Bukefalos 28 år!

Är du beredd? Preppertråd.

Inte ens snöstormen 95, som nog är det värsta i " allmän katastrofväg" som hänt Göteborg i modern tid satte stopp för en festsugen escodobe att ta sig till andra sidan stan och tillbaka... ;)
:laugh:
Rätta takter, själv fick jag cykla eller traska till skolan i alla väder och den låg inte nästgårds, "skolskjuts" vad är det för fjoll? :p
Det är sån uppväxt som härdar och skapar ett "ingenting är omöjligt"-tänk, man löser helt enkelt problemet. Ibland var det en massa snö så det inte gick att cykla, ibland var det 20-25 grader kallt flera dar i rad men inställda lektioner pga. kyla var det aldrig tal om. När man kom hem så var det sällan man satt inne utan då åkte man skidor eller var på isstadion som var vårt andra hem nästan och där vi fick vara så mycket vi ville för personalen. Dom stängde 8 eller 9 på kvällen och först då gick vi hem, ibland åkte vi i månskenet när dom stängde tidigare för som sagt, vi hade fri tillgång till isstadion (vilket det var undertecknad som ordnade helt på egen hand). :)
 
Hur långt tidperspektivet blir vet man ju inte i förväg. Jag tror ingen visste hur lång tid det skulle ta efter stormen Gudrun, fast då var det iofs de som tog livet av sig men av andra orsaker än att de var strömlösa.
Jag tror inte att jag kommer att begå självmord på ett förhastat vis. Men som alternativ till en del prepperscenarion, så.
 
Jag tror inte att jag kommer att begå självmord på ett förhastat vis. Men som alternativ till en del prepperscenarion, så.
Mitt värsta realistiska scenario är strålning. Bomb eller kärnkraftsolycka i närområdet. Då tror jag det är bättre att dö fort.
Är väl en av dom få saker som jag undviker att tänka på - jag skulle inte kunna göra ett skit.
Mina barn skulle dö utan att jag kan hjälpa dom.
Men att ta livet av mig är jag nog för feg för.
 
Ja, inte i ett området som drabbas av plundring eller raider, men det händer att det kommer någon inbrottsvåg, så jag tittar till min stuga lite ibland, ifall någon krossar en ruta eller bryter sig in så vill jag inte att den får fuktskador. Skrotbilarna är irriterande, det är vår avdelning på jobbet som får hantera de som står på kommunalmark, det är en massa bökande för att bli av med dom.
 
Mitt värsta realistiska scenario är strålning. Bomb eller kärnkraftsolycka i närområdet. Då tror jag det är bättre att dö fort.
Är väl en av dom få saker som jag undviker att tänka på - jag skulle inte kunna göra ett skit.
Mina barn skulle dö utan att jag kan hjälpa dom.
Men att ta livet av mig är jag nog för feg för.

Om du visste hur mycket strålning och partiklar som du får i dig dagligen skulle du dra på dig heltäckande strålskydd och bo i en,,,,,,,tja vardå? Berget strålar, luften är full av strålning och hela universum strålar av,,,,strålning. :nailbiting:

Visste du förresten att utarmat uran strålar mindre än bly, som ju används till strålskydd? :p
Utarmat uran är dessutom väldigt användbart och jättebra till dykvikter, dom blir bra mycket mindre och smidigare än blyvikter men måste beställas från, tja inte sverige iallafall. :angel:
 
Skrotbilarna är irriterande, det är vår avdelning på jobbet som får hantera de som står på kommunalmark, det är en massa bökande för att bli av med dom.
Fast om dom "råkar" börja läcka aldrig så litet så blir man av med dom på ett par timmar (har jag hört). :angel: Och nej, det var inte spillolja utan linolja som "läckte" men olja som olja,,,,,,,,,:D
 
Om du visste hur mycket strålning och partiklar som du får i dig dagligen skulle du dra på dig heltäckande strålskydd och bo i en,,,,,,,tja vardå? Berget strålar, luften är full av strålning och hela universum strålar av,,,,strålning. :nailbiting:

Visste du förresten att utarmat uran strålar mindre än bly, som ju används till strålskydd? :p
Utarmat uran är dessutom väldigt användbart och jättebra till dykvikter, dom blir bra mycket mindre och smidigare än blyvikter men måste beställas från, tja inte sverige iallafall. :angel:
Jag vet att jag får i mig strålning, tramsgubbe, bor vid ett berg där viltet kan ge höga utslag på "geigermätaren". Jag menar att hamna i ett aktivt Tjernobyl eller i utkanten av Hiroshimabomben. Man ser att man får skador och sen dör man halvsakta under kort tid och alla ens nära o kära runt om en likaså.
 
Ja, inte i ett området som drabbas av plundring eller raider, men det händer att det kommer någon inbrottsvåg, så jag tittar till min stuga lite ibland, ifall någon krossar en ruta eller bryter sig in så vill jag inte att den får fuktskador. Skrotbilarna är irriterande, det är vår avdelning på jobbet som får hantera de som står på kommunalmark, det är en massa bökande för att bli av med dom.
Aha, så vi ska märka ord. Raider/inbrottsvåg. Ok då skriver jag inbrottsvåg i stället. Här på vår lilla, kanske en mil långa grusväg har det varit tre "inbrottsvågar" de sista tio åren. Det räcker för att åtminstone jag inte har något i uthusen av värde, andra grannar har satt upp larm. Så då har jag och grannarna preppat för tjuvar som gör en "raid". Plundring kommer knappt att ske här hos mig men det är ju inte ett helt okänt faktum i städer vid till exempel demonstrationer som spårar ur. Tack o lov inte i Sverige - än.
 
Här där jag bor går det inbrottsvågor flera gånger per år, oftast under hösten men även vintertid. Det stjäls diesel, traktorer, verktyg, sadlar, LM-fälgar mm. Generellt balter som är i farten, kommer med både färja och flyg, stjäl allt som är löst och drar lika fort igen.
Isstadion med personal..?
Curlade mälardaling...

Jag växte upp femtio meter från en uterink som vi spolade själva, och när vi inte kom hem på kvällarna fick nån vuxen åka förbi och hacka loss oss från vad vi nu frusit fast i.
 
Jag vet att jag får i mig strålning, tramsgubbe, bor vid ett berg där viltet kan ge höga utslag på "geigermätaren". Jag menar att hamna i ett aktivt Tjernobyl eller i utkanten av Hiroshimabomben. Man ser att man får skador och sen dör man halvsakta under kort tid och alla ens nära o kära runt om en likaså.
Vissa kommer att dö men andra kommer att anta nya livsformer, beror bara på hur elaka dom varit och då ligger många här bra till. :angel:
HPGillyweed.jpg
 
Här där jag bor går det inbrottsvågor flera gånger per år, oftast under hösten men även vintertid. Det stjäls diesel, traktorer, verktyg, sadlar, LM-fälgar mm. Generellt balter som är i farten, kommer med både färja och flyg, stjäl allt som är löst och drar lika fort igen.
Här blev vi av med dom sen dom blev av med sin lastbil som vi ordnade skrotning av och dom lär nog hålla sig borta. :devil:
 
Aha, så vi ska märka ord. Raider/inbrottsvåg. Ok då skriver jag inbrottsvåg i stället. Här på vår lilla, kanske en mil långa grusväg har det varit tre "inbrottsvågar" de sista tio åren. Det räcker för att åtminstone jag inte har något i uthusen av värde, andra grannar har satt upp larm. Så då har jag och grannarna preppat för tjuvar som gör en "raid". Plundring kommer knappt att ske här hos mig men det är ju inte ett helt okänt faktum i städer vid till exempel demonstrationer som spårar ur. Tack o lov inte i Sverige - än.
Grannungar har snott läsk ur min olåsta matkällare på landet. Det är alla stölder jag har hört om i hela mitt liv där.

Och så ser jag ju mängder av fortkörningar, rattfylla med mera. Det skrämmer mig betydligt mer.

Därutövet mängder av miljöbrott i form av dumpade maskiner och dolda deponier. Men det är ju lokalborna som står både för dem och trafikförseelserna.

Men jag har läst nånstans att just våldsbrotten blir grövre på landet därför att risken att bli tagen på bar gärning är mindre. Jag har ingen aning om det stämmer.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp