Bukefalos 28 år!

Är hon dräktig o hur långt gången?

Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Jag tycker helt klart hon ser dräktig ut om man tittar på den tutten, grattis! :)
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Hon ser dräktig ut!
Söt katt:love: ungarna kommer att bli sååå söta:)
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Tack för era svar!
Har införskaffat RoyalCanin baby kitten foder så hon får mkt fett och protein.
Kommer uppdatera vad tiden lider!!:bump:
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Här honan renrasig?
Tyckte inte det, iaf inte såg hon ut som en perser.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Om jag uppfattat det rätt så är hon en vanlig bond/huskatt. Men är dräktig med en Perser.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Om jag uppfattat det rätt så är hon en vanlig bond/huskatt. Men är dräktig med en Perser.

Honan är 50% Norsk Skogkatt(hennes mamma har stamtavla)och hälften bondkatt antagligen.
Fadern till kisungarna (om det blir några) är våran Perserhane med stamtavla.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Honan är 50% Norsk Skogkatt(hennes mamma har stamtavla)och hälften bondkatt antagligen.
Fadern till kisungarna (om det blir några) är våran Perserhane med stamtavla.

Ok.
Men jag fattde det som att det inte var planerat.
Kommer du att sterilisera henne sen?

För du vet att om man planerar med mening avel mellan raskatt och huskatt kan man bli avstängd (om du är mdlem i någon förening).
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Även om hon inte är medlem blir nog inte uppfödaren till Perserhanen glad om h*n får reda på vad som hänt. Jag skulle iaf inte bli det...
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Men som jag fattat det har hon en okastrerad perserhane och tre okastrerade bondkatthonor - som dessutom går ute eftersom hon skriver så här om sin dräktiga hona: Ok allt är lugnt nu så det dröjer nog, men vi håller henne inomhus nu iaf!

Så frågan är väl hur man vet vem som är pappa:confused:

Det vore väl iofs bättre om det inte var persern, han har ju huvudet fullt med sår i ett par andra trådar och det verkar inte som om han fått nån diagnos på dem.
 
Senast ändrad:
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Jaha, ja då kan man väl inte veta säkert nä...
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Förutfattade meningar märker jag.

Ja han har sår runt nacken eller halsen INTE i huvudet:confused:
Vad nu ngn fick det ifrån, men det lät kanske kul??
Jag tycker däremot inte det är kul när djuren är sjuka, och vill såklart behandla dom och veta vad det är!
Verkar ju som att veterinären kanske gjort en felbedömning på min perserhane, och isåfall får vi ju tillbaka till veterinären igen.
Jo diagnosen hos veterinären löd:Han har löss, för dom hittade en liten lus:devil: i pälsen på honom.

Slutligen så jo, jag hade tänkt ta kull på katterna.
Nej jag är inte med i ngn kattklubb.
Jag är nästan 100% säker på att min hane är pappan(om det finns några kattungar i magen på henne), eftersom hon sällan är ute och mest håller sig intill huset+att inga grannar(närmsta ca 1,5km)har katter utan endast hundar.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Bry dig inte om dom, folk med taskig attityd som inte kan sköta sitt behöver man inte lägga någon energi på, det är bara att vända ryggen till. Jag tycker huvudsaken är att det är friska och trevliga katter man "avlar" på och att man sen sköter avmaskning, vaccination, vet.besiktning mm. Det finns många som hellre vill ha en huskatt än en katt med stamtavla så att hitta bra hem till dom små tror jag inte blir några problem, speciellt eftersom dom med största sannolikhet blir långhåriga. Det finns många som följer alla regler till punkt och pricka och ändå bara tar fram katter med ärftliga sjukdommar och ett fruktansvärt temprament bara för att få fram en snygg katt och det tycker jag är värre. Så jag önskar dig lycka till med dom små! :)
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Tack så jättemkt!!:)
Precis och kattungarna ska självklart avmaskas,vaccineras och kommer även kunna fås kastrerade!!(Svärmor jobbar på Malmö djursjukhus)
Har alla mina katter vaccinerade,avmaskade och försäkrade.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

hallå, får jag sno tråden lite?:p
jag har nämligen försökt para min honkatt.. hon var hos en hankatt igår.. hela dagen.. eller rättaresagt helgen..

och jag vet att hankatten var på henne ett flertal gånger.. MEN!

hon fortsätter löpa.. kan det vara så att hon inte har blivit med kattungar ändå? :confused:

eller kommer hon sluta efter några dagar? hur brukar det vara?
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Fast det handlar ju inte riktigt om det, perserhanens uppfödare har lagt ner massor av tid och pengar på att få fram fina trevliga perserungar som h*n kan sälja och sedan hamnar en (kanske fler om man ska tro Blocket...) unge hos en som tar och gör sin okastrerade huskattshona dräktig med honom. Det känns ju lite fel? Gör det inte?
Jag har inget emot kattungar eller huskatter men jag tycker inte man ska hålla på med blandrasavel, speciellt inte då det redan finns hundra tusentals huskatter ute i Sverige som inte har nåt hem. En ansvarsfull raskattsuppfödare kollar av marknaden för att se om den är mättad, är den det så tar h*n en paus i avlandet. Varför kan inte vi göra samma sak med huskattsaveln tills problemet med förvildade, hemlösa huskatter är under kontroll?
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Om man tar bra betalt för sina kattungar så tror jag fler seriösa köpare hör av sig.
Men då måste även bondkatterna kosta!!
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Hade jag sålt en hane till en seriös person som ville ta en kull efter honom med sin huskatt för att han var en frisk och trevlig individ så hade jag inte brytt mig om det, hellre det än att jag säljer en hane för avel till någon som har honom instängd, separerad från dom andra katterna (som många uppfödare har) för att sedan sälja honom vidare när han "gjort sitt". Du får gärna kalla mig oseriös men så tycker jag, jag ser hellre till kattens välmående än om han enbart får renrasiga avkommor (självklart säljer jag inte en hane till någon som vill bedriva blandrasavel i större skala, men en kull gör mig inget). Det finns massor med Norsk Skogkatt-uppfödare som inte blir av med sina kattungar just för att marknaden är ganska mättad på dessa just nu, men inte skulle jag kalla dem oseriösa bara för det. Om man är oseriös i sin uppfödning eller inte tycker inte jag handlar om vilken ras man har, utan hur och varför man tar en kull på just dom katterna och hur man sen tar hand om kattungarna och vad man väljer för hem till dom, så jag tycker inte man ska vara så snabb att döma någon bara för att denna har tagit en kull på en huskatt och en raskatt.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Hade jag sålt en hane till en seriös person som ville ta en kull efter honom med sin huskatt för att han var en frisk och trevlig individ så hade jag inte brytt mig om det, hellre det än att jag säljer en hane för avel till någon som har honom instängd, separerad från dom andra katterna (som många uppfödare har) för att sedan sälja honom vidare när han "gjort sitt".

Vilken tur att det finns en lång skala med folk där emellan man kan sälja till. ;)
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Förutfattade meningar märker jag.

Enligt dina trådar har du:

* en okastrerad hane och tre okastrerade honor tillsammans samt gående ute.

* haft FIP bland dina katter för några månader sedan.

* en hane som visar symtom på foderallergi - sår runt halsen och ögonen är ofta det.

I det läget är INTE en kull bondkattungar det första jag hade tänkt på. Jag hade väntat till hanens sår är utredda och behandlade, och kastrerat honom om de beror på allergi eller nåt annat ärftligt. Dessutom hade jag kastrerat honorna. Okastrerade katter ska aldrig gå ute.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 305
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
10 248
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 954
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Tänkte kolla mig för lite vad ni har för erfarenheter av pyo som inte opereras? Fick hem en tjänstehund för en vecka sedan, en tik på...
2
Svar
20
· Visningar
3 621

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Barmarksdrag/canicross
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr
  • Ljus prick i ögat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp