Är hon dräktig o hur långt gången?

fettso

Trådstartare
Min ena hona har fått större tuttar+ att dom är illröda men endast dom två tuttarna längst bak om man säger.:confused:
Isåfall har jag inte märkt att hon löpt, mer än att hon alltid är pratsam och kelig.
Tuttarna i mitten har blivit liiite större men ingen färgskillnad att tala om och jag håller koll varje dag nu.
Det blir isåfall hennes första kull.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Har du planerat att ta kattungar på henne?
Om inte så kan du kastrera och abortera fostren, hör med vet. Hur gammal är hon förresten?
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Har du planerat att ta kattungar på henne?
Om inte så kan du kastrera och abortera fostren, hör med vet. Hur gammal är hon förresten?

Svara på mina frågor istället, jag ska inte abortera några foster.
Hon blir ett år snart.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Tänkte bara att du skulle veta det om det inte var planerat du behöver inte bli irriterad för det.

Jag vet inte exakt hur det blir men troligast är väl att alla spenarna blir större och rödare, har googlat lite men inte hittat nåt speciellt om det. Hon verkar inte irriterad på de röda spenarna?
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Vet inte men tror inte det:confused:
Ska kolla ikväll igen,eftersom hon är förstföderska kanske inte alla spenarna blir röda på en gång??
Hennes päls har blivit spretig(hon är långhårig)
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Hon kan vara dräktig, de tuttarna som är längst bak brukar ju vara störst och innehålla mest mjölk. Jag har för mej att en katt är dräktig i ca 2 månader.

Lycka till!:)
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Tack!:bow:Men tuttarna brukar bli röda vid ca 3 veckors dräktighet va?Vilken sida var det där det fanns info om dräktighet på katt?
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

tuttarna brukar bli röda/rosa och lite större på dag 21.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

ingen aning, men du kan ju alltid googla dej fram:smirk:
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Ska jag räkna från när dom första tuttarna blev röda?För nu en vecka senare är mittentuttarna också röda....
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Om hon inte är äldre så håll koll på henne!
Min hona fick kattungar när hon va ca 10-11 månader. Syntes inte att hon var dräktig för en sista veckan.
Hon hade inte producerat nån mjölk direkt och hon visste inte riktigt vad hon skulle göra med dem. Vi tog ihjäl fyra av dem och lät henne ha kvar en, men fick inte den till att äta heller så vi tog även bort den! Hon var alldeles för ung för att få kattungar!
Men nu i somras fick hon en andra kull och hon var en jätteduktig mamma!
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Ok jag ska hålla koll, hon är rund om magen redan nu,ska ta bilder o lägga ut.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Ja, gör det så får vi se!
Kan säga att jag blev väldigt förvånad när jag insåg att hon var på "smällen". Ena dagen tänkte jag ojdå hon börjar bli lite tjock, sen efter 4 dar blev hon helt knasig, då jag fattade att hon var med kattungar, och redan dagen efter hade hon fött dem!
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Det går nog bra!
Har haft katter hela livet och hon är den enda som jag vart med om. Men hon har alltid varit lite yngre i huvudet än sina syskon hon var bara häften så stor som dem när hon föddes, så tror det hänger nog lite på det!
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Jag har aldrig varit med om att en kattmamma inte har tagit hand om sina ungar.
Min förra katt fick dom i skogen men kom sedan hem med dem när dom var ca 5 veckor, som tur var, annars hade de blivit hel vilda. Det var hennes första kull, som synd är så är hon i katthimlen nu:cry:
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Nu kollade jag på dina tidigare trådar. Du hade en nästan exakt likadan tråd i november. Blev det inga ungar den gången? Och har du inte haft tid på dig att läsa in dig på avel sen dess?

När du skrev i november hade du en okastrerad perserhane och tre okastrerade bondkatthonor. Åh vad konstigt om det blir kattungar:smirk:
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Är det en könsmogen, okastrerad hona så antagligen ja. Räkna med att första röda tuttarna kom efter 3 veckors dräktighet. En katt är dräktig 9 veckor. Håll henne inomhus från dag 60!

Läs gärna mer om dräktighet, förlossning och kattuppfödning här.

Om det är din perserhane som är pappa är det läge att DNA-testa honom för PKD nu, om det inte redan är gjort. Honan bör i bästa fall blodgrupperas också (kan också göras mha. DNA så provtagningen kan ske hemma, stressfritt).
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Är det en könsmogen, okastrerad hona så antagligen ja. Räkna med att första röda tuttarna kom efter 3 veckors dräktighet. En katt är dräktig 9 veckor. Håll henne inomhus från dag 60!

Läs gärna mer om dräktighet, förlossning och kattuppfödning här.

Om det är din perserhane som är pappa är det läge att DNA-testa honom för PKD nu, om det inte redan är gjort. Honan bör i bästa fall blodgrupperas också (kan också göras mha. DNA så provtagningen kan ske hemma, stressfritt).

Tack så mkt för länken!!:)Japp och isåfall har hon gått fyra veckor nu så då är det ju 5 veckor kvar ungefär.
Hanen är testad för PKD,och ja det är min Perserhane som är far isåfall,han har stamtavla.
 
Sv: Är hon dräktig o hur långt gången?

Här kommer bilder på den aktuella kisen, jag presenterar
Barbie Prinsessan...bilderna är tagna idag.

17967909.jpg

17967908.jpg

17967910.jpg

17967911.jpg

Närbild på magen..
17967912.jpg

Närbild på hur dom bakersta tuttarna ser ut
17967913.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 204
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 993
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 802
Senast: Saeta
·
Hundhälsa Tänkte kolla mig för lite vad ni har för erfarenheter av pyo som inte opereras? Fick hem en tjänstehund för en vecka sedan, en tik på...
2
Svar
20
· Visningar
3 582

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp