Bukefalos 28 år!

Är man gravid eller inte???

Nillizan

Trådstartare
Jag skulle ha beräknad mens den 14-15 maj. Redan den 12 maj har jag haft mensvärk, inte lika kraftig som vanlig. Utan den finns där lite molande och gör sig påmind! :o
Nu har jag haft sådan värk i 5 dagar utan någon mens har tittat fram. Jag har andra symtom som illamående som försvinner och dyker upp vartannat. Ibland får jag halsbränna/sura uppstötningar. Känner mig uppblåst och nu kan jag inte ha jeansen för de börjar strama.
Så gick jag och köpte ett gradivitetstest (apotekets egna) och trodde faktiskt att det visar sig att jag är gravid, med de symtomen jag har. Men icke, det var negativt! Nu undrar jag om jag var för snabb och kanske ska vänta några dagar till att ta ett nytt test? Dvs om inte mensen dyker upp. Brukar vara regelbunden och jättekraftig annars. Och detta är 1:a försöket, så jag hänger inte läpp för det, men man undrar ju! :D
 
Sv: Är man gravid eller inte???

Köp billiga grav-test på nätet istället och testa flera gånger.
 
Sv: Är man gravid eller inte???

Vänta ett tga och testa igen, det beror på hur mkt hormon man har i urinet och hur känsligt testet är.
 
Sv: Är man gravid eller inte???

Snabb fråga bara, använde du dig av morgonurin när du testade? Det är det bästa när man testar tidigt. Jag gissar att du är gravid, du har alla tecken. Uppdatera oss gärna!
 
Sv: Är man gravid eller inte???

Hormonhalten är ju lika hög hela tiden, jag kissa, köpte test, testade efter 1½ timme, de var positivt, gick ner till sambon och visade testet och sen gjorde jag ett till och det vart positivt det också.
 
Sv: Är man gravid eller inte???

Nej jag har hört att det inte är så. De ville ju förut att man testade med morgonurin, går man och testar hon barnmorska vill de att man inte ska ha kissat inom ett visst antal timmar. Nu har de ju test som registrerar lägre halt av Hcg så man kan tetsa när som helst under dygnet.

Jag tror det är individuellt. Hcg blir inte genast en viss nivå hos alla bara för att det är en dag efter BIM.
 
Sv: Är man gravid eller inte???

Visst, det finns olika tester som är mer eller mindre känsliga. Men jag vet inte vad TS har använt för test... Samma om du får urinvägsinfektion. Det syns inte alltid för alla om du tar vilken urin som helst, morgonurinen är mest koncentrerad.
 
Sv: Är man gravid eller inte???

Dag efter BIM kanske inte ens räcker, en bekant fick vänta i 6 veckor innan hon fick positivt med CB! Riktig låghormonare.
Vid nästa graviditet så testades hennes HCG via blodprov.
 
Sv: Är man gravid eller inte???

Nu förstår jag verkligen ingenting! Mensvärken slutade i söndags. Okej, tänkte jag. Jag testar mig senare i veckan som kommer. Men idag, så kommer mensen helt sådär utan förvarning vid 12 och jag får så :devil: ont. (Det fanns en anledning till p-pillerna). Sen gick det över när jag kom hem 4 timmar senare och likaså med mensen så kommer det knappt något nu. Hela jag är upp och ner. Sambon undrar ju hur det är och jag vet inte mer än honom! :confused:

Kan det vara normalt att blöda om man skulle vara gravid, hur mycket i sådana fall???
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Nu är jag lite pirrig i magen... Jag och min sambo vill gärna ha barn och har tänkt oss en knodd som nästa år, vi har dock inte börjat...
2
Svar
26
· Visningar
4 139
Övr. Barn Gammal medlem, nytt konto för anonymitet. Jag håller på att noja sönder och letar graviditetssymptom överallt, hjälp :D Jag kan ju...
Svar
10
· Visningar
2 414
Senast: Kaos
·
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 127
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Hjälp! Jag behöver så många råd jag bara kan få i det här läget. Det är närmligen så att jag kanske är gravid. Jag slutade med p-piller...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 143
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp