Bukefalos 28 år!

Är kissen ensam för mycket?

B

Boomerang

Mitt dåliga samvete skriker för stackars kissen :cry: undrar om han är ensam alldeles för mycke? Sambon å jag bor i en tvåa..båda jobbar 8-17, jag är dock hemma varje dag på lunchen, en timma. Sen är vi alltid hemma å äter middag och ibland är vi hemma hela kvällarna men ofta är vi borta mellan kanske 19-21 el. 22... Vi är alltså hem många gånger, men lite kortare stunder...tror ni kissen är ledsen?? Skulle en liten kompis hjälpa...?? (sambon VÄGRAR men jag kan nog tjata :p) försöker aktivera honom så mycke som går men han är verkligen ingen kelgris, pratar mycke å är med å busar genom att jaga oss :D och leka tittut men vägrar sitta i knäet (har alltid varit så, det är benghal i honom) så istället går jag promenader med honom (ha är innekatt) så ofta jag hinner, helst en stund varje kväll... Oj, va långt och tjorvigt det här blev, men hoppas ni fattar ändå...vad tror ni?? Dags att göra nåt åt situationen eller klarar sej kissen gott och väl och det är matte som är blödig?? Hoppas på mer ledig tid till hösten....
 
Skaffa en kompis, tveklöst. Din katt lider säkert inte av situationen nu - men det blir alldeles för många timmar per dygn som det inte händer honom ett skit. Och det är inte rättvist.

mandalaki
 
Håller med Mandalaki. Under de timmar ni inte är hemma så är det ju inte så kul att inte ha någon att leka med.
Skaffa en till katt, kanske någon från ett katthem? :)
 
Håller med de övriga. Skaffa en lekkamrat. Du behöver ju inte ta hem en unge, det finns massor med vuxna (uppfostrade :p) katter som behöver ett hem. Kastrerad och klar ;)

Risken är att katten får tråkigt och skaffar sig oönskade beteenden... gnager på sladdar och sånt. Kanske börjar protestkissa i lägenheten. Då är det svårt att bryta den ovanan.

Låt sambon välja, ta med honom till ett katthem, så blir han nog adopterad :D ;) Då känner han sig kanske mer delaktig, och inte så tvär till beslutet.
 
:rofl:
håller ju med ovanstående...

..men det där med sladdarna har faktiskt BÖRJAT nu när vi har två :crazy:

...så går det när man tar hem en liten skit-kattunge ;) :love:

och ja, snälla, ta en hemlös katt... det finns så MÅNGA! :bow:
 
Jag tycker som alla andra här att en katt till vore ett bra val. Åker man till ett katthem brukar det vara svårt att inte bli förälskad, och sedan får man väl hoppas att kisse hemma känner likadant. :)
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 496
Senast: zarmino
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 286
Senast: Destiny_D
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 752
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Var lite aktiv här för några år sedan, men sedan har jag bara kikat in då och då. Nu har jag dock bryderier som jag hoppas få tankar...
2
Svar
30
· Visningar
5 555
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp