär att jag behöver göra saker som jag kanske inte känner mig det minsta bekväm med.
 
Lovisaleonora- Ja men det är svårt för mig att ta initiativ då jag känner det som om jag inte duger jämfört med de han hittar på nätet? Förstår du?

Jämför ni er tjejer med de tjejer som finns i filmvärlden..svårt att se precis så ut?
 
Ponera att ens partner hår igång på trekanter medans en själv inte alls känner sig bekväm med det? Ska wn då försöka tycka om trekanter för att kunna stå sig gentemot porren?

Nej, men det är nog tid att fundera på om relationen kan ge dessa parter något. Om en vill ha trekant, ska den andra få styra och säga nej? Eller ska man få "tvinga" någon till att avstå eller delta? Eller är det helt enkelt rimligt att man har så olika förväntningar på sexlivet att det inte går att förena i ett förhållande?
 
Jag tycker porr är en mycket större fråga. För min del handlar det inte om porrtittande eller ej, det handlar om hur porren påverkar en person. Jag kan inte tänka mig ett förhållande med en porrskadad person som tror att sexlivet är en porrfilm.
Oj.

Film är jju film? Inte tror jag att jorden går under om jag älskar att titta på den sotens filmer? Elleer kör bil som en galning för att jag uppskattar filmer med biljakter.

Film är film och har sällan nåt med verkligheten att göra. Det är fiction. Porr är ett sätt att bli kåt.
 
Lovisaleonora- Ja men det är svårt för mig att ta initiativ då jag känner det som om jag inte duger jämfört med de han hittar på nätet? Förstår du?

Jämför ni er tjejer med de tjejer som finns i filmvärlden..svårt att se precis så ut?

Men ser du inte att ansvaret är delat? Du kan ju inte kräva något av honom som du själv inte kan leverera - varför tar du inte initiativ? Han kanske känner likadant - bortvald.

Varför pratar ni inte om detta?
 
Oj.

Film är jju film? Inte tror jag att jorden går under om jag älskar att titta på den sotens filmer? Elleer kör bil som en galning för att jag uppskattar filmer med biljakter.

Film är film och har sällan nåt med verkligheten att göra. Det är fiction. Porr är ett sätt att bli kåt.

Jag har ett problem med porrindustrin, som till stor del livnär en hel del kriminalitet. Inte den moraliska delen i sexarbetet, utan vad det i många fall för med sig. Men det är en lite annan vinkel än vad jag tror TS avser här.
 
Jag har ett problem med porrindustrin, som till stor del livnär en hel del kriminalitet. Inte den moraliska delen i sexarbetet, utan vad det i många fall för med sig. Men det är en lite annan vinkel än vad jag tror TS avser här.
Jo, den aspekten finns ju. Det är ingen bransch man vill att folk ska hamna i.
Själv tittar jag mest på amatörporr. Det kanske färgar mitt svar.
 
Oj.

Film är jju film? Inte tror jag att jorden går under om jag älskar att titta på den sotens filmer? Elleer kör bil som en galning för att jag uppskattar filmer med biljakter.

Film är film och har sällan nåt med verkligheten att göra. Det är fiction. Porr är ett sätt att bli kåt.
Det finns stora samband mellan sexövergrepp och porr, så nej, tyvärr är det inte bara film för alla.
Ett tips är att googla på Nina Rung som jobbat som utredare för just barn/unga som utsatts för sexuella övergrepp, i många av hennes utredningar framkommer att gärningsmannen inspirerats av våldtäktsporr, vilket inte är en ovanlig genrer.
 
Nej, men det är nog tid att fundera på om relationen kan ge dessa parter något. Om en vill ha trekant, ska den andra få styra och säga nej? Eller ska man få "tvinga" någon till att avstå eller delta? Eller är det helt enkelt rimligt att man har så olika förväntningar på sexlivet att det inte går att förena i ett förhållande?
Det tycker jag är en helt annan grej - om en inte är kompatibla alls. Så är det ju ibland liksom. Och det kanske mycket väl är så för TS, vad vet jag.
Men att resonera sig fram till att den andre behöver bli "roligare" och uppgradera sig för att kunna stå sig gentemot porrfilm känns rätt skevt iom att det skapar rätt mycket press på hur en ska vara i sin sexualitet.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Som rubriken säger, finns det porr som är producerat på ett sätt som inte är "skadligt" för de som gjort den? Jag kan ärligt säga att...
2
Svar
33
· Visningar
3 023
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 140
Senast: Norma
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
610
Senast: Ramona
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 325
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Nödvändiga resor?
  • Vad gör vi? Del CXCVII
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp