Bukefalos 28 år!

Är det okej med porr?

Hejsan!
Tycker ni att det är okej att eran partner tittar på porr och hellre gör det än har sex med er? Kan man ställa ett sådan krav att man ej tycker det är okej med porrtittande?

Jag tycker det är helt ok att han tittar på porr. Ibland uppmanar jag dessutom till detta eftersom det kryddar vårt sexliv. Han blir helt enkelt kåtare.

Jag tror inte många män/kvinnor hellre planerar istället för att ha sex. Visst ibland är det gört men man väljer hellre sex med en partner. Så jag tror inte han väljer porren hellre framför dig.

Jag kan inte ställa krav på hur min partners sexliv ser ut när han onanerar. Visst jag kan tycka att vissa extrema avarter (våldtäcktsporr mm) kan vara ok att ha som gräns. Men å andra sidan hade jag inte valt att ha den personen som partner om den hade sånna böjelser.

FannyN! Han tar inga initiativ till sex med mig utan börjar tillfredsställa sig själv när han tror jag har somnat..typ och jag får svårt att ta initiativ då jag känner mig bortvald..

Va händer om du tar initiativ? Han kanske tror att du inte vill ha sex med honom. Det viktigaste är att prata om problemet.

På flashback skriver de om porrimpotens. För mycket porr gör att de inte kan ha sex med en vanlig människa till slut. Det är något att fundera på.

Som att flashback skulle vara en trovärdig källa till information...
 
För mig handlar det mest om att jag inte vill vara ihop med någon som använder andra människor som medel för sin egen sexualitet, utan ömsesidighet.

Sen är ju porrindustrin trist på många vis, men det är ju tex mycket av tillverkningen av kläder också. Men det är ju inget argument för porr, direkt.
 
Jag vet faktiskt inte om/när min partner brukar kollar på porr, och det är inget jag tänker så mkt kring egentligen. Vill han använda det som hjälpmedel vid onani så är det ok för mig.
Sen gillar jag egentligen inte porr (-industrin) alls, men jag kan ändå förstå varför man väljer att kolla på porr. Inom rimliga ramar.

Jag tänker att ni skulle behöva prata om det här. Du behöver berätta att du vill ha sex med honom men att du har svårt att ta initiativ eftersom du blivit osäker på dig själv.
Angående att jämföra sig med människorna i porren så får du nog försöka hitta ett annat förhållningssätt. Jag tror få människor tänder på människorna i sig, det är den sexuella akten som man vill åt. Men berätta för din kille att du har dessa tankar så kanske det känns bättre för dig när ni pratat om det :)

Att förbjuda porr eller liknande inom en relation ser jag som ett ganska kontrolligt och otrevligt beteende. Klart du kan, men det är verkligen inte sunt att styra varandra på det sättet i en relation.
 
Ni behöver kommunicera med varandra. Funkar kommunikationen bra när det gäller andra saker? Om inte behövs det kanske professionell hjälp med det.

Kollar min partner på porr är något som jag inte lägger mig i. Jag kanske är naiv men jag tror nog det hade kommit fram om det var fråga om någon typ av filmer som jag inte kan med, dvs som involverar barn, djur eller våldtäkt. Där hade jag satt ner foten rejält att antingen slutar du titta på den typen av filmer eller så drar jag.

Jag är inte så intresserad av att titta på porrfilm, jag föredrar erotiska texter och tecknade serier. Dessutom är jag enormt kluven till porrindustrin eftersom det visat sig att många (men inte alla) har någon form av övergrepp eller annan problematik bakom sig. Att visa en sexuell akt ser jag inga moraliska problem med, undantaget exemplen ovan då.
 
Hejsan!
Tycker ni att det är okej att eran partner tittar på porr och hellre gör det än har sex med er? Kan man ställa ett sådan krav att man ej tycker det är okej med porrtittande?

För mig spelar det egentligen ingen roll om en partner väljer bort sex för att titta på porr eller netflix eller plantera blommor istället. Ibland vill man göra annat än att ha sex, fullt normalt. Vill man oftast eller alltid hellre göra något annat, ja då hade jag sett det som ett problem. Men då ligger problemet för mig i att man väljer bort att ha sex, inte i vilken aktivitet man väljer att göra istället.
 
För mig spelar det egentligen ingen roll om en partner väljer bort sex för att titta på porr eller netflix eller plantera blommor istället. Ibland vill man göra annat än att ha sex, fullt normalt. Vill man oftast eller alltid hellre göra något annat, ja då hade jag sett det som ett problem. Men då ligger problemet för mig i att man väljer bort att ha sex, inte i vilken aktivitet man väljer att göra istället.

Precis, det blir ju samma resultat (inget gemensamt sex). Jag skulle faktiskt se det som enormt bekymmersamt om partnern har något problem med vårt samlevnad (både i och utanför sängen) och inte vill prata med mig om det.
 
Hejsan!
Tycker ni att det är okej att eran partner tittar på porr och hellre gör det än har sex med er? Kan man ställa ett sådan krav att man ej tycker det är okej med porrtittande?
Man kan självklart ha kriterier i en relation, men man bör inte ställa krav utifrån sådant som dålig självkänsla eftersom det kan bli till ett ganska obehagligt kontrollbehov. Att du känner dig bortvald behöver inte betyda att det i praktiken är så, det kan lika gärna vara så att det av olika anledningar har blivit en vana för er två att inte ha sex medan porren är lika lättillgänglig som alltid. Att du sedan jämför dig med ett för dig ouppnåeligt ideal är ett problem som inte nödvändigtvis har enbart med hans porrtittande att göra.

Det bästa är att ta upp det här med honom och reda ut det hela, exempelvis genom att fråga "Varför har vi så sällan sex?", du kan förstås även nämna att du känner dig bortvald till förmån för porren och att du inte känner dig tillräckligt uppskattad och sedd i er relation.

Om jag reagerade på att en partner tittade på porr skulle jag kanske undra sådant som huruvida hen betalade för det eller använde gratismaterial som kan ha spridits mot aktörernas vilja, jag skulle kanske fundera på vilken sorts porr det var och hur etiskt det producerats etc (jag tvivlar iofs starkt på att det alls är möjligt att producera etisk porr i vinstsyfte), och om vår relation eller annat viktigt alltid fick stå tillbaka till förmån för porren skulle jag kanske undra om det handlade om ett missbruk.
Däremot tror jag inte jag skulle ta någons porrtittande som ett tecken på att jag inte dög, kände jag så skulle det betyda att min självkänsla inte var på topp (vilket förstås skulle kunna ha att göra med att relationen är dålig, men skulle också kunna ha andra orsaker).
 
@Dolce Du måste prata med honom!

Jag tycker inte om när min kille gör det, det har vi pratat om tillsammans och funnit en egen lösning på. Men den lösningen hade aldrig kommit fram om jag bara suttit och blivit ledsen och inte sagt något.

Prata!
 
Den här "amatörporren" som folk tydligen tittar på numera. Hur anser man att man vet att det är amatörer? Hur anser man att man vet att båda (alla) parter är frivilliga? Hur anser man att man vet att prostitution inte är inblandat?
Rimliga frågor att ställa både med tanke på förekomsten av sådant som hämndporr och att det produceras alltmer porr mot betalning som i princip ser ut som amatörporr.

Porrindustrin har en ganska intressant utveckling framför sig nu när de traditionella producenternas betydelse krymper, även stora sidor för cam och liknande mer interaktiva varianter som fortfarande är reglerade på olika vis kan komma att påverkas av alternativ som minskar mellanhandens makt och lägger den mer i händerna på aktörerna (eller konsumenterna, beroende på hur man ser på det). På många sätt är det bättre än tidigare system där folk var i större beroendeställning gentemot en mellanhand, men det komplicerar förstås lite för de som söker verklig amatörporr när porren som säljs för vinst också kan spelas in via mobilen av någon vars kropp inte hade fått ta plats i det traditionella porrmaskineriet s a s.

Sedan tänker jag att gränsen för amatör och proffs alltmer suddas ut iom appar och sidor som existerar som ett slags mellanting och inte nödvändigtvis används för porr men kan användas så, sådant som exempelvis att sända live mot betalning eller dricks via något som inte är en traditionell porr/cam-sida, där man inte måste genomgå någon typ av verifikation för att registreras etc, man kan se att steget att producera porr verkar bli kortare och kortare och porren blir mer och mer mainstream att producera såväl som konsumera.

Ursäkta om det är lite off topic.
 
Som att flashback skulle vara en trovärdig källa till information...

?? Varför skulle anonyma killar sitta och hitta på att de inte ens kan få morgonstånd något mer? Jag ser ingen vinning i det. Artiklar och artiklar, men ibland ger det mer att läsa om hur det är att leva med det. Riktiga upplevelser och inte generella drag. Hade du läst den opålitliga källan hade du vetat vilka som utvecklar porrimpotens och om de har partner eller ej.
 
?? Varför skulle anonyma killar sitta och hitta på att de inte ens kan få morgonstånd något mer? Jag ser ingen vinning i det. Artiklar och artiklar, men ibland ger det mer att läsa om hur det är att leva med det. Riktiga upplevelser och inte generella drag. Hade du läst den opålitliga källan hade du vetat vilka som utvecklar porrimpotens och om de har partner eller ej.

Jag bara säger att jag tror inte det är så vanligt förekommande som vissa vill påskina. Och jag tror inte ts kille har det problemet, jag ser snarare en brist på kommunikation än att skylla på porrbranschen.

Och nej flashback är inte en trovärdig källa. Även om problemet i sig är verkligt.
 
?? Varför skulle anonyma killar sitta och hitta på att de inte ens kan få morgonstånd något mer? Jag ser ingen vinning i det. Artiklar och artiklar, men ibland ger det mer att läsa om hur det är att leva med det. Riktiga upplevelser och inte generella drag. Hade du läst den opålitliga källan hade du vetat vilka som utvecklar porrimpotens och om de har partner eller ej.
Kan man inte få morgonstånd är det sannolikt ett fysiskt problem och inte ett psykiskt. Morgonståndet har inte med upphetsning att göra.
 
Den här "amatörporren" som folk tydligen tittar på numera. Hur anser man att man vet att det är amatörer? Hur anser man att man vet att båda (alla) parter är frivilliga? Hur anser man att man vet att prostitution inte är inblandat?
Har du Netflix? De har en dokumentär som heter "Hot Girls Wanted" som handlar om just amatörporr, mycket sevärd. Även dokumentärserien "Hot Girls Wanted: Turned On" tar upp amatörporr (avsnitt tre). Rekommenderas varmt.
 
Är okej med att en partner kollar på porr, i synnerhet om han gillar saker som jag inte gillar/vill testa - där porren kan vara ett sätt för honom att få utlopp för det han gillar utan att blanda in mig i det. Exempelvis har jag haft ett kk som bland annat tände på dvärgporr - inget som jag 173cm över marken kan 'hjälpa' till med. Porrskådisar ser ut som allt mellan något som katten släpat hem till något som legat under kniven större delen av sitt vuxna liv. Inget som man bör jämföra sig själv med alltså.

Jag kollar på porr, jag har själv 0 intresse av tjejer men kollar man på hetroporr så är det ju oundvikligt med tjejer. Det är inte personerna på film som man går igång på (om det är syftet med att kolla), det är vad de gör, och hur, som är det viktiga. Sen kanske man har favoritskådisar ändå, men det skulle jag säga inte beror på hur de ser ut (nödvändigtvis) utan snarare att de kan 'leverera' vad man är ute efter.

Enklast är att följa rådet som alla gett, prata med killen istället för att oroa dig i din ensamhet. Han förstår inte telepati så kommunicera mera.
 
?? Varför skulle anonyma killar sitta och hitta på att de inte ens kan få morgonstånd något mer? Jag ser ingen vinning i det. Artiklar och artiklar, men ibland ger det mer att läsa om hur det är att leva med det. Riktiga upplevelser och inte generella drag. Hade du läst den opålitliga källan hade du vetat vilka som utvecklar porrimpotens och om de har partner eller ej.

Om du kollar lite i flashbacks drogforum etc, så bör man nog innan man använder impotenta flashbacksanvändare som källa för någonting sålla ut de som knarkat bort sin potents. Som sagt att inte få morgonstånd är inte porrimpotens, det är en fysisk åkomma.

Missbruk av diverse mer eller mindre narkotikaklassade preparat, kurer med anabola steroider och liknande är kända för att ge sviktande eller upphörd potens som biverkning.

OM porrimpotens vore ett stort, utbrett problem så hade det varit extremt uppmärksammat i vården, insatser hade vidtagit osv. Eftersom det är män som drabbas..

Dock är det nog väldigt lätt, särskilt om man har en lite tveeggad relation till sitt eget porrtittande, att tro/anta/skylla på att det måste vara porren som är anledningen till att man inte får upp den längre. Det är mindre hotande att skylla på porren...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Som rubriken säger, finns det porr som är producerat på ett sätt som inte är "skadligt" för de som gjort den? Jag kan ärligt säga att...
2
Svar
33
· Visningar
3 035
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 170
Senast: Norma
·
Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
672
Senast: Ramona
·
L
Hat
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 832
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp